Acum citesti
Dream bike: un Scott Spark RC de 9.78 kg

Pe măsură ce roțile au crescut, suspensiile și bineînțeles tehnologia a avansat, bicicletele au luat și ele inevitabil în greutate. Devenea cumva dificil și poți îngloba toate tehnologiile noi într-un pachet ușor. Sau o făceai, dar cu un preț pe măsură. Între timp, lucrurile nu s-au schimbat prea mult din punct de vedere teoretic, dar Gustav Gullholm a considerat că ușor înseamnă altceva decât oferă producătorul, așadar s-a pus să pună la o dietă serioasă un Scott Spark RC, pe care, într-un final, l-a dus spre anorexie dacă ne raportăm la un full-suspension: 9.78 kg!

Cum a reușit? În primul rând și-a botezat proiectul Hyper Spark, după care a trecut la treabă: a renunțat la vopseaua inițială atât pentru caru cât și pentru furcă, a optat pentru un ghidon cu o lățime de 730mm și care găzduiește o parte cablurile prezente pe această bicicletă, a montat un set de frâne TrickStuff Piccola Carbon cu discuri de 160mm și o transmisie wireless de la Sram – modelul XX1 AXS Eagle. Rotițele de pe patină originale au fost înlocuite cu unele de la Ceramic Speed (care cu siguranță au costat o avere) și a instalat o casetă Garbaruk în formatul 10-50, care cântărește doar 331 de grame. Foaia, cu 40 de dinți, provine tot de la Grabaruk, iar utilizarea uneia cu mai puțini dinți probabil ar mai fi scăzut câteva grame din total. Nu că ar mai conta.

Apoi, tot ce se afla în plus pe furca Fox 34 SC Factory a fost înlăturat, inclusiv vopseaua originală, fiind apoi revopsită de el, cu un strat mai subțire care cântărește desigur, mai puțin.

Pentru roți nu a existat decât o singură soluție: Syncros Silverton SL 29, construite dintr-o singură bucată. Da, butucul, spițele și janta sunt o singură piesă, ceea ce reduce mult din greutate însă care lasă deschise multe întrebări legate de situația în care le lovești serios de vreo piatră. Sau orice altceva. Anvelopele provin de la Maxxis, Rekon Race 2.3, așadar nu a fost necesară instalarea unora foarte subțiri pentru a scădea semnificativ din greutate.

În ceea ce privește tija și șaua, cea mai ușoară variantă a fost una dintr-o bucată, de la Berk, cu o greutate de doar 133 de grame. În varianta cu dropper Reverb AXS 170mm, greutatea bicicletei crește semnificativ, la 10.5 kg.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

five × four =