Acum citesti
Eminent Cycles intră pe piață cu Haste și o suspensie originală

Noua marcă de MTB-uri Eminent Cycles este produsul inginerilor Jeff Soncrant și Kevin Sigismondo care au lucrat înainte la Giro, Easton, Bell și Ride 100%, acum având posibilitatea de a crea bicicleta pe care și-au dorit să pedaleze. Rezultatul e Haste, un MTB de enduro cu cursa de 160 mm, suspensie cu 4 brațe și roți 27.5 care are amortizorul și frâna spate flotante pentru a păstra funcționarea fină și suplă.

Totul e construit pe un cadru complet din fibre de carbon hi-mod rețetă proprie, modelate în forme unice și cu tuburi cu profile inovatoare. Ideea a fost să producă un cadru extrem de rigid pentru ca suspensia să își poată face treaba fără tensionări parazite care să o încetinească.

Toate cablurile sunt rutate intern prin canale, ceea ce face montajul simplu și funcționarea silențioasă. Compania dorește să ofere și o experiență plăcută clienților, astfel că bicicleta vine 95% montată, cu ambalaj minim. Se deschide pachetul, se atașează ghidonul și roata și bicicleta e gata de folosire. Bicicleta e configurată după preferințele fiecăruia în aplicația online ce permite alegerea componentelor de la Shimano, SRAM, Fox, RockShox, Cane Creek, DT Swiss, Industry Nine, Maxxis, E.13, MRP și alte mărci. De asemenea clientul e asistat pe partea de fitting pentru a alege dimensiunile potrivite ale ghidonului și ale altor componente.

Inima bicicletei este însă suspensia spate. Conceptul cu amortizor flotant oferă în general o funcționare fină și senzitivă. Aici, amortizorul e montat sus direct pe seatstay-uri, așa că nu mai există încă o basculă care să introducă complexitate și flexare suplimentară. Jos se montează direct pe chainstay-uri, în spatele pivotului principal, amortizorul având cursa în interiorul triunghiului spate.

Sistemul se numește AFS (Active Float System) și le-a permis să proiecteze traiectoria axurilor și raportul de compresie dorit pentru mai multă tracțiune, absorbție mai bună a obstacolelor și frânare redusă la trecerea peste acestea.

În spate se găsește a 4-a bară a sistemului care este responsabilă pentru conceptul de frână flotantă. Ei spun că acesta elimină complet influența forței de frânare asupra suspensiei, așa că totul funcționează la performanță maximă pe toată coborârea.

Alt element original e sistemul intern de prindere a tijei de șa, care e un lucru rar întâlnit la MTB. S-a dorit ceva care să arate bine și să funcționeze perfect, nu neapărat să se încadreze în normele uzuale. Singurul lucru aici e că datorită faptului că seat-tube-ul e despărțit în două pentru a face loc amortizorului, nu se pot folosi tije dropper cu rutare internă.

Sub downtube se află o placă de protecție din carbon care ascunde și porturile de ieșire ale cablurilor care trec din triunghiul față în cel din spate. Cadrul e echipat cu prinderi ISCG05, monobloc BB92 PFBB și rulmenți Enduro cu contact angular și etanșare dublă de tip labirint. Cadrul e compatibil cu deraior față side swing, folosește butuci Boost și amortizor metric.

Bicicleta, echipată cu o furcă de 170 mm, este proiectată pentru enduro. Prețul complet pentru unul din cele trei pachete disponibile începe de la 5070-6600$, personalizarea putând crește sau chiar scădea aceste valori.

Pe pagina producătorului puteți configura o bicicletă sau să vedeți animații ale sistemului de suspensie în acțiune.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

11 − two =