Acum citesti
Mare atenție la bicicletele de slabă calitate

suduria_biciclete_ieftineȘi mai ales, mare atenție la ce le folosiți. Deși inițial ajunsese la urechile mele povestea băiatului de 14 ani care a decedat în mod tragic zilele trecute în București, în urma unui salt banal cu bicicleta, am fost târât de un prieten în fața computerului, pentru a vedea fotografiile de la fața locului. Trecând peste textele de care ne lovim în era modernă la TV (de tipul: plăpând, zdrobit, caldarâm), am înțeles rapid ce s-a întâmplat. Iar mirarea nu mi-a fost mare. Deși în repetate rânduri am insistat pe faptul că bicicletele ieftine, de slabă calitate, nu oferă un suport real pe care te poți baza când vine vorba de condiții dificile de exploatare, unii au aruncat cu pietre, afirmând că scot în față bicicletele scumpe pentru a îngroșa buzunarele importatorilor. Cu toate că era un sfat și nu un îndemn, până la urmă am renunțat în a mai duce acest fapt în atenția voastră, din simplul motiv că am considerat inutile disensiunile.

Ceea ce s-a petrecut zilele trecute nu face altceva decât să demonstreze încă o dată, dacă mai era nevoie, că toate bicicletele, respectiv componentele, trebuie utilizate doar în scopul pentru care au fost create. Nu va fi niciodată sigur pentru integritatea ta corporală să faci Downhill cu o bicicletă de supermarket sau Dirtjump cu o cursieră. E chiar atât de simplu! Unul din motive se referă la rezistența acelor componente la șocuri și la modul în care sunt construite. Alt motiv se referă la calitatea slabă a unor biciclete produse în China/India/Pakistan și vândute la prețuri aproape incredibile, care pornesc de la 200 de lei. Personal, dacă aș vrea să optez pentru o bicicletă cu care doar să mă plimb în parc, aș alege o marcă accesibilă dar cunoscută. O bicicletă care respectă standardele impuse de Uniunea Europeană. La fel cum procedez când urmează să achiziționez un automobil și verific rating-ul NCAP care se referă la siguranța oferită de conservă în caz de coliziune. Nu că ar conta ca regulă generală, dar în anumite situații chiar îți poate salva viața. Te-ai simți la fel de sigur într-un automobil low cost, construit într-o fabrică obscură, într-o țară de unde știi că provin în genere lucruri de slabă calitate? Nu vorbim aici de lucruri aparent evidente?

Se pare că nu. Nici măcar pentru mine nu au fost. Înainte de anul 2000, când am decis că vreau o bicicletă cu care să sar și cu care să merg la munte pentru a mă da la vale, am făcut aceeași greșeală. Cu prima bicicletă cumpărată din Metro, am început să învăț trucurile de bază pentru trial. În mai puțin de 1 an am reușit să rup cadrul bicicletei, ca apoi să cumpăr unul la mâna a 2a care a sfârșit în condiții similare. Și nici n-aș mai aminti de restul de improvizații.  Da, era frumos, acum îmi amintesc cu drag, dar nu sunt foarte sigur că a meritat riscul.

Continuând povestea, la scurt timp, au urmat și altele: brațul drept al angrenajului a cedat și pot spune că am avut suficient noroc încât să nu mă aleg cu câteva coaste rupte în urma impactului ce a urmat. Apoi, datorită șocurilor repetate, suportul pe care se prindea V-Brake-ul a cedat la un moment dat. Axul roții de spate s-a rupt, jantele au fost îndoite fără posibilitatea de a mai fi reparate vreodată. Iar acestea sunt doar câteva exemple și am aflat pe propria-mi piele cum stă treaba. În acea perioadă nu se strofoca nimeni să-ți explice pentru ce anume cumperi piesa respectivă. La fel de bine și la fel de întâmplător, mai pot ceda piese foarte importante, precum pipa, ghidonul, axul pedalierului, axul pedalelor – toate acestea reprezentând de fapt piesele de sprijin pentru mâini sau picioare. Ce urmează după ce una dintre acestea cedează, rămâne doar la mila sorții. Și soarta nu ne surâde întotdeauna. La fel de bine poate ceda și furca dacă nu este exploatată corespunzător sau dacă are o calitate îndoielnică, așa cum s-a întâmplat în cazul băiatului de 14 ani, care a sărit o bordură de mici dimensiuni. O treaptă.

În urmă cu doi ani, ca un caz particular, prezentam pe site o bicicletă de supermarket și scoteam în evidență sudurile furcii, realizate haotic, fără finisaje, în mare grabă. Și asta pentru că este vorba de o furcă ce are un preț de intrare în fabrică de 5$ și de la care nu poți avea nicio pretenție. Și lumea chiar te-ar crede nebun dacă ai avea.

Apoi mai există categoria celor care văd lucrurile într-un mod greu de explicat și pentru care bugetul nu reprezintă neapărat o problemă. Am fost întrebat pe forum în nenumărate rânduri dacă se poate folosi o furcă de Cross Country pentru DirtJump, din simplul motiv că este mai ușoară. Sau dacă poate fi folosită aceeași furcă pentru Downhill. Dacă înțelegi cu adevărat cum se desfășoară aceste discipline și ce reprezintă ele, ar trebui să fie clar ca lumina zilei că vei pricepe la ce stres supui acea piesă. Fiecare producător de componente sau de biciclete menționează în mod clar pentru ceea ce a fost creat produsul respectiv. Și riști să pierzi nu doar garanția produsului.

Înțeleg perfect că nu toți au bugete mari de investit în biciclete și că nici măcar nu sunt dispuși să facă asta. Este perfect normal. Dar este complet anormal să folosești un cuțit de bucătărie pentru tăiat buștenii din curte sau de o lopată pentru a construi un bloc de locuințe. Aparent funcționează, dar pur și simplu sculele nu sunt cele potrivite. Nu-i așa?

Aceeași regulă se aplică și în cazul bicicletelor, iar cei care vor să insiste fără a planifica de la bun început scopul, o vor face pe pielea lor. Tot ceea ce am explicat în acest articol mi se pare a fi de la sine înțeles pentru un om matur, care este conștient de lumea în care trăim, însă cei pe care-i ghidăm în viață ar trebui atenționați. Cazul de față nu este singular dar a fost puternic mediatizat și ar trebui să reprezinte dacă nu un semnal de alarmă, poate o trezire la realitate. Aviz în special părinților dar și celor care au o viziune deformată asupra realității și care trăiesc după principiul mie-nu-mi-se-poate-întâmpla-niciodată-nimic-sunt-construit-din-fier.

Acum te las să te gândești.

Dragoș Mitroi
editor-in-chief FreeRider.ro

Vezi Comentarii (50)
  • O bicicleta ieftina, pe langa faptul tragic prezentat de Dragos, aduce si o serie de probleme mici/mari care pur si simplu te fac sa urasti bicicleta. Tot felul de piese care cedeaza mult pre repede, angrenaj pedale, furca, axuri, jante care la o utilizare normala in oras cedeaza. Eu pe la 20 de ani la prima bicicleta am schimbat pe rand tot ce am zis mai sus. Si utilizam bicicleta doar prin oras si ceva drumuri de tara. Asa ca mai bine dai un ban dar nu ai probleme. Am o intrebare pentru cine poate raspunde. Bicicletele sunt puse pe piata la vanzare in urma unor reguli? Adica supermarket-urile pot vinde orice biciclete nu conteaza cum e facuta sau cu ce piese?

