Acum citesti
Asaltul cursierelor pentru off-road este condus de GT Grade

Cu toții știm că inovația din industria biciclete poate sau nu poate fi atât de clar argumentată, iar puține concepte și noi dezvoltări sunt cu adevărat revoluționare. La fel, nici noua bicicletă a celor de la GT, Grade, nu se erijează în rolul de minune tehnologică, ci mai degrabă se bazează pe o idee care nu prea are cum să dea greș. Mulți dintre cei care merg pe bicicletă sunt aventurieri, așa că de ce nu ar exista o bicicletă care să te poată purta cu viteză prin peripețiile tale?

gt

Termenul de gravel grinder gravitează în jurul acestei specii de biciclete, mai mult sau mai puțin noi, însă la fel de bine producătorii nu se feresc să înainteze termeni precum bicicletă de aventură. În fapt, tentativa de a găsi o categorie anume pentru biciclete asemeni lui GT Grade pare a fi un demers inutil, dacă nu și anevoios, căci nu trebuie să te încadrezi în niciun stereotip pentru a te bucura de mersul pe bicicletă. Și nici nu ai nevoie de drumuri de asfalt sau rute marcate pentru a merge pe unde vezi cu ochii. Se pare că astfel de idei au stat la baza lui Grade, chiar dacă această origine simplă a presupus 3 ani de muncă în ceea ce privește cercetarea-dezvoltarea.

Totuși, rezultatul final pare a fi meritat. GT a elaborat o bicicletă rezistentă și rigidă în partea de jos, dar flexibilă în partea superioară, după tiparul cursierelor de anduranță, dar și mai comodă decât acestea din urmă.

flex

Neavând opreliștile reprezentate de normele UCI, constructorul i-a putut adăuga o pereche de frâne pe disc și s-a putut juca cu formele cadrului astfel încât să poată fi montate anvelope de 35mm cu protuberanțe. Versiunea de top este echipată cu setul electronic Shimano Ultegra Di2, însă frumusețea acestui model constă în varietatea de versiuni disponibile.

Astfel, versiunea de top te va costa în jur de 3.300$, care include cadru și furcă de carbon și setul Ultegra de 11 viteze, cu un agrenaj cu plăci bine alese de 52/36, pe când cea mai simplă, Grade Alloy Claros, circa 800$, e drept, având frâne pe disc mecanice și fiind echipată cu setul Shimano Claris de 8 viteze.

Sursa: GT

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

four + sixteen =