Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Speecos ABB este soluția perfectă pentru cei ce caută o poziție cât mai aerodinamică pe cursieră și iubesc ghidoanele înguste. Și evident sunt gata să plătească prețul corect pentru asta!
Se știe că în general ghidoanele înguste oferă o aerodinamică mai bună. E celebru cazul lui Adam Hansens care a ales un model de 36 cm, însă sunt unii care aleg chiar modele mai mici sau care mută manetele spre interior pentru a reduce frânarea aerodinamică în zona frontală. Pentru cei ce pot pedala eficient în poziția respectivă, scăderea rezistenței curentului de aer e mai importantă decât mâinile amorțite. Specialiștii olandezi în aerodinamică Speeco au jucat această carte și au produs noul ABB (Aero Breakaway Bar).
ABB a fost dezvoltat împreună cu fostul ciclist profesionist Jan-Willem van Schip de la echipa Roompot-Charles și are scopul de a oferi o experiență aero mult mai confortabilă decât improvizațiile unor rideri.
ABB e un combo de ghidon/pipă dintr-o singură bucată de carbon care redefinește dimensiunile cockpit-ului de șosea. ABB transferă lungimea pipei în ghidon. În loc de pipele uzuale de 130-140 mm întâlnite la cicliștii de ProTour, ABB folosește o pipă de 70 mm cu -17 grade adăugând restul de lungime la ghidon. Riderii pot astfel să își așeze antebrațul pe partea superioară a ghidonului, câștigând avantaj aero în timp ce controlează bicicleta în siguranță.
ABB nu lungește poziția ciclistului ci oferă o platformă mai stabilă pentru a apăsa în pedale. Soluția e cu siguranță mai bună decât amplasarea antebrațului pe ghidonul clasic, lucru destul de inconfortabil și chiar periculos pentru restul plutonului.
Speedo spune că ABB nu depășește standardele impuse de UCI pentru cursele oficiale, dar încă nu există un răspuns UCI concret în acest sens.
Speedo ABB oferă toate accesoriile unui combo ghidon/pipă clasic, prindere de computer aero direct în fața pipei, rutare internă a cablurilor și un capac superior extrem de bine integrat. ABB este complet personalizabil, inclusiv forma drop-urilor și este produs la comandă, după plata unui avans de 500 Euro.
Bineînțeles că noul combo are un preț pe măsura inovației, fiind produs la comandă și după specificații: 1500 Euro, din care 500 Euro sunt necesari la lansarea comenzii.
Informații suplimentare găsiți pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.