  • Buna ziua,

    legat de cele de mai sus, sunt de acord ca bicicleta trebuie adaptata atat necesitatilor cat si a posibilitatilor financiare. Nu uitati care sunt posibilitatile financiare ale romanilor, cei mai multi dintre noi lucreaza pe bani putini sau foarte putini si costurile fixe stie fiecare cat de mari sunt, de exemplu pentru o familie normala cu 2 copii la oras.

    Parerea mea este ca bicicletele bune sunt inaccesibile pentru romani, o data nu avem bani ptr asa ceva, dar mai ales, ca si clientii ne supunem unor politici de pret ale importatorilor si distribuitorilor care nu de putine ori fac din acest business o mare „GOLANEALA”. Imi cer scuze acelora care nu recurg la astfel de politici, dar mi se pare mai mult decat absurd, ma simt furat cand stiu ca un produs are un adaos comercial de 100%, 200% sau chiar 500%.

    Si legat de bicicletele facute in India/pakistan/Taiwan sau China, domnule autor al articolului, spuneti va rog unde se produc bicicletele de „calitate” pe care voi cu firmele de bicicletele doriti sa le vindeti. Si poate ar fi corect sa raspundeti si la intrebarea: „care este adaosul comercial minim in cazul unei biciclete de „firma” si mai ales, care este adaosul comercial maxim”.

    Nu cred ca ar strica putina transparenta. Stiu concret accesorii de bicicleta care costa de la chinez 70 de dolari si ajung in Romania in magazine la peste 2000 Ron, ceilalti forumisti ce parere au???

    Imi cer inca o data scuze, poate sunt doar niste frustrari personale si nu niste observatii pertinente….

    Sa aveti o saptamana buna!

  • Sudurile din poze nu sunt doar lipsite de finisaje ci neconforme: neuniforme, cu lipsa de patrundere, acele discontinuitati (adancituri) care se comporta ca niste concentratori de tensiuni, pe langa faptul ca sunt inestetice. Problema cea mai mare la bicicletele ieftine nu ar fi ca cedeaza componentele, caci oricum, pe masura ce o utilizezi mai mult iti dai seama ce nu e in neregula cu ea (si ajungi sa vrei sa ii schimbi anumite componente pentru a-ti imbunatati confortul, a-i imbunatati ei functionarea etc.), ci faptul ca acele componente cedeaza din senin. Eu am un DHS Silver (cadru aluminiu) din 2008, pe care in ultimii 3 am utilizat-o aproape zilnic. E o bicicleta din gama low cost, dar ok, avand in vedere ca nu a cedat nimic pana acum in urma utilizarii obisnuite(oras si inclusiv plimbari offroad, dar nu dirt-jump, downhill, trick-uri etc.), insa a venit cu defecte din fabrica, la fel ca toate celelalte surori ale ei din Carrefour pe care le-am vazut : o mica bataie axiala a angrenajului, schimbator fata pozitionat prost – rotit cateva grade fata de angrenaj astfel incat lantul sarea destul de usor la schimbarea foilor, deraior reglat prost – nu urca pinionul mare, maneta schimbator spate(Shimano RevoShift) cu pozitia 6 plasata la jumatatea distantei intre 5 si 6, frane (no name)foarte slabe. Dupa efectuarea reglajelor majoritatea inconvenientelor au disparut si sunt multumit de ea. Ce-i drept, cam la 1 luna trebuie sa re-reglez frana spate, pentru ca ma trezesc pe drum ca nu se mai retrag egal bratele si imi franeaza roata, ceea ce ma cam enerveaza, dar planuiesc s-o schimb cat de curand cu un V-brake Shimano, cum am facut pe fata, ca sa scap. Concluzie : Daca ai rabdare, cunostinte de mecanica, si stii la ce sa te uiti poti sa iei o bicicleta low cost care sa te slujeasca decent. Daca nu vrei batai de cap deloc, dai mai mult la inceput. P.S. : Pe cand un test cu modelul 2013 DHS Silver?

  • Mare dreptate ai cu articolul asta. Eu unu mai degraba as indrepta copilul catre ale activitati la fel de interesanta dar mai prieteneoase cu buzunarul , daca nu imi permit macar sa-i cumpar o bicicleta decenta. Cum zicea colegul de mai sus, unii dintre noi sunt atat de saraci incat nu-si permit nici macar bicicletele ieftine si proate din supermarket-uri sau din dragonul rosu, dar pe de alta parte viciile precum fumatul si bautul sunt pompate si crescute si mai ales transmise generatiilor viitoare. Este trist sa ascult oameni care se vaita de saracie si ca nu pot cumpara o bicicleta sau o jucarie copilului dar pt tigari au mereu bani si asta se aplica in peste 50% din cazurile oamenilor saraci de la noi. Stiu ca sunt si adaosurile comerciale nesimtite, dar suntem prea saraci sa cumparam lucruri ieftine, cum spune zicala. Mai bine economisesc din alta parte si daca am un vis, o pasiune pana la urma tot strang banii necesari pt o bicicleta decenta decat sa ii fac cu bani pe sarlatani cumparand una ieftina si mai apoi sa se strice repede sau sa imi rup gatul. Eu m-am chinuit jumatate de an sa-mi strang bani ca sa-mi cumpar o bicicleta decenta si satisfactia a fost si mai mare pt ca mi-am luat exact ceea ce imi doream chiar daca a trebuit sa astept destul timp, puteam sa-mi cump imediat una cu ‘suspensii’, discuri de frana din supermarket, era m ieftina dar nu m-am lasat pacalit. Probabil unii chiar nu se gandesc la siguranta lor si a copiilor lor, se gandesc numai la bani si ii cumpara copilului orice porcarie sa scape de o grija sa nu-l mai bata odrasla la cap.

  • Salut,

    Sunt total de acord cu ce este scris in articol. Chiar daca bicicletele comercializate sub tutela unor nume grele in domeniul fabricantilor de biciclete sunt produse in aceleasi tari in care se produc si bicicletele ieftine nu este o cauza de frustrare. Daca ar fi sa mergem pe acest principiu, nu am mai cumpara nici un telefon, televizor, etc. deoarece componentele lor sunt produse tot in aceste tari. Ce conteaza sunt testele de calitate la care sunt supuse aceste biciclete scumpe fata de cele ieftine. Daca ne uitam la marci de biciclete considerate premium(Specialized, Kona, Cube, Corratec, etc.) clar au multe de oferit in termeni de siguranta fata de marci ieftine de biciclete. De exemplu, cand mai mergeti la un hipermarket, uitati-va la cum sunt construite bicicletele comercializate acolo si apoi uitati-va la o bicicleta scumpa.

    Este foarte adevarat ca nu toti romanii isi permit sa dea intre 1000 si 4000+ de euro pe o bicicleta, dar daca ne uitam la ce biciclete apar in cadrul zecilor de concursuri organizate in tara, o sa vedem ca sunt putini cei care vin cu biciclete ieftine.

    Cred ca cel mai important este ca fiecare cumparator sa fie constient de ceea ce cumpara, sa nu aibe idei de genul „dau 300 de RON pe o bicicleta si fac downhill sau trial pe ea” si sa se limiteze la un mers normal pentru a evita tragedii precum cea de acum cateva zile.

    Andrei C.

  • @Andrei: nu te raporta te rog la cateva sute sau mii de biciclete de firma pe care le mai vezi prin Bucuresti sau pe la concursuri. Sunt doar o f mica parte, la concursuri merg oamenii f pasionati de ciclism si care investesc mult peste medie intr-o bicicleta. Gandeste-te ca Bucurestiul are doar 2 mil locuitori si ca proportia celor care folosesc bicicleta este infinit mai mica decat a celor din provincie. In provincie sunt mult mai multe biciclete, dar oamenii le folosesc mai mult ptr scopuri practice si mai putin sportiv si de agrement. Nici puterea de cumparare nu le permite sa isi cumpere biciclete scumpe, sunt fericiti sa isi cumpere o bicicleta noua, chiar si din cele de 300-400 Ron.

