Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Marțea trecută, OPTAR a prezentat reprezentanților Primăriei Municipiului București proiectul intitulat Drumuri Verzi în București. În esență, planul presupune realizarea unei infrastructuri urbane care să favorizeze transportul în comun, deplasarea pe bicicletă și mersul pe jos în detrimentul transportului cu automobilul personal, după modelul de succes al diferitelor orașe din lume. De asemenea, OPTAR și-a publicat în detaliu inițiativa pentru a fi accesibilă oricui.
OPTAR a realizat o abordare holistică a problematicii transportului urban, plecând de la experiențele avute, sau în curs de desfășurare, ale marilor orașe din lume. Concluzia este una singură și anume că traficul realizat aproape în exclusivitate cu automobilul personal duce la o supraaglomerare a căilor rutiere, aducând și un nivel ridicat de poluare concomitent cu scăderea calității vieții.
Astfel, inițiatorii proiectului Drumuri Verzi au oferit câteva exemple de succes privind mobilitatea urbană, precum Bogota, Copenhaga, Amsterdam sau Budapesta și au evidențiat multiplele avantaje ale noii politici, care sunt de diverse naturi, de la economic și până la social. Există și o analiză riguroasă a problemelor cu care se confruntă Bucureștiul, dar, poate mai important, niște soluții considerate fezabile și realmente aplicabile. Dar, povestea pe larg o puteți citi răsfoind materialul de mai jos.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.