Acum citesti
Ceetec lansează un nou ax thru foarte ușor, C10 Carbon

Cu o experiență de 10 ani în producția de componente ușoare pentru XC din carbon și aluminiu, testate pe circuitele Cupei Mondiale, elvețienii de la Ceetec au introdus denumirea C10 pentru produsele lor prototip. Următorul produs ce urmează să iasă din laborator și să fie regăsit în competiții este noul ax C10 Carbon ce va scădea grame importante de pe bicicletele atleților ce vor să se califice la Jocurile Olimpice 2020 de la Tokyo.

Noul C10 se citește practic C One Zero, C1 fiind linia normală de produse iar C 1.0 fiind cele unde nu au existat bariere de design și de costuri de producție, fiind avută în vedere doar performanța. Este practic divizia de tuning a unei companii care era oricum una de produse de tuning!

Noul ax C10 Carbon este o componentă interesantă. Cu un ax central din carbon și capete din aluminiu frezat, totul manufacturat în Elveția, nu va fi un produs ieftin. Iar economia de greutate la un simplu ax nu are cum să fie enormă.

Produsele Ceetec sunt însă dezvoltate și produse cu atenție maximă pentru o clientelă foarte mică. Această marcă nu sponsorizează niciun atlet dar produsele lor se regăsesc peste tot pe bicicletele profesionale de XC din Cupa Mondială. Cu un sezon ce include Olimpiada, e foarte mare cererea de reducere a greutății axelor, chainguide-ului, tijei și prinderii acesteia, ghidonului sau a șeii fără să se facă rabat de la performanță și rezistență.

Axul C10 Carbon este o astfel de componentă. E mai mult decât pare la prima vedere. Ceetec a dezvoltat axe din carbon pentru atleții profesioniști încă din 2016, cu o greutate ce a coborât până la 20 g dar nu au reușit să ofere cu adevărat rezistența necesară în curse, până acum.

Noul ax C10 Carbon e mai complicat decât pare. Capetele au fost prelucrate atent CNC iar filetul din capăt a fost anodizat și arată fantastic. Conectarea acestora cu axul a avut mereu probleme de rezistență la imensele forțe torsionale în prototipurile inițiale Ceetec. Acest lucru a fost rezolvat cu o variație a grosimii axului din carbon 3K, ce e mai gros la locul de contact cu rulmenții, pentru a face față mai bine tensiunii și transferului de forțe.

Ceetec construiește componente ușoare și simple. Cu o greutate de 33.1 g pentru acest ax de 178 mm cu filet M12x1.5, greutatea axului din aluminiu tip QR este redusă la jumătate, dar efectiv dispar doar 30-40 g. Există însă pe piață modele de ax din aluminiu care se apropie de aceiași greutate. Greutatea reală pentru majoritatea standardelor va fi între 30-35 g.

Ceetec laudă produsele lor ca având rigiditate mai mare, durabilitate mai bună, producție în Elveția și participări la Cupa Mondială și în curând la Jocurile Olimpice. Vor fi bineînțeles disponibile multe variante de mărimi și de culori.

Primele lansate vor fi versiunile Shimano 12 mm 1.5 și Maxle 1.75, urmând o variantă Syntace X12. Lungimile disponibile sunt pentru ax de 142 mm și Boost 148 mm, dar pot fi produse în orice dimensiune între 150-182 mm în incremente de 1 mm iar în viitor se va extinde gama până la 200 mm.

Culorile standard vor fi negru și roșu, dar în imagini apare și albastru iar producătorul spune că toate culorile vor fi disponibile la cerere. Ceetec spune că produsul va fi disponibil în magazinul online foarte curând la un preț de 100 Euro, destul de mare dar cu siguranță mai rezistent decât orice altceva la aceiași greutate.

Ceetec mai pregătesc și alte proiecte în laboratorul C10 în afara acestui ax. Unul pare să fie o tijă ușoară dropper, dar ei au fost implicați în trecut în proiecte și mai mari, chiar și de cadre. În plus toate componentele lor ar putea să primească în viitor variante îmbunătățite.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen + nineteen =