    Gandi-ti-va ca in provincie majoritatea oamenilor lucreaza pe o medie de 1000 Ron si majoritatea oamenilor sunt bucurosi sa aiba si un astfel de job.

    Cred ca solutia cea mai buna este ca importatorii / distribuitorii sa umble putin mai mult la adaosurile nesimtite care dupa cum am spus, sunt o „GOLANEALA” la adresa clientilor.

    Legat de portavocile din ciclismul bucurestean, nu cred ca sunt cele mai pertinente pareri (sunt in realitate multi habarnisti cu biciclete scumpe pe care si le cumpara mai mult din snobism, personaje care merg nu mai mult de 100 km pe an si au invatat sa mearga la 25-30 de ani pe bicicleta si acuma se declara cei mai mari experti in materie de biciclete !!!), ar trebui sa priveasca cu ochii maturi asupra la ceea ce poate oferi si doreste si un roman normal:

    produse cu preturi (adaosuri) mai mici (!) si care sa indeplineasca niste norme de calitate si siguranta.

  • Parerea mea este ca OPC-ul ar trebuii sa verifice aceste biciclete de uncica folosinta cum imi place mie sa le zic si sa le interzica total, genul de biciclete gasite la metro, real, auchan, kaufland si alte supermarket-uri din tara, pentru ca pun in pericol viata copiilor. Si eu cand eram copil faceam toate draciile, e normal, asta e varsta copiii au multa energie si mereu vor sa demonstreze ceva toate astea in combinatie cu o bicicleta cumparata din magazinele de mai sus e o proasta alegere care se poate termina dramatic!

  • Bade Cartan, ai dreptate! Banii sunt putini si romanii nu-si permit o bicicleta superioara ca si calitate. Dar chiar si-asa, nu cred ca un copil face diferenta intre una de 300-400 lei si alta de 5000 lei. Important aici este sa-l faci pe copilul tau sa-si cunoasca bicicleta si sa fie constient de limitele fizice ale ei(sau chiar pe tine insuti,ca am vazut destui asa-zisi ‘maturi’ care si-au furat-o grav). Pe mine,cand am facut scoala de soferi,primul lucru pe care mi l-a ‘predat’ instructorul a fost: cunoaste-ti masina si limitele ei,astfel incat sa nu fii luat prin surprindere in anumite momente. Si de-a lungul anilor am realizat cata dreptate a avut omul acela.

  • Poate multi se uita ciudat la mine cand ma vad cu tenisii rupti si cu bicicleta in care am ajuns sa bag peste 3500 de lei. Unii cred ca e vorba de snobism in genul celor care isi spala Lamborghini-ul la fantana arteziana. Dar nu e chiar asa. Am platit un an de zile bicicleta si am mai strans bani inca jumatate de an dupa ce am terminat cu ratele ca sa-mi schimb piesa cea mai importanta, furca. In timpul asta nu mi-am permis cam nicio alta distractie…

    Dar in primul si in primul rand e vorba de pasiune. Multi cititori freerider stiu exact la ce ma refer. Mountain biking-ul e unul din cele mai frumoase sporturi si e normal sa vrei sa il practici in siguranta. Cand stii ca bicicleta poate, cand stii ca poti avea incredere in ea, ATUNCI sportul asta devine unul frumos, cand stii ca singura limita esti tu si tragi de tine din toate puterile pentru mai mult si mai mult. Daca simti ca nu poti aborda o panta pentru ca franele nu suporta sau vrei sa urci si nu ai incredere in pinioane si lant, normal ca toata distractia dispare.

    Nu e vorba de snobism, majoritatea celor care au biciclete scumpe si le-au cumparat din pasiune pentru sport.

    Desigur ca sunt exceptii peste tot. Si eu vad pusti de 12 ani care se dau cu biciclete de AM de + 6000, 7000 de lei cu casti full face… prin oras. Iar cea mai mare denivelare pe care o abordeaza este o bordura. Dar majoritatea o fac din pasiune.

    In plus sa se urce oricine pe o bicicleta de 350 de lei din supermarket sa mearga pe un drum cu pietre cu putina panta si apoi sa se urce pe un trek, specialized, cube, etc. Oricine ar fi va intelege motivul pentru care diferenta de pret este asa mare.

  • Hai sa ne bagam mintile in cap! In primul rand,ca parinte,daca te lasi de fumat,in 6 luni cu banii economisiti ii iei copilului o bicla entry level reusita. La 1800-2000 de lei sunt bicle de oras,trekking foarte bune.

    Ce nu inteleg e de ce vrea fiecare sa devina BMW-urile si Ferrari-urile accesibile. Ce e cu frustrarile astea? Daca un constructor cere 8000 de euro pe un model,si vad ca asta e pretul international,nu al unui importator anume,ma supar pe viata si dau cu piatra in geam la toti de ciuda? Daca nu-mi permit iaht inseamna ca trebuie sa fiu un om acru?

    I-a intrebat cineva pe cei de la Boeing de ce fac avioane atat de scumpe?

    Raspunsul domnilor: ” ATATA COSTA!” So what.. Strangi din ce ai si iti iei ce poti si te bucuri de ea.

    Daca as avea posibilitatea,mi-as lua o bicla GT,sau Santa Cruz de 6000-8000 €. Cine se da cu bicla stie ca merita. Merita fiecare componenta fiecare cent. Pe munte se vede diferenta.

    Tehnologia costa.

  • Si apropo la copii care cica nu fac diferenta. Ar face-o daca i s-ar da ocazia. Nu cu bicle scumpe,dar macar cu una decenta.

    De unii parinti le iau propriilor copii role cu roti de plastic si nu de silicon? Ori sunt necunoscatori,ori nu-si iubesc copii si le place sa-i vada chinuindu-se cu 2km/h cu roti care nu vor sa ruleze.

    Si acolo chiar diferenta nu e mare,cu cateva milioane iei niste role geniale de o sa-ti multumeasca toata viata copilul.

  • @system failure:

    daca ai face un „inventar” al tuturor posesorilor de bicicleta din Bucuresti de peste 2000 Ron, o sa ajungi la vorbele mele: peste 50% dintre ei nu fac mai mult de 100 km intr-un an, 50% sau mai mult au mers prima data pe bicicleta pe la 25-30 de ani. Si o buna parte din acestia trambiteaza pe forumuri ca fiind mari specialisti si au acuzat bieti parinti de moartea de vineri a copilului de 14 ani… Ar fi fost ultimul lucru pe care l-as fi putut face, sa acuz acei parinti, tocmai in acea zi neagra pentru ei… E reprobabil ce s-a discutat pe forumuri, doar din dorinta de a scoate in evidenta grozaviile de biciclete la 2-3000 euro bucata si cu adaosuri de 2-300%

    Legat de acest subiect, sa va spun despre bicicletele mele,multi ar spune ca am avut doar jafuri:

    am incept cu una ruseasca de 12″, am mers fara rotite la nici 3 ani, am folosit-o pana pe la 6 ani

    La 6 ani am primit un Pegas de 20″, am folosit-ooo pana la 16 ani. Grozava bicicleta domnilor, am plimbat-o sute si mii de km in vacantele de vara la bunici in Cartisoara, in zona Balea.

