Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
ENVE spun că nu e departe ziua când cele mai performante biciclete aerodinamice au să vină cu frâne pe disc, venind în întâmpinarea acestei afirmaţii cu noile jante şi roţi aero pe disc ENVE SES 5.6 şi 7.8.
Noile roţi au fost studiate în tunelul aerodinamic de la Mercedes AMG şi primit o formă care profită la maxim de faptul că nu au nevoie de suprafaţă de frânare. Ele sunt optimizate pentru anvelope de 25 mm, normale sau tubeless. Jantele sunt diferite în faţă şi în spate. Roata faţă este mai lată şi mai puţin profilată, cea spate este mai profilată şi mai îngustă. Acest lucru le face mai stabile, eficiente şi cu un răspuns mai bun.
De asemenea, roţile sunt acum mai uşoare şi sunt şi tubeless ready.
Greutatea la modelul 7.8 a scăzut cu 125 g pe set faţă de versiunea cu frână pe jantă, diferenţă ce provine din schimbarea formei şi a materialului folosit. Acest lucru se datorează renunţării la materialele cu disipare bună a căldurii, acestea nemaifiind necesare. Rezistenţa şi rigiditatea au rămas însă neschimbate. Roţile sunt oferite şi în versiuni pentru baieu.
Greutăţile jantelor sunt aproape identice cu cele mai înguste de la alţi producători. Cu anvelope montate tubeless se poate ajunge la o greutate foarte bună a roţii complete.
Preţul pentru ENVE 5.6 este de 975 USD pentru fiecare jantă, fiind disponibile şi sub formă de roţi complete, cu butuci DT Swiss 240 sau Chris King, la preţuri între 2900 şi 3150 USD pentru modelul clincher şi între 2700 şi 3200 USD pentru cele pe baieu.
Preţurile pentru modelul 7.8 sunt identice cu cele pentru 5.6.
Pentru mai multe informaţii puteţi accesa site-ul producătorului.
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.