Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Blktec este o companie nouă care a debutat fără tam-tam mai devreme în timpul acestui an la Taipei Cycling Show cu nişte roţi însă la Eurobike am reuşit să vedem cu adevărat ce au de gând să aducă nou pe piaţă.
Şi cu siguranţă noutatea este combinaţia R3 de ghidon plus pipă. Folosind o construcţie specială din două părţi ghidonul se fixează direct de pipă fără a mai fi nevoie de capacul pipei. Acest mod de instalare reduce gradul de reglaj pe verticală al ghidonului însă chiar şi aşa există o variaţie de +/- 6 grade prin simpla slăbire sau strângere a şuruburilor de sus şi jos. Acest nou sistem oferă o aerodinamică mai bună, dar şi o protecţie mai bună a cablurilor întrucât acestea sunt ghidate prin interior.
Construcţia este complet monococă, iar găurile pentru instalarea ghidonului aero sunt standard. Pentru ghidon lăţimile disponibile sunt de 40, 42 şi 44 cm (C2C). Greutăţile pieselor încă nu au fost anunţate.
Pipa Blktec M1 are un preţ de 300$ şi foloseşte un sistem de prindere scoică, pentru a fixa ghidonul între partea superioară şi cea inferioară. M1 combinată cu ghidonul R1 oferă, de asemenea, ghidare internă a cablurilor care ies prin spatele pipei pentru a intra din nou în cadrul bicicletei prin ţeava toptube.
Pipa M2 foloseşte acelaşi design însă fără sistemul de prindere tip scoică. Preţul este de 200$, are în jur de 100g şi pare a fi foarte rigidă. În oferta celor de la Blktec există şi ghidonul R2, un ghidon standard, care nu are ghidajele speciale interne pentru fire şi cabluri.
Pipa de contratimp a celor de la Blktec a fost văzută pentru prima dată în august pe o bicicletă Culprit Croz Blade. Aceasta este compatibilă cu ghidonul R1 sau cu cel de tip bullhorn pentru contratimp.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.