    Am avut pe urma si eu o experienta cu MTB de proasta calitate, cum zicea cineva la sus, dupa putina mestereala si schimb de ceva piese, am facut bicicleta relativ buna, m-am dat la greu pe drumuri forestiere si a tinut (cu chiu cu vai, e drept) pana prin 2003 cand si-a dat cu totul duhul, a ajuns direct la fiare vechi.

    In 2003, cand am terminat facultatea, am cumparat un Giant Terrago 1, SH din Germania la 300 DM. Impecabila bicicleta, sincer nu stiu cand o sa mai gasesc asa ceva… A tinut pana in 2013 un animal de 105 kile, nu a cedat absolut nimica pe ea (absolut, retineti, nici un cablu, surub, spita, nimica!), doar sabotii de frana, cauciucurile schimbate si niste briz-brizuri ce am mai montat pe ea. Mi-au furat-o pe 2 martie din rastel de la Cora Lujerului. Sincer, dupa multi ani, am plans in hohote, mi-am pierdut pe departe cel mai drag lucru…

    Ramanand la acest batran Giant Terrago, costa acuma SH undeva la 80-100 Euro in Germania si sunt in cautarea unuia la fel ca al meu. Pot spune cu maxima incredere cu nu as fi schimbat-o pentru nimica in lume pe bicicletele care se vand acuma cu 7000-8000 Ron in magazine.

    Asa ca, sugestiile ca un SH-urile sunt jafuri si de evitat cu totul, pica in fata mea domnilor. Poti sa iei la 100 de Euro o bicicleta de 15 ani, care mai duce lejereanu inca 15 ani. Sunt curios daca bicicletele promovate si apreciate atat de mult ca fiind grozave, vor ajunge la 10 de utilizare precum mi-am folosit eu Terrago-ul, care avea deja la vreme respectiva alti 7-8 ani.

  • Problema grava este punerea in vinzare a acestor biciclete pentru ” Kamikaze” . Magazinele care pun astfel de „utilaje” in vinzare sint interesate doar de profit cit mai mare si cit mai rapid . Si cind acestea se suprapun peste lipsa banilor si lipsa cunostiintelor tehnice , apar , din pacate astfel de accidente . Din pacate nu oricine stie sa deosebeasca o sudura buna de una rebutata ….Sa cumperi o bicicleta grea , cu piese slabe nu e o problema . Problema apare cind e vorba de piese legate de siguranta : frine , furci , cadre . Eu , personal , folosesc un cadru de Auchan , dar e ok , si este si inscriptionat ca respecta regulile de siguranta din Franta ! Nu stiu daca nu ar trebui , totusi , sa existe ceva gen R.A.R. , care sa aprobe punerea in vinzare a unor bicilete ( piese pentru biciclete) . Stiu ca ar insemna niste cheltuieli suplimentare pentru producator/vinzator , dar , noi , cumparatorii am fi mai linistiti , pentru ca e vorba de siguranta noastra , a copiilor nostrii !

  • @badea cartan: nu zice nimeni ca bicicletele SH sunt niste jafuri. chestia este numai ca cele oferite ieftin nu sunt degeaba ieftine: ori sunt vechi si piesele sunt pe cale sa cedeze, ori sunt furate. mai rar este cazul cand cineva vinde o bicicleta decenta fara sa stie ce vinde. ca sa citez un amic care a cumparat un cadru de pe un anume forum. parea okay in poze, cand a fost livrat a constatat ca era rupt unul dintre chainstay-uri si era lipit cu banda izolatoare…
    pe scurt, calitatea este conforma cu pretul platit. cand ceva este prea ieftin fiecare ar trebui sa isi puna intrebare „de ce?”.
    cat despre preturile din magazine.. tu cred ca nu te-ai uitat bine la ce pret are o bicicleta de calitate. despre ce adaosuri vorbesti? ai idee cati ani de projectare sunt investiti chiar si numai intr-un singur model de bicicleta? cate sute de ore de testare, de ajustari, etc? cati bani sunt bagati in licente pentru diferite sisteme de cuvete, suspensie, etc.?
    da, sunt facute toate tot in taiwan. dar conditiile in care sunt facute sunt cu totul altele. sunt sudate corespunzator, tratate termic, testate, etc. poate ca nu se justifica un pret de cateva mii de euro, dar ciclismul a fost, este si va ramane o afacere in care platesti de iti ies ochii pentru a economisi cateva grame la greutate sau pentru a avea un cadru mai rezistent. asta se reflecta si in preturile bicicletelor noi. dar nu te impiedica nimeni sa cumperi modelul de anul trecut la jumatate de pret. sau un model mai ieftin din aluminiu in loc de carbon. sau un model cu piese mai slabe, dar care au totusi un minim de calitate.
    nu stiu daca parintii copilului sunt vinovati. daca au stiut ce face (sau incearca sa faca) copilul cu bicicleta, da, sunt vinovati si ar fi trebuit sa ii cumpere o bicicleta adecvata activitatii pe care o facea. si nu numai bicicleta: protectoare, o casca buna, manusi, papuci, etc. ciclismul (si mai ales trial-ul, DH, freeride) este un sport cu un grad sporit de risc. accidentele sunt ceva la ordinea zilei, chiar si pentru rideri cu experienta. nu se duce nimeni intr-un bikepark fara casca si protectoare cu motivatia ca sunt prea scumpe si nu si le permite. pe o parte, sunt obligatorii si nici nu iti este permis accesul acolo fara ele. daca nu iti permiti iei o bicicleta ieftina si te dai prin parc cu ea, fara sarituri si ce stiu eu ce manevre spectaculoase. ca sa nu mai zic ca nu stiu cum se face, dar in romania toata lumea se plange de saracie, dar tot saracul are bani sa iasa in fiecare seara sa isi inece amarul in 2-3-4-…-x beri la terasa de la coltul strazii.
    chestia este ca in romania multi se orienteaza dupa motto-ul: „lasa ca stiu eu mai bine ca toti ceilalti, tine”. democratie inteleasa prost care conduce numai la haos si la nerespectarea legilor. sa nu te superi pe mine, dar si tu te incadrezi la categoria asta, cand povestesti despre bicicleta formidabila care a tinut 10 ani numai cu schimbatul anvelopelor si a sabotilor de frana. printr-un simplul post ai dai un sfat in necunostinta de cauza. in primul rand piesele in sine tin atat de mult numai daca sunt ingrijite, unse, etc. cadrul poate ca rezista fara probleme, dar tu crezi ca rulmentii mai merg bine dupa 10 ani de rugina? sau suportii de la frane mai tin la o franare mai puternica? este inconstienta curata sa te sui pe o bicicleta la care in ultimii 10 ani s-au schimbat numai sabotii de frana pentru mai mult decat o plimbarica in parc. presupun ca nu te-ai suit pe o bicicleta de 7000-8000 ron sa vezi ce diferenta exista. odata ce ai stat pe o bicicleta buna nu ai sa mai vrei sa te intorci in veci la un SH de 10 ani, chiar si daca este in stare noua. s-au schimbat atatea lucruri in ultimii 10 ani de ciclism…
    pe langa asta, o bicicleta buna este o cheltuiala constanta, si daca o folosesti mai sportiv sau intr-o zona cu risc mare trebuie sa fii constient (ca parinte) ca nu poti face rabat la calitate. oricat de mult mi-as dori sa promovez ciclismul, siguranta are intotdeauna prioritate, si mai bine sa ai un copil sanatos si enervat ca nu are bicicleta decat unul care a murit fericit ca avea o bicicleta de doi lei. exista si alte sporturi mai putin periculoase, unde nu trebuie sa iti permiti decat 50 de lei pentru o minge de exemplu. cine trimite copilul pe strada cu o bicicleta de doi lei este 100% responsabil pentru ce se intampla cand bicicleta se dezmembreaza la prima bordura sarita. iar ca parinte trebuie fii constient ca toti copii vor face si alte lucruri decat cele pe care i le-ai permis. dar acum nu conteaza, ei (parintii) au sa trebuiasca sa traiasca cu ideea ca s-au scumpit la tarate…
    una peste alta, poate spre surprinderea ta, foarte multi dintre cei care cumpara o bicicleta buna si care le place o si folosesc. poate ca nu toti pot da sfaturi pertinente, dar multi dintre cei care pedaleaza mai des si mai mult ating un anumit nivel de cunostinte in domeniu care le permite sa dea sfaturi, indiferent daca sunt posesorii unei biciclete scumpe sau a unei gioarse fara vopsea pe ea. nu stiu de unde a aparut moda asta, „daca are bicicleta scumpa insemana ca nu merge pe ea”. da, exista si din astia, dar cine nu e interesat de ciclism ca sport, nu este interesat nici de a da sfaturi in privinta asta pe ce stiu eu ce forumuri.
    aici pe freeride.ro se incearca educarea copiilor, a tinerilor si a adultilor in domeniul ciclismului, prin articole si printr-un forum supervizat de persoane care au mai multa experienta; te poti gandi la asta ca la un fel de crowd-sourcing controlat. este mai multa educatie decat primesc unii copii de la proprii parinti. nu vorbin numai de partea tehnica, ci si de comportamentul pe strada, in trafic, etc, lucruri de care multi (si nu vorbesc numai de copii) nu au auzit in viata lor.

