Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Cine a urmărit cursa de Cupă Mondială de XCO de duminică, transmisă în direct pe Red Bull TV de la Lenzerheide, s-a bucurat de un spectacol imens. Nu doar pentru că am avut parte de unul dintre cele mai frumoase trasee, care n-a putut oferi nici măcar o secundă de răgaz competitorilor, dar cărțile s-au jucat de data aceasta diferit. Toată lumea a mizat pe faptul că elvețienii își vor revendica multe medalii pe propriul lor teritoriu, însă lucrurile nu au stat tocmai așa. Deja de la cursa fetelor lucrurile s-au anunțat a fi interesante: Gunn-Rita Dahle din Norvegia, a ocupat prima poziție a clasamentului, fiind urmată de două canadience. Apoi, a urmat cursa celor mai puternici bărbați din lume, care în prima parte a cursei, erau în principal, elvețieni.
După câteva ture lucrurile au început să se schimbe dramatic. Florian Vogel care a condus în primul tur, s-a văzut imediat în afara top 10-ului și nu oricum, ci tăvălit bine de tot. Absalon a urmat apoi cu o pană cât se poate de serioasă, căci anvelopa i-a sărit de pe jantă și a pierdut enorm de mult timp. Impresionant a fost cazul lui Schurter, care, deși a avut și el o pană de cauciuc s-a ținut lipit de Kuhlhavy până ce mecanicii au reușit să-i schimbe roata de spate (în aproximativ 18 secunde) la boxe. Timpul a fost suficient încât să nu fie ajuns din urmă, însă pentru Kuhlhavy asta a însemnat o victorie detașată. Marele câștigător, din punctul meu de vedere, este însă Ondrej Cink. Nu doar că a contribuit la dominația podiumului de către cehi, însă a avut suficient noroc dar și inspirație, încât să obțină primul său loc pe podium într-o astfel de competiție. Iar dacă stau bine să mă gândesc că de abia acum 2 ani intra în echipa Multivan Merida, iar anul trecut încă nu vorbea engleză, țin să spun că evoluția sa se datoriează în mare parte perseverenței de care dă dovadă. Până la urmă, este unul dintre cei mai buni rideri ai echipei mai sus-numite, iar în plus de asta, anul aceasta la prezentarea riderilor Multivan Merida de la începutul lunii iunie, am avut ocazia să ne conversăm într-o engleză fluentă.
Cink este un tip foarte ambițios și chiar dacă nu folosește cuvinte mari precum colegii lui de echipă sau nu este la fel de amuzant precum Hermida, băiatul acesta are o determinare de fier și sunt șanse mari să mai auzim de el în viitorul apropiat. Să mai menționez de faptul că are sub 23 de ani?
Una peste alta, eu zic că în sfârșit am văzut o cursă pe cinste: duelul clasic Absalon-Schurter nu a mai existat din motive ce țin mai degrabă de noroc și soartă, iar clasamentul s-a dat peste cap de suficiente ori încât să nu mai poți spune cine va învinge la final. Iar asta numesc eu o cursă palpitantă. Să nu uităm de asemenea că marele Kuhlhavy (și la propriu și la figurat) conduce în acest moment Cupa Mondială în clasamentul general, iar asta anunță o bătălie aprigă până la final, între el, Schurter, Absalon și cine știe cine mai apare între timp. Lucrurile încep să devină interesante, iar Cupa, specataculoasă, exact așa cum ne-o dorim cu toții.
P.S. Drop-urile și traseul au fost un mare deliciu. Te fac să vrei să te ridici din fotoliu, să-ți iei bicicleta și să fugi direct la Lenzerheide să dai o tură.
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
mai documentati-va referitor la Cink:
„Nu doar că a contribuit la dominația podiumului de către cehi, însă a avut suficient noroc dar și inspirație, încât să obțină primul său loc pe podium într-o astfel de competiție”
SUCCESSES
2013 Czech Republic’s national champion crosscountry, Worldcup results: 2nd in Vallnord
(http://www.merida-bikes.com/en_int/ondrej-cink-149.html)
Salut, va urmaresc si citesc de multa vreme, tin sa va felicit pentru articole 🙂
Cred ca totusi articolul de fata nu a fost preluat corect sau nu a fost verificat. Concursul a fost de tipul XCO, lui Absalon nu i-a sarit cauciucul de pe janta, este vorba de Tiberi Andrea, care si el era in fruntea cursei si schimbul cauciucului lui Shurter a durat in jur de 22-24 secunde. Sorry, am vazut replay-ul la cursa aseara si mi-au ramas aceste detalli 🙂
Sunt de acord cu voi, ar fi faina o tura pe Lenzerheide 🙂