Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Cursiera de contratimp Timemachine a elvețienilor de la BMC lansată în 2016 la Kona primește pentru 2019 frâne pe disc, simplificând și munca proiectanților care nu mai au de-a face cu prinderile pentru clești.
BMC spun despre bicicletă că e cel mai performant model pentru triatlon, datorită aerodinamicii îmbunătățite, iar Timemachine 01 Disc promite o manevrabilitate și un control de top pentru cele mai tehnice trasee de triatlon și de contratimp. Timemachine Disc a fost gândită ca o bicicletă multisport, fiind axată pe potrivirea cu ciclistul, versatilitatea cockpit-ului și pe integrarea aerodinamică a frânelor pe disc. Sunt incluse spații de depozitare aerodinamice care pot fi îndepărtate pentru a respecta normele oficiale UCI.
În ceea ce privește aerodinamica, BMC folosesc conceptul SubA bazat pe expunere minimă la vânt. Noua bicicletă folosește tuburi cu un profil aero truncat 3:1 și forme proiectate să fie stabile la vânt lateral, furcă cu gât de 1.125, integrare maximă a componentelor de la un capăt la altul și carcase peste etrierii frânelor.
Bineînțeles că frânele pe disc au îndepărtat corpul frânei de roțile în rotație dar au apărut discurile. Discurile însă le-au permis celor de la BMC să integreze mai bine rutarea cablurilor care sunt ascunse mai bine chiar și decât pe modelul Timemachine Road Disc.
Protecțiile aero integrate ale frânelor optimizează curgerea aerului în jurul prinderii de etrier flat mount în fața axurilor thru de 12 mm, păstrând curgerea aerului pe discuri și neafectând disiparea căldurii.
BMC păstrează sistemul de reglaj Position-to-Performn (P2P) care se adaptează pentru o poziție înaltă sau joasă pe bicicletă. Deci indiferent dacă e vorba de un contratimpist sau de un triatlonist, Timemachine poate fi reglată pentru tipul de cursă cu optimizare aerodinamică maximă.
În afară de înălțimea propriuzisă a ghidonului și pipei, cockpit-ul unic V-Cockpit oferă un reglaj mare pe înălțime și oferă amortizare a vibrațiilor pe verticală fără a compromite direcția.
Sistemul mai convențional Flat Cockpit oferă de asemenea maximul în eficiență aero, permițând cele mai joase poziții ale ghidonului. Acesta poate fi montat chiar și invers pentru o poziție și mai joasă.
Pentru depozitare, sunt disponbile cutii aerodinamice în spate, pe toptube și pe downtube.
Dacă nu se montează cutiile, se folosește cockpit-ul Flat și tija reglabilă în poziția cea mai din spate, Timemachine devine regulamentară UCI pentru cursele de contratimp.
Timemachine 01 Disc este disponibilă doar sub formă de kit cadru ce are loc pentru anvelope de 27 mm. La prețul de 5500 Euro acesta include cadrul de 1300 g, furca de 425 f, ghidonul de bază cu formă V și extensiile din carbon și tija de șa, ghidonul Flat fiind disponibil separat.
Timemachine 01 Disc vine în patru mărimi și doar în culoarea neagră, dar include cinci pachete opționale de stick-ere pentru a adăuga niște culoare. Cadrul e deja disponibil la distribuitorii BMC.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.