  • Esti necesar Badea, desi nu sunt sunt de acord cu tine aproape deloc.Este nevoie de oameni ca tine, esti util in a-i trezi pe cei care scriu editoriale pe acest si site, si care spun, „aceasta furca este foarte ieftina, costa doar 11 milioane”, uitand sau ignorand realitatea romaneasca.Asa e, esti frustrat, iesi prin parcuri si ai sa vezi, du-te prin IOR si din 50 de biciclete pe care le vei vedea, minim 35 sunt de firma(din ce am vazut eu oridinea ar fi cam asta:Cube, Rockrider, Focus, Scott,Ram Cross, Univega, etc).Partea cu 100 de km intr-un an este total exagerata, eu facdoar pentru recreere peste 150 de km pe saptamana, iar bicicleta pe care am luat-o, am achizitionat-o pe principiul ca banii oricum se duc, iar dupa toate astea macar sa raman cu ceva de calitate.Aproape totul este relativ, iar tu, cumpara-ti exact ceea ce iti place(sau ce iti permiti).La partea cu adaosul te inseli, binenteles ca sunt si tepe, dar trebuie sa fii dobitoc sa iti cumperi o bicicleta care costa cu 30% mai mult decat in tara din care provine acea firma.Sanatate!

  • Frumos articol,Sundried..

    Apropo,ce legatura are numarul de km cu talentul si cunostintele fiecaruia in materie de biciclit si mecanica. Unii nu au timp sa se plimbe toata ziua cu bicla prin oras,mai au si serviciu. Fericiti sunt cei care au un job fix si pot sa se duca ci bicla la munca. Niste zeci de km pe zi foarte folositori pt sanatate si spirit. Dar unii,si cunosc multi ca si mine,nu avem timp in timpul saptamanii,toata ziua cu masina de serviciu pe drumuri si prin tara,si de iesit iesim in weekend la o tura sau direct la concursuri. Si avem bicle bune si ne documentam si citim si stim ce a mai aparut si ne uitam pe forumuri despre pareri din toata lumea despre componente. Avem 200-300km pe luna,dar facuti direct pe munte. De unde parerea ca imi trebuie mai mult ca sa-mi dau cu parerea?

    Daca eram somer si o frecam toata ziua prin oras pe o bicla din Auchan eram mai specialist?

    Documentatul,datul pe ea,preferabil offroad si discutatul cu altii care se dau si sunt mai buni si mai umblati te vor face mai cunoscator. Pasiunea te va impinge sa vrei sa stii mai multe.

  • Este necesara impunerea unui standard de rezistenta si durabilitate pentru orice bicicleta oricat de ieftina. Cadru, furca, pipa, ghidon – testate inpreuna la diverse solicitari corespunzatoare utilizarii intentionate. Fara atestat sa nu poata fi vandute!

    ps. Stie cineva ce marca era bicicleta cu pricina?

  • @urbanist: in germania au un standard asemanator, dar optional: TÜV. bicicletele nu trebuie sa respecte standardul, dar cele care nu se conformeaza pur si simplu nu vor fi cumparate…
    @Cristi G.: depinde de tipul de experienta despre care vorbim. cineva care merge sute de km pe saptamana iti poate da sfaturi despre cum sa stapanesti mai bine bicicleta in situatii critice; cineva cu inclinatie tehnica iti poate da sfaturi pe parte de piese/reparatii, etc. Ambele presupun o pasiune pentru ciclism; fara pasiune pur si simplu nu ai motivatia sa inveti toate lucrurile astea. Dar in general, daca nu ai timp sa mergi pe bicicleta, ai timp sa te documentezi despre diverse tehnici si tehnologii? Si chiar daca ai timp sa te documentezi, cum poti explica un bunnyhop de exemplu fara sa il fi experimentat pe propria piele, numai din citit? Aici nu vorbesc de cei care fac 200-300 km pe saptamana, ci de cei care poate fac 100 pe luna… chiar si asa, iau in consideratie numarul de km parcursi intr-adevar mai intensiv. nu vorbim despre cei 50km de agrement facuti cu un cruiser pe plaja la 4km/h 😉
    pe langa asta, nu gasesti allround-eri care au experienta nu numai sa zicem in XC, ci si in trial, freeride, enduro, etc. care sa nu aiba mii de km (sau sute de ore de exercitii) acumulate pe parcursul unor ani buni de zile.
    in orice caz, toata lumea isi poate aduce contributia pe forum, fiecare pe bucatica pe care o stapaneste, indiferent cat de mica sau de mare este. din cauza asta am numit forumul crowd-sourcing: fiecare aduce la masa cunostintele sale limitate, dar cu experienta cumulata putem rezolva aproape orice problema, si cu cat lumea este mai educata in privinta ciclismului, o sa vedem cu atat mai putine cazuri de accidente datorate componentelor de calitate proasta sau a folosirii/montarii lor incorecte.

  • Din toate aceste discutii cred ca ideea generala ar fi urmatoarea: CUMPARATI BICICLETE DIN MAGAZINE DE SPECIALITATE!!
    Chiar daca sunt SH au beneficiat de o revizie inainte de vinzare.
    Nu va mai mirati ca bicicleta cumparata de la „aprozar” sau de la „macelarie” nu isi face treaba si cedeaza dupa scurt timp.
    Piesele de calitate sunt SCUMPE !!
    Citind pe forumuri am reusit sa-mi fac o bicicleta peste nevoile mele, dar stiu ca nu va ceda si nu imi pune in pericol VIATA!!
    Nu fac reclama la nici o firma specializata in vinzarea bicicletelor sau la un anume producator dar este necesar sa intelegem – a cita oara ?, ca nu putem avea un minim de securitate daca ne bucuram la lucruri ieftine!
    Nu merita sa face-ti rabat de la calitate atunci cind alegeti o bicicleta pentru copil!!!
    Si mai ales folositi si obligatii pe copii sa foloseasca un minim de protectie atunci cind merg la joaca cu bicicleta : CASCA.

  • mai bine tragi o bauta sau un gratar de cateva sute de lei, sau sa iti iei filtru de aer bosch la logan, decat sa pui deoparte de o bicla serioasa pentru tine sau mai trist, pentru copil . mergem inainte asa … cu gandiri expirate .

