Acum citesti
Engin Cycles folosește o metodă ingenioasă pentru anvelope mari pe chainstay-uri scurte

Soluția pentru a îmbunătăți o bicicletă e simplă: adăugarea de anvelope mai balonate fără a alungi chainstay-urile! Rețeta se aplică evident și pentru cei de la Engin Cycle, doar că ei au venit cu o idee nouă despre cum pot face asta.

 

Piesa de bază e furca de prindere a chainstay-urilor, iar aceasta a fost realizată din două jumătăți prelucrate CNC, lucru ce a permis atât reducerea maximă a greutății prin eliminarea materialului și creșterea rezistenței, cât și obținerea unei forme speciale. În plus a fost adăugată și o prindere pentru aripă. Cele două jumătăți sunt în final sudate împreună.

Odată montată pe cadru, furca oferă posibilitatea montării de anvelope de 47 mm păstrând lungimea chainstay-urilor de 420 mm. Cu anvelope de 45 mm chainstay-urile pot să scadă la 415 mm. În plus e loc de aripi chiar și cu anvelope mari cum sunt Teravail Rampart de 700×38 mm.

Pentru ca lanțul să funcționeze bine cu butucul de 142 mm din spate, a fost conceput propriul spider. Acesta permite folosrea de angrenaje cu factor q mic obținând linia lanțului optimă, BCD-ul de 110/74 permițând folosirea plăcilor Sugino, o alegere bună pentru gravel, în combinația 32/46t. Cadrul permite și folosirea plăcilor 34/50t împreună cu un deraior față fără să scadă spațiul pentru anvelope.

Ca toate bicicletele Engin, aceasta a fost proiectată și construită imaculat, cu detalii foarte curate și practice cum e șurubul dropout-ului ce folosește și ca prindere pentru aripă.

Bicicleta are și o tijă dropper ce este probabil acționată de maneta din capătul ghidonului, o metodă interesantă de a adăuga un dropper pe o bicicletă cu schimbător față.

Sistemul nu e folosit doar la gravel bike, acesta oferă și pe un MTB 29 spațiu pentru anvelope 29×2.5 cu chainstay-uri de 420 mm.

Nu în ultimul rând merită admirat finisajul pe acest model de dirt touring.

 

 

 

 

 

 

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Vezi Comentariu (1)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

5 × 3 =