Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Noul Cotic Jeht este ultimul model de MTB lansat de Cotic, fiind un full suspension de trail cu cadru din oțel. Este al treilea 29-er din colecție, Jeth fiind situat între modelul FlareMAX cu cursa de 132 mm și cel extrem Gen3 RocketMAX de enduro.
Jeht este proiectat să fie mai capabil ca FlareMAX dar mai polivalent, o bicicletă pregătită pentru trasee mai variate decât RocketMAX. Iar pentru a demonstra capacitățile sale pe orice teren, producătorul a prezentat modelul în mina de sare Honister Slate Mine din Lake District.
Noul Cotic Jeht este un MTB de trail cu roți de 29 și cursa de 140 mm cu o geometrie ce îl face foarte capabil. O bicicletă cu adevărat în spiritul Cotic, noul full suspension este fabricat din tuburi de oțel Reynolds 853, cu toptube-ul având forma ovală specifică mărcii, care asigură un confort suplimentar.
Cursa spate este de 140 mm iar în față e instalată o furcă cu cursa de 150 mm. Jeht folosește un braț lung al suspensiei ce asigură o cinematică ce face curba de progresie să fie mai consistentă pe toată cursa.
Cadrul beneficiază și de 15-20 mm suplimentari de inserție a tijei de șa, ceea ce înseamnă că toate mărimile permit folosirea unui dropper de minim 150 mm în cazul în care se folosește o tijă OneUp.
Noua cinematică a schimbat modul în care Cotic reglează amortizoarele Cane Creek și Rockshox. Jeht 2 folosește două distanțiere de volum ce fac ca suspensia să aibă un feedback solid. Cicliștii ce caută mai mult confort au opțiunea de a elimina un distanțier. Pentru cei mai grei, Cotic recomandă renunțarea la un distanțier, pentru a evita curbarea suplimentară a pantei de funcționare la presiuni mari.
Cotic Jeht folosește principiile geometriei LongShot a producătorului, fiind construită cu o pipă scurtă de 35 mm pentru manevrabilitate excelentă. În față, furca de 150 mm e înclinată la un unghi de 64.5 grade, care devine 65 de grade dacă se alege o furcă de 140 mm pentru o agilitate suplimentară.
Cotic a optimizat poziționarea seat tube-ului de pe Jeht pentru ca înălțimea șeii să nu aibă o influență prea mare asupra unghiului relativ la zona monoblocului. Unghiul tijei de șa e de 75.8 grade la o înălțime de 720 mm a șeii și de 75.5 grade la 815 mm.
Reach-ul e destul de generos, între 444 mm și 515 mm de la mărimea S la XL. Chainstay-urile au lungimea egală de 447 mm la toate mărimile, iar monoblocul e coborât cu 27 mm.
Cotic a păstrat lungimea mică a seat tube-urilor (425 mm la mărimea M) pentru a permite riderilor să găsească poziția ideală pe bicicletă.
Primele 30 de cadre Cotic Jeht sunt fabricate în Marea Britanie și vor fi disponibile la finalul anului. La această ediție limitată, triunghiul față e construit în Edinburgh, UK în timp ce partea din spate e din Taiwan. Toate sunt deja disponibile în culorile Afterburner sau Matte Teal, cu amortizor Cane Creek DB Air IL sau Kitsuma. Prețurile încep de la 2199 £ pentru varianta cu amortizor Air IL.
Restul exemplarelor vor fi fabricate complet în Taiwan. Prețul acestora va începe de la 1799 £ pentru varianta echipată cu amortizor RockShox Deluxe Select Plus. Bicicletele complete încep de la 3699 £ în varianta Silver, echipată cu Shimano SLX 1×12 sau SRAM GX Eagle, furcă X-Fusion Trace 36 HLR, amortizor Cane Creek Air IL și roți Superstar/WTB.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.