  • Draga Badea Cartan, ai idee cat a costat acea bicicleta Giant Terrago noua? Pai sincer mie mi se pare ca esti un ipocrit care si-a cumparat o bicicleta renumita, si intra pe un forum, latrand, ca asa si pe dincolo…de ce bicicletele de firma sunt mai scumpe decat cele pe vapor, care sunt facute in aceeasi tara, etc…pai raspunsul este simplu…de ce nu te duci cu un Tico la raliul Dakar? Sau cu un Smart? Sa fie oare pentru ca acelea sunt masini low cost de oras?…Nimeni nu te obliga sa-ti cumperi biciclete scumpe si de firma…sincer, cred ca acelasi timp il scoti cu un DHS de la servici – acasa, sau la o plimbare prin parc comparativ cu un oricare alt brand international de 1000-2000 de euro. In schimb calitatea plimbarii difera. Ca doar prin parc sau pe alee nu este concurs. Gandire strict comunista…daca eu n-am bani sa-mi cumpar ceva de calitate atunci cei care au sunt prosti sau sunt hoti…ar trebuii sa fim toti la fel. Probabil ar fi bine sa traim toti in Korea de Nord. Intotdeauna calitatea s-a platit si se va platii. De ce nu isi cumpara romanul adidasi din piata cu 15 lei perechea…ca doar aia de 150 sunt facuti in aceeasi tara? Aaaaa…isi cumpara…probabil Badea Cartan a uitat ca a intrat pe un Forum specializat de biciclete si nu pe unul in care lumea isi lasa oful ca pensia e mica…ca n-are bani de medicamente. Daca acest site ar promova o politica de sustinere a bicicletelor facute pe vapor, atunci Badea draga, nu aveai cui sa-i mai scrii…erau vreo 2-3 utilizatori…cu tot cu administratori.

  • Cea mai mare atenţie trebuie acordată la utilizarea bicicletei, nu la preţ/marcă. Eu deţin o bicicletă ieftină… şi ghiciţi ce scrie în manualul ei ,,Viteza maximă pe drum asfaltat 20 km/h, pe drum nepavat 10 km/h. Se interzice sărirea obstacolelor mai înalte de 5 cm. Producătorul recomandă utilizarea echipamentului de protecţie”. E clar că o astfel de bicicletă e destinată mersului prin oraş şi prin parc, nu săritului de borduri şi făcutului de downhill. Aici trebuie educaţi utilizatorii de bicicletă… că altfel degeaba îşi cumpără o cursieră de 2000 de euro, că tot o fac praf în prima bordură.

  • În ultimele două săptămâni am căutat o bibicletă second hand pentru copilul de 13 ani al unor prieteni. Deși ar fi putut merge în supermarket, părinții au recunoscut că nu se pricep și mi-au cerut ajutorul.

    Am găsit un mountain bike Ghost SE 1802 din anul 2007, echipat cu Alivio fata/spate, furca Suntour XCT blocabila care functioneaza bine, jante Alex și alte componente GID. Preț: 700 de lei. Consider că 150 EUR este rezonabil pentru o astfel de bicicletă.

    Îi încurajez pe adulții care nu se pricep să ceară sfatul unor prieteni sau chiar vânzători de la magazine specializate, în loc să cumpere din supermarket. Fie că au nevoie de biciclete pentru copii sau pentru ei înșiși, un sfat nu costă bani, pe când o bicicletă de slabă calitate costă bani pentru reparații, ne costă sănătatea sau în cazuri nefericite chiar viața.

  • Dr2005, maestre, in prospectul bicicletei tale este mentionat faptul ca trebuie sa te pricepi la mecanica fina, si sa ai un patent si o sarma la tine pt a regla in permanenta bicicleta? Sunt curios cum iti dai seama cand ajungi la 20 de km/h. Daca este echipata ca ciclocomputer…atunci jos palaria. Ma indoiesc ca o astfel de bicicleta low-cost este dotata cu asa ceva.

  • Vroiam să spun că producătorii, de regulă, îşi iau măsuri prin care să scape de răspundere în cazul unor accidente grave. Evident, nu vorbesc de rupt furca/cadrul în mers pe drum drept, ci de tot felul de acorbaţii mai mici sau mai mari, gen sărit peste borduri în stil BMX cu semicursiera. Am văzut că mulţi cu MTB (deşi nici alea nu sunt pentru aşa ceva) fac aşa, plus slalomul cu 40 la oră pe trotuar printre pietoni (deşi nu e pistă de bicle pe acolo). Normal că un puşti care vede pe cineva făcând aşa ceva, o să vrea să facă şi el la fel, mai ales că el nu prea ştie să facă diferenţa între Cube şi FirstBike. De aia trebuie educaţi bine copii în utilizarea bicicletei (sau a altor ,,accesorii” riscante, gen skateboard-uri, role) şi, în niciun caz, nu trebuie lăsaţi copii de 14 ani să zburde singuri de nebuni pe drumuri. Nu încerc să iau apărarea nimănui, doar să subliniez faptul că orice biclă are un scop anume, dar şi că cel care o călăreşte contează mai mult în ecuaţia unui accident decât producătorul biclei.
    Mă uit la poziţia Soarelul, calculez coordonatele punctului de început al deplasării şi, în permaneţă, calculez poziţia, pe baza căreia calculez deplasarea, apoi raportând distanţa la timpul de parcurs calculez viteza. Sau îmi cumpăr un ciclocomputer, că nu sunt aşa de scumpe.

  • Eu am un DHS diamant și vreau să spun că 6 ani m-a servit foarte bine mai ales că am avut 3 accidente cu ea, asta fără upgrade-urile ce le-am făcut tot din piese low end că nu am vrut să investesc și tot o dată să dovedesc că se poate obține o bicicletă decentă și din chinezăriile atât de hulite.Da sunt de acord că o astfel de bicicletă clasată în catoegoria chinezărie low end sau mai știu și eu ce(nu toți își permit o bicicletă de brand din care mai nou 40% din valoarea ei este brandul, 10-20% echiparea(dacă ai noroc autentică ) și restul calitatea cadrului și dotările precum și destinația acesteia) necesită un nivel de cunoștințe de mecanică și mai ales experiență dar o dată pusă la punct și mai ales fiind conștient că la banii ăștia numai de competiții nu e, poate fi o alegre bună pentru un biciclist începător sau pentru un ciclist de masă.

  • Cât despre cele second…. Aici este o adevărată afacere pentru cei ce le vănd și o afacere de pierdere pentru cei ce le cumpără dacă nu ești atent la detalii și mai ales nu știi mecanică te vei alege cu o bicicletă bună de dat la fier vechi.Am lucrat o perioadă scurtă ca mecanic de biciclete și am văzut cum arată bicicletele „calde” adică în forma brută ce vor fi recondiționate ghiciți cu ce?Chinezării low end(da alea hulite) de pe care se modifică stikerele cu cele de brand(știați asta?) și apoi vândute la preț triplu că vezi doamne sunt echipate full Shimano.Aceste biciclete sunt aruncate unele din ele pur și simplu la containăre(de bune ce îs) sau au suferit accidente grave ce au avariat părțile viteale ale bicicletei(posibil și cadrul dar vizibil pare totul ok, dar răzuind vopseaua de la suduri……) sau au fost exploatate neconform(foile de angrenaj cu dinți rupți, pinioane strâmbe, etc ) dar îți ia ochii că găsești o bicicletă second la 250 ron full shimano echipată cu rulmenți complet, la care eu zic full și? mano…. că numa shimano nu îi la banii ălștia.

