Acum citesti
Cu Tubeless Tower Pro Station, conversia tubeless devine o joacă

Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-27Deşi pare de necrezut pentru majoritatea, încă există persoane care nu se simt atrase de tehnologia tubeless. Mai mult, după spusele celor de la Tubeless Solutions, există chiar ateliere care nu sunt încântate să facă conversii tubeless, în general datorită murdăriei, timpului necesar şi a incertitudinii unei etanşări complete oferite clientului înainte să părăsească atelierul.

Tubeless Tower a început cu ideea că trebuie să existe o metodă mai bună să instalezi anvelope tubeless. Cam cu trei ani în urmă, Tim Voegeli şi fratele său Phil au început să se gândească la o metodă de a face procesul mai uşor. Tim avea toate bicicletele convertite tubeless, Phil fiind însă mai reticent şi folosind camere. Tim a reuşit să îl convingă pe Phil să încerce tubeless pe bicicleta de oraş şi, după un an de navetă fără pene, a fost convins.

După ce au fost desenate primele schiţe, modificate de multe ori, prezentate la Pitt State University, redesenate şi proiectate CAD de prietenul lor Byron Loibl şi pantentate, în sfârşit modelul este aproape gata să intre în producţie de serie. Toţi care l-au văzut pe Tim instalând o anvelopă pe stand au fost convinşi instantaneu.

Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-4Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-3Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-2Deci ce este Tubeless Tower şi pentru cine este conceput? Trebuie privit ca şi o soluţie completă de atelier tubeless, e nevoie doar de aer de la compresor şi soluţie de etanşare. Kit-ul prezentat este un prototip, modelul de serie s-ar putea să fie disponibil în mai multe variante sau cu piese disponibile individual. Modelul de test „Pro Model” include standul de calitate de atelier şi, de la stânga la dreapta pozei de sus, pinul dublu de blocare, cârlig adaptor pentru centrarea roţilor, adaptor pentru „thru axle”, perie pentru anvelopă, extensie de stand, cârlig de reglat discuri şi clipsuri de jantă. Totul vine aranjat într-o geantă din plastic ABS, care are loc şi de o pompă cu CO2 şi de lichid de etanşare, ceea ce face pachetul foarte portabil.

Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-5IMG_20150717_0222215311Tim spune că partea de jos care seamănă cu un suport de cană de cafea este proiectată pentru un cartuş de CO2 penntru paintball care, folosit cu un regulator, un furtun de presiune şi un cap Prestacycle Pretaflator Mini poate să umfle 15 anvelope tubeless. Ei susţin că dacă o anvelopă nu se aşează pe jantă cu acest kit cu CO2, probabil nu se poate aşeza pe jantă deloc.

Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-9După cum s-a mai menţionat, este vorba de un prototip şi de aceea piesele de aluminiu sunt neprelucrate, dar standul utilizează o placă de aluminiu pentru bază cu ataşamente sudate. Excepţie face vasul de colectare care e ataşat cu velcro pentru a putea fi uşor scos şi spălat.

Deşi poate fi folosit în multe moduri, cel mai simplu este plasarea standului pe o masă de lucru poziţionat pe cele patru picioare de cauciuc ale sale. Pentru o stabilitate mai mare picioarele se pot scoate şi standul se poate prinde direct cu şuruburi de masă. Pentru instalarea pe teren si foloseşte extensia de suport din kit care se instalează foarte uşor cu ajutorul a doi pini.

Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-10Pentru a prinde corect o roată cu quick release în suport, cârligul de reglat discuri se foloseşte ca distanţier pentru a nu fi nevoie de reglaje ulterioare la quick release. Se plasează în partea opusă a butucului faţă de stand şi se închide axul. Roata este prinsă foarte bine. Ca şi bonus, evident, se poate folosi şi la îndreptat discurile de frână.

Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-22Cu ajutorul unui adaptor foarte bine gândit, pot fi ataşaţi butuci Thru Axle de orice mărime, exceptând cei pentru Lefty. Datorită axului lung, se potrivesc şi butucii cu ax de 197×12 mm, care fac standul compatibil şi cu Fat Bike.

Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-17Există chiar şi un adaptor care perite centrarea roţilor pe stand. Un capăt se prinde pe butuc, celălalt e ajustabil şi se poate folosi pentru a măsura roata. Adaptorul include şi un indicator pentru centrarea discurilor.

Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-23
Clemele pentru jantă sunt foarte utile pentru montarea anveloperi, se începe cu o clemă pe jantă şi se instalează anvelopa aproape complet după care se montează a doua clemă, permiţând o deschidere între cleme pe unde se poate introduce lichidul de etanşare. După aceea, clemele se scot uşpr pentru a se monta şi ultima bucată de anvelopă.

Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-28În ateliere se montează şi se convertesc mii şi mii de anvelope tubeless fără probleme, fără scule speciale. Pentru ce ar fi nevoie de aceste dispozitive şi cui i-ar fi utile?

Pur şi simplu Tubeless Tower face procesul de montare mult mai uşor şi, mai ales, mult mai curat. Cu excepţia poate a unei explozii de cauciuc, tot lichidul care scapă va ajunge în tava de colectare. Cine a folosit aşa ceva ştie că o picătură căzută pe haine sau pe covor este foarte greu de scos. Iar la final tava se foloseşte ca rezervor pentru apă cu săpun.

Pe lângă faptul că operaţiile sunt mai curate, standul face treaba mult mai uşoară, roata fiind prinsă fix în stand. Roata poate fi poziţionată într-un mod în care să fie simplu de lucrat şi nu e nevoie să fie tras de roată pentru aşezarea anvelopei pe jantă. Tim spune că unii clienţi folosesc standul şi pentru a monta anvelope obişnuite, nu doar pentru tubeless.

Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-25Tubeless-Solutions-Tubeless-Tower-tire-station-26Cât despre umflarea roţii, datorită faptului că aceasta este suspendată în aer şi nu stă apăsat pe anvelopă, aceasta se aşează mai bine şi mai repede. Odată aşezată anvelopa, roata se poate întoarce în plan orizontal, poziţie în care se poate folosi peria specială, îmbibată cu apă cu săpun, pentru a găsi eventuale scăpări de aer. Permite de asemenea lichidului să ajungă pe lateralul anvelopei. Toate acestea permit atelierului să ofere o anvelopă testată la pierderi de aer. Multe ateliere au fost convinse să facă conversii cu ajutorul acestui kit, chiar dacă înainte erau reticente.

Proiectat ca şi dispozitiv pentru ateliere, preţul pentru Tubeless Tower nu a fost încă anunţat, dar se pare că va fi în jur de 5-600 USD. Producţia se doreşte să se facă exclusiv în Kansas, USA, chiar dacă preţul va fi mai mare. Pentru început va fi disponibil modelul Pro, urmând să fie lansate pe piaţă şi modele mai ieftine dacă are succes. Preţul mare va ţine în general departe cicliştii de acest stand, dar s-ar putea ca multe echipe de ciclism să folosească unul, inclusiv ca atelier mobil la evenimente.

Pentru oricine caută o metodă profesională de a instala anvelope tubeless, Tubeless Solution Tower pare a fi soluţia perfectă.

Şi la final un film cu standul în acţiune:


 

Articol preluat de pe bikerumour.com

 

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

6 + six =