Acum citesti
Biciclete olandeze de oraș cu cardan de la Brik Bikes

Încă de la început scopul companiei Brik Bikes a fost să construiască în Olanda biciclete de oraș fără lanț, care să ofere o funcționare fără probleme și întreținere pentru mulți ani de zile. Folosind ideea de cardan închis ei au dezvoltat seria de modele din oțel Brik Sec la care ungerea lanțului și murdărirea cu ulei nu sunt un subiect prezent. S-a ajuns repede la modelul Brik Brut de mai sus, care a adus greutatea în jos la 17 kg și prețul la doar 920 Euro. Acum Brik a adăugat și o versiune cu transmisie pe curea, modelul Brik Belt ducând prețurile și mai jos.

Transmisia pe cardan este în continuare disponibilă și pe modelele din oțel Brik Sec pe care a fost introdusă inițil. La fel cu modelul Brut, acesta are opțiunea unui cadru normal masculin sau unul specific feminin. Ambele modele sunt disponibile cu butuci cu 2, 3, 7 sau 8 viteze interne, cu frână pe tambur sau tip torpedou. Cel mai ieftin model e cel cu butucul cu 2 viteze SRAM Automatix, la prețul de 950 Euro, fiind și modelul cel mai ușor, la 18 kg, în timp ce versiunea cu butuc Shimano Nexus cu 8 viteze este cea mai scumpă, la 1180 Euro și cu o greutate de 19 kg.

Inima întreii biciclete este transmisia. Până în acest an toate modelele Brik Bikes foloseau cardanul închis care înlocuia și chainstay-ul drept. Deși este greu și destul de complex, acest mecanism complet închis și cu baie de ulei este proiectat să funcționeze ireproșabil pentru foarte mulți ani fără nicio întreținere, chiar și în condiții de vreme foarte proastă.

În acest sezon a fost introdus modelul Brik Belt cu transmisie pe curea. Noua bicicletă are un aspect mai sportiv, greutatea fiind mult redusă, în ciuda cadrului din oțel cu o formă totuși mai sportivă. Bicicleta rămâne însă una de oraș, practică, disponibilă cu cadru masculin și feminin și cu accesorii cum ar fi aripile complete și antifurt pe roata din spate, care sunt de altfel standard pe toate modelele.

Brik Belt folosește o transmisie cu curea din carbon Continental Conti Drive System, de producție germană, diferită de cea uzuală de la Gates prezentă pe majoritatea modelelor de pe piață. Diferența mare e că sistemul Continental folosește pinion și foaie din plastic injectat care reduce mult costul de producție față de cele din aluminiu prelucrat folosite la transmisia Gates Centertrack.

Astfel, costul este păstrat sub 800 Euro pentru modelul single speed, cu o greutate de doar 15 kg. Se poate opta însă pentru butuc cu 2 viteze la prețul de 870 Euro sau cu 6 viteze și frână internă la 1100 Euro.

Toate modelele Brik sunt disponbile în 10 culori standard sau în culoarea aleasă de client pentru 90 Euro în plus. Nu trebuie trecute cu vederea nici accesoriile. În timp ce toate modelele vin cu aripi, antifurt și cric, acestea pot fi echipate cu portbagaj spate asortat la culoare, o platformă de transport heavy-duty prinsă pe downtube, un scaun de copil foarte solid prins cu șuruburi de downtube care include și loc pentru picioare sau un sistem de alimentare electrică cu dinam.

Toate bicicletele sunt construite și vopsite în Olanda, inclusiv roțile fiind montate acolo, apoi sunt expediate către magazinele partenere sau direct către clienți. Expedierea în UE este gratuită, în restul țărilor fiind disponibilă contra cost.

Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

five × four =