  • De acord și nu cu @Aspirant.Poți folosi pentru fitnes de exemplu și o bicicletă cumpărată din târg la un preț de 80-150 de lei, care o dată ce o recondiționezi(recondiționarea să zicem că te costă 100 de lei) te alegi cu o bicicletă decentă ideală pentru scopuri recreaționale, plimbări prin parc și fitnes(mai ales de dai peste una cu cadru de oțel ce imită cadrul de aluminiu)

  • Destin un Giant nrx 1 2006 editie limitata ……bicicleta excelenta pe care am cumparat-o SH. Deoarece daca merg undeva am sanse 99% sa imi fie furat Giant-ul am decis sa mai imi asamblez si o bicicleta low cost .(Asamblarea am facut-o eu deoarece am avut parte de experiente neplacute cu una cumparata de-a gata …….tot asta ma si determinat sa-mi iau si Giant-ul ). Revenind la subiect ….am observat ca pe bicicleta care mi-a schimbat in totalitate perceptia asupra bicicletelor pe langa ca avea piese de proasta calitate ….nici asamblarea lor nu a fost adecvata (cum au mentionat si altii mai sus ) .Un exemplu piesa x nu a fost stransa destul si cu timpu a capatat joc si s-a distrus . Dar am abordat alta metoda ……m-am dus la un magazin specializat de biciclete si mi-am cumparat a doua treapta de piese ca si calitate-pret . Am asamblat-o eu iar in conditile de uz normal in care folosesc acea bicileta ….nu are nici o problema (recunosc ca bicicelta e mai mult practica ). Cand am chef sa ma bucur de o plimbare sau sa stresez bicicleta ma pun pe Giant si ma duc :)))) . Deci cei care nu-si permit o bicicleta mai scumpa sfatul meu e sa si-o asambleze singuri ……SFATUL ESTE DOAR PENTRU CEI PASIONATI SI AU INTERES IN A FACE ASA CEVA (+ daca o asamblezi personal iti dai parca mai bine seama de ce e capabila bicicleta ta !!!!!!)

  • Este o zicala foarte adevarata si foarte utila pentru toata lumea: „Sunt prea sarac sa cumpar lucruri ieftine!”. Eu nu am multi bani insa am gasit varianta sa imi cumpar o bicileta de 2500 de lei (ceea ce reprezinta 2 salarii). Exista varianta rate fara dobanda pentru cei care nu isi permit. Va puteti calcula posibilitatile si singuri. Eu am ales 12 rate ca sa nu se simta prea tare. Cei care au salarii mai mari probabil ca isi permit si 6 rate. Variante exista dar zgarcenia le poate umbri. Nu va zgarciti sa dati banii pe un lucru pe care vi-l doriti foarte mult. Luati calitate chiar daca imlica mai multe sacrificii financiare. Conteaza! Va rog sa ma credeti. Va mai dau un exemplu in afara domeniului biciclete: prefer sa platesc 250-300 de lei pe o pereche de pantofi sport care ma tin 2 ani (pentru ca apoi se tocesc prea tare- nu se pierde functionalitatea) decat pe unii „ieftini” de 70-80 de lei care ma tin 2-6 luni max. pe care apoi trebuie sa-i inlocuiesc. Va rog sa ma credeti, daca va faceti un calcul o sa va dati seama ca este mai costisitor sa inlocuiesti des lucrurile ieftine decat sa-ti cumperi ceva de calitate care sa tina mult mai mult.

  • Salut imi pare rau pt. baiat dar din punctu meu de vedere si parintii au vina ,bicicleta trebuie ,dupa cum ati mentionat cumparata dupa necesitatile copilului,iar din punctu meu de vedere bicla trebuie intretinuta nu tinuta pe balcon si o spalam cand ne aducem aminte,daca o cureti mai des ai timp sa vezi din timp fisurile. si o spun din propria experienta am 36 de ani si ma dau zilnic de la 7 ani deci stiu cate ceva sa nu mai zic de intretinere si reparat la 10 ani scoteam optaru si schimbam cauciucu care era gros si dificil de schimbat la PEGAS cu coarne. asa ca sfatul meu e: mare atentie, cand curatati bicicleta va arata fisurile doar trebuie sa fiti atentii,cu respect DAN

  • Sa crezi tu ca un copil nu reuseste sa faca diferenta dintre o bicla buna si una de 2 bani. Cand eram mic am fost permanent ofticat ca toate bicicletele mele sfarseau prin a fi aruncate la gunoi ( toate fiind de o calitate , cum ai spus si tu , indoielnica a la Rich Bike/Carrefour ). Dar cine crezi tu ca mi-ar fi cumparat un BMX mongoose serios la varsta de 14 ani? Nimeni , evident. Asa ca orice pusti care incepe pe un anumit drum al ciclismului , incepe de jos in sus. Ce e permanent important e sa ai un spirit al supravietuirii cu tine. Cat despre pustiul care a murit in accidentul ala , poate tu nu ai incredere in TV , dar tin sa iti atrag atentia ca exista dovezi cum ca i-au fost slabite suruburile de la furca bicicletei. Asa ca , hai sa nu ne amagim singuri folosind ca argument pentru calitatea piesei , tragedia unui pusti!

  • [QUOTE=XRay;1919380]Salut,am zis acum cateva saptamani ca vreau sa ma apuc de downhill…ei bine am vazut ca are ceva „joc” furca dar,am zis ca”nu-i mare chestie”pana la urma sa dovedit a fi astazi sa rupt furca si am cazut cu gatu in furca.Pe langa asta mi-am rupt mana si piciorul drept nu il mai pot misca:|
    Deabia acum mi-am dat seama ca nu-i de facut downhill cu o bicicleta de 700-800 de lei.
    Doua luni…nu mai vad bicicleta,daca nu mai mult de atat.[/QUOTE]

    Cele de mai sus sunt scrise pe un alt forum de un coleg de-al nostru care s-a incapatanat cu toate ca noi toti l-am indemnat sa stea acasa si sa se uite la TV.

  • Cu tot respectul pentru realizatorul articolului, consider ca ar fi mai util sa specificati si sa exemplificati punctele slabe ale unei biciclete. Mai exact sa evidentiati ce anume este important sa fie bine facut la o bicicleta. Poze comparative intre o sudura buna si una deficitara face cat 1.000 de cuvinte.
    Scoateti asta in evidenta si va asigur ca cititorii vor sti ce sa vada la o bicicleta si vor alege in cunostinta de cauza.
    Eu unul ma asteptam la lucruri mai concrete cand am deschis articolul.

  • @zeneseu: din pacate dieferentele dintre o piesa buna si una proasta nu prea se observa cu ochiul liber. da, poate ca sudurile arata mai grosolane, dar asta nu inseamna ca nu sunt bune. si apoi, ce te faci cand ajungi la piese forjate? defectele ar fi vizibile initial, dar prin eloxare dispar… ca sa nu mai zic de piesele din carbon, dupa prima lovitura ai sanse foarte bune sa se strice, desi nu au absolut nici o defectiune vizibila. sau cum explici cuiva diferenta intre un rulment bun si unul prost?
    din cauza asta mergi la un mecanic si verifici bicicleta, experienta este foarte importanta, si la fel de importanta este ca oamenii sa fie cinstiti si constienti ca o bicicleta stricata poate fi periculoasa.
    daca te duci sa cumperi o masina si nu ai habar, iei pe cineva cu tine care stie ce defecte sa caute, sau mergi la un mecanic cu ea… de ce sa nu procedezi la fel si cand iti iei o bicicleta?

