Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Noua cursieră Affinity Anthem SL-AF demonstrează că frânele pe jantă nu au murit, dar și că oțelul poate fi o opțiune în fața carbonului chiar și când e vorba de biciclete foarte ușoare.
Anthem combină fiabilitatea și durata de viață aproape infinită a unui cadru premium din oțel cu geometria de competiție modernă și un amestec de elemente clasice și la zi, fiind disponibilă sub formă de cadru, dar și în echipări ce merg până la varianta de 10.000$ Super Light AF, model mai ușor decât reglementarea minimă UCI pentru competiții.
Affinity Cycles din New York sunt cunoscuți mai mult pentru modelele lor fixie de oraș Lo Pro și modele de velodrom, dar acum se lansează și pe piața cursierelor cu modelul din inox Anthem. Dezvoltat ca o bicicletă gata de competiție dar și de ture cu prietenii, pentru rutierii ce vor ceva diferit, Affinity Anthem aduce aminte de potențialul fantastic de eleganță a unei biciclete premium din oțel.
Anthem combină detalii moderne și clasice în cadrul proiectat custom și realizat din oțel inoxidabil 2205, adăugând elemente moderne ca seatstay-urile aplatizate și chainstay-urile cu profil special, pentru a optimiza atât performanțele transmisiei cât și confortul.
Detaliile clasice includ lucruri simple cum ar fi frânele pe jantă, butucii cu ax QR clasic de 100/130 mm, urechea de schimbător demontabilă, monoblocul de 68 mm filetat și tija de 27.2 mm. Elementele moderne însă aduc elementul de atractivitate, cum sunt headtube-ul conic prelucrat mecanic, de 44 mm, rutarea internă modulară compatibilă cu transmisii mecanice sau electronice și spațiul pentru anvelope de 28 mm.
Tot cadrul are un finisaj sablat, cu elemente grafice Affinity discrete. Va fi disponibil în 4 mărimi, între S și XL. Nu a fost oferită încă geometria oficială.
Chiar dacă 10.000$ pare o sumă mare la prima vedere pentru Affinity Anthem SL-AF, dacă se studiază fiecare componentă de fapt reiese că e chiar o ofertă bună. Affinity denumește această variantă modelul 3, cu o greutate anunțată de 6.58 kg în mărimea M.
Producătorii spun că au încercat să facă o bicicletă gata pregătită pentru orice weight weenie, gata să se bată cot la cot cu modelele din carbon, dar cu stilul și unicitatea pe care companiile mari nu le pot atinge, chiar dacă prețurile sunt cu 50% mai mari.
E greu de găsit ceva de reproșat monoblocului ceramic Chris King sau transmisiei SRAM Red eTap AXS. Affinity folosește grupul modern în verisunea sa rară pentru frâne pe jantă, adaptat pentru 1x, cu foaie Garbaruk 50T, dar și în variantă 2x pentru cei ce doresc.
Dar Anthem SL-AF pierde din greutate cu echiparea sa exotică. Frânele Cane Creek eeBrakes se ocupă de oprire iar angrenajul eeWings cu powermeter Stages integrat transmite eficient puterea.
Specialiștii spanioli în carbon Darimo au oferit tija de șa de 65 g T1 Loop, ghidonul de 118 g, pipa de 78 g și clema de tijă de 4 g.
Șaua portugheză din cabon Gelu adaugă doar 71 g, fiind chiar confortabilă la ture lungi, datorită design-ului cu un arc din carbon integrat și cu tăietură ergonomică. Bicicleta mai vine echipată și cu suporturi de bidon din carbon de 10 g fiecare.
Anthem SL-AF include o mulțime de elemente ușoare, dar nu roțile din imagine, echiparea standard fiind cu roți extrem de ușoare, de 938 g setul, cu profil de 38 mm, din carbon, cu baieuri, construite de Affinity cu butuci Extralite și spițe Ultralite Ti, echipate cu baieuri Vittoria Corsa G de 25 mm.
Cadrul Anthem e disponbil separat la 1750$ și include cadrul, furca din carbon și cuvetele. Modelul complet cel mai ieftin, Level 1, costă 3500$ și e echipat cu transmisie mecanică SRAM Force 1x sau 2x, componente Thomson și roți DT Swiss, primind pentru un preț suplimentar de 1500$ roțile ușoare din carbon Affinity SL-AF.
Modelul Level 2 Anthem costă 7500$, are o greutate tot sub 6.8 kg și e echipat cu SRAM Force. E echipat însă cu componentele foarte ușoare de la Darimo, Extralite și Gelu, plus frânele eeBrakes și angrenajul eeWings, monoblocul ceramic Chris King și roțile din carbon Affinity SL-AF cu baieurile Vittoria Corsa. Tot ce lipsește e grupul Red AXS și powermetrul de pe modelul de 10.000$, făcând din varianta 2 cea mai potrivită opțiune pentru cei ce vor doar greutate redusă.
Atât cadrul cât și bicicletele echipate vor fi disponibile din iunie 2020. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.