Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Anvelopele din seria Continental Grand Prix au o mulțime de fani, iar acest lucru nu e întâmplător. Modelele testate și de Freerider.ro 4000s, 4000sII și mai nou 5000 și 5000 TL au fost etaloane pe piață în ceea ce privește raportul dintre performanță și rezistență, multă lume considerându-le cele mai bune de pe piață pe segmentul lor. Totuși, modelul tubeless 5000 TL, unul dintre primele de acest gen lansate pe piață, rămăsese cumva în urmă față de concurență datorită greutății destul de mari. De asemenea, seria 5000 a avut probleme cu îmbătrânirea cam prematură. Noile Continental Grand Prix 5000 S TR vin să rezolve aceste probleme și să reafirme statutul de lider de piață în acest sector.
Noile anvelope au o carcasă complet reproiectată, mai rapidă și mai ales mai ușoară, devenind din anvelopă polivalentă un model gata de competiție.
Noul model Grand Prix 5000 S TR a fost proiectat pentru a combina performanța maximă cu ușurința de utilizare și o fiabilitate excelentă, indiferent dacă ciclistul dorește să îl folosească la ture lungi relaxate sau la competiții, fiind perfect pentru a fi montat pe bicicletă și folosit întreg sezonul. Noul model este compatibil tubeless inclusiv cu jante hookless, ceea ce îl face acum utilizabil practic pe orice bicicletă de șosea, în orice condiții.
Cifrele oficiale spun că noul Grand Prix 5000 S TR este, față de vechiul Grand Prix 5000 TL 700×25:
- cu 20% mai rapid
- are o protecție cu 28% mai bună pe lateral
- mai ușor cu 50g
Producătorul spune că noul model este mai ușor de montat, datorită compatibilității cu jantele hookless. Lateralele carcasei sunt noi, din două straturii, fiind mai suple, mai rezistente la tăieturi și oferind mai mult suport. Au fost îmbunătățite atât confortul cât și manevrabilitatea.
Anvelopele sunt în continuare compatibile cu jantele clasice cu margine hooked, recomandarea presiunii ideale fiind însă diferită în funcție de tipul de jantă folosit și de dimensiunea anvelopei.
După mai mult de 18 luni de dezvoltare a noului model, acesta și-a dovedit capacitățile în plutonul profesionist, pe bicicleta lui Filippo Ganna de la echipa INEOS-Grenadier, cu care acesta a câștigat Campionatele Mondiale de contratimp, dar și pe bicicleta folosită de Sonny Colbrelli de la Bahrain-Victorious în cursa Paris-Roubaix pe care a câștigat-o.
Noile anvelope vin în două versiuni, cu margine neagră și transparentă, cea din urmă fiind disponibilă și în dimensiunea 650B.
Margine neagră
Modelul 700C are greutatea de – 250g (25mm) / 280g (28mm) / 300g (30mm) / 320g (32mm)
Modelul transparent
Greutatea pentru 700C : 250g (25mm) / 280g (28mm) / 300g (30mm) / 320g (32mm)
Greutatea pentru 650B: 280g (650Bx30) / 300g (650Bx32)
Ambele folosesc compusul foarte apreciat Continental Black Chili, protecție anti-pană Vectran Breaker și profil LazerGrip, la fel ca modelul anterior. Anvelopele vor fi disponibile începând cu octombrie 2021 la prețul recomandat de 79.90 Euro bucata.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.