  • @sundried: Vedeti, astfel de informatii (precum cele din comentariu) pot capta atentia cititorilor. Cred ca ar fi totusi mai util sa explicati aceste chestiuni mai pe indelete decat sa va axati pe ideea ca tot ce e ieftin e foarte prost. Nu este un mesaj care sa aprinda beculetul.
    In plus, asa cum s-a mai spus mai sus, este de importanta majora si intretinerea corespunzatoare a bicicletei. Degeaba ai Radon de 1500 euro daca mergi cu ea pana se duc pinioanele si lantul si nu o verifici periodic.
    Mai mult de atat, nici pe sfaturile specialistilor din magazinele specializate nu te poti baza tot timpul. Pe unii am reusit sa-i fac sa se contreze in cateva fraze consecutive. Plus ca multi sunt sictiriti si nu se deranjeaza sa dea explicatii clare si la obiect cand le pui intrebari de specialitate si par ofticati ca nu vrei sa cumperi ceva mai scump.
    Si ca sa inchei, am o bicicleta din otel HiTen produsa de Neuzer si vanduta in Carrefour cu alta denumire, cumparata la reducere cu 370 lei, bicicleta ce m-a purtat in 2 ani cam 6.000 km pe sosea, poteci de padure si drum de tara si care inca functioneaza bine.

  • Subscriu si eu la acest articol, pe care il consider extrem de binevenit. Chiar nu poti si nu trebuie sa iti permiti sa mergi pe orice bicla. Ca unul care am lucrat ca sudor in constructiile de masini (si pe deasupra si pasionat de mecanica), stiu prea bine efectul socurilor asupra materialelor,asupra rezistentei lor. Poate ca si de aceea sunt pasionat de bicla, pe care o consider o minune a realizarii omului. In comparatie cu alte mijloace de locomotie, e mica, e usoara, si poate duce greutati de 5-7-10 ori mai mare decit ea (trekkingul meu are 13 kg si ma duce pe mine, care am 100 de kg si bagajul meu, alte vreo 15 kg, in turele ce le fac, si asta inseamna un raport aproximativ de 1 la 9, deci bicla mea duce o greutate de 9 ori mai mare decit a ei). Si nu iti trebuie cunostiinte vaste de mecanica in acest caz ca sa intelegi ca bicicleta e de fapt destul de sensibila la socuri. Doar avintul tehnologic din ultima vreme, in care s-au realizat componente de calitate care permit anumite activitati cu ea face ca bicla sa fie mai rezistenta, insa la urma urmei, nefolosirea ei corecta, va duce la accidente. In acest sens, imi aduc aminte de patania unui baiat in Piata Victoriei din Bucuresti. Avea o bicla buna, si cred ca se baza mult pe ea, caci, ca sa treaca de o bordura inalta, nici macar nu a mai ridicat roata din fata, ci a intrat din plin in bordura cu ea, crezind ca bicicleta il va ridica deasupra bordurii. Rezultatul? – un snakebite de toata frumusetea. Nu am putut sa nu zimbesc cind am vazut faza, dar mai ales cind am vazut privirea plina de uimire a tinarului la ceea ce a patit, caci cu siguranta nu se astepta sa pateasca asa ceva – chiar nu era constient ca bicicleta nu e o fier, o nicovala, pe care sa iti poti permite sa il bati mereu, fara a avea nici un efect? Dar asta este, daca folosesti bicicleta necorespunzator, oricit de buna ar fi ea, la un moment dat, o piesa, o componenta, va ceda. Si poate fi tragic. Si asta doar pentru ca bicicleta, prin constructie, este o minune a mecanicii. Si de aceea imi place sa imi imaginez bicicleta ca fiind o domnisoara cu care sa umbli mai degraba decit un obiect cu care sa te dai pe oriunde (nu degeaba am dat biclei mele denumirea de Old Misstres:) )
    Si inca ceva: ca sudor de meserie, m-am inspaimintat cind am fazut sudurile din fotografia postata. Sunt evidente greselile sudurilor realizate, greseli serioase. Personal, mi-ar fi teama sa ma dau cu o asemenea bicla.

  • E foarte corect articolul, dar aici ar trebui sa intre OPC-ul pe fir. Chiar nu poti condamna doar consumatorii, ca de aia avem stat si legi, si OPC-ul asta. Apoi, cred ca trebuie un echilibru in tot, si daca chiar nu trebuie sa-ti iei cel mai ieftin model, pe mine ma amuza cei care-si iau mtb-uri de 5 – 6000 de lei si fac o plimbare o seara pe saptamana pe trotuar. Un city bike bun gasesti intre 1000-1500 de lei. Daca ce e ieftin e prost, asta nu inseamna ca ce scump e destept. Si sunt foarte multi mtb-isti care nu parasesc niciodata asfaltul.

  • Am cumparat o bicicleta first bike, si de noua la prima plimbare am simtit ca tot imi trage ghidonul stanga/dreapta..Dar nu se intampla mereu, si nu stiu care e cauza..Este adevarat ca bicicletele ieftine nu sunt bune de nimic..Nu mai zic ca si cauciucurile im frecau de aripi, a trebuit sa mai trag un pic de aripi sa nu mai atinga..Nu mi se pare normal ca sa aiba aceste probleme o bicicleta nou nouta…Eu am mai avut un first bike la mana a doua, si am fost foarte multumit de aceea bicicleta..Dar am vandut-o..Acum am zis sa iau alta noua dar sa fie tot first bike, si am cosntantat ca noua fiind nu se comporta , cum se comporta aia veche..

  • Primul Fisrt Bike probabil a fost reparat/modificat de primul proprietar, aşa că a fost în stare mai bună. Cel nou…
    Trebuia ca la magazin să îi pui pe ăia să ţi-l regleze, că am impresia că sunt obligaţi.
    Eu am un DHS şi merge foarte bine… pentru că am mai schimbat diverse pe la el (roţi, pinioane, şa+tijă), diverse reglaje/ungeri/curăţări… şi nu mă lasă la greu. Dar nu mă lasă la greu pentru că nu l-am forţat şi pentru că l-am întreţinut şi am ştiut ce să îi fac. Că dacă mergeam cu el cum a venit (bucată de şpan în jantă – a perforat camera după prima sută de metri, frâne neunse şi nereglate, schimbătoare nereglate, aripi care nu erau strânse bine) nu ajungeam prea departe. Cu bicla asta am curaj să bat munţii la nevoie, păcat că e cam grea (oţel) şi cam leneşă, iar pe sub cadru am văzut că a început să facă rugină (trebuie frecată cu şmirghel, chituită şi revopsită… da’ durează şi costă prea mult), probabil consecinţă a antiderapantului de astă iarnă.

  • Ce bicicleta ati recomanda pentru copii de 3 ani care sa fie de calitate? Am colindat deja mai multe magazine si nu am gasit decat unele foarte grele cred ca aveau peste 10 Kg, cred ca daca cade cu una din asta isi rupe oasele.

    • Din păcate cam toate bicicletele de copii sunt grele. Există variante din aluminiu dar sunt extrem de scumpe și nu merită, având în vedere că nu o va folosi mult timp înainte să rămână mică. Altfel toți producătorii mari au și colecții pentru copii. Eu am cumpărat una de la Cross, care mi s-a părut că avea un bun raport calitate preț și la care am găsit multe dimensiuni din care să aleg.
      Un sfat ar fi să alegeți un model cât mai simplu, fără schimbătoare de viteze, suspensii, frâne pe disc sau alte lucruri care să complice viața micuțului. Dacă doriți cu adevărat să dați o mică avere pe un model de aluminiu, găsiți la Cannondale, dar sar cu mult de 1000 lei.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

9 − five =