Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
A 52-a ediție a Turului României, una dintre cele mai prestigioase curse de ciclism din Sud-Estul Europei, va avea loc, toamna aceasta, în perioada 11-15 septembrie. Echipa națională a României va da piept cu unele dintre cele mai puternice echipe cicliste din lume, pe un traseu de 707 kilometri, care pornește din Cluj-Napoca, ajunge pe TransBucegi (Drumul Babelor) și se încheie în București, surprinzând unele dintre cele mai frumoase peisaje din țara noastră.
De la organizator:
Turul României, competiția de profil cu cea mai mare tradiție din România, organizată de Federația Română de Ciclism, a avut loc pentru prima dată în 1934, România fiind cea de-a șasea țară din lume care a găzduit un tur național de ciclism.
„Mica Buclă”, așa cum mai este cunoscut evenimentul, este inclusă în calendarul competițional european al Uniunii Cicliste Internaționale, care anul acesta a promovat competiția românească la categoria 2.1. Calificativul permite ca la Turul României să ia parte și echipe profesioniste care participă în Turul Franței sau al Italiei, echipe semi-profesioniste, continentale și naționale.
La Turul României – ediția 2019 vor participa 20 de echipe, dintre care 6 echipe naționale și 14 echipe continentale: Team Novak, Echipa Națională a României, Lokosphinx (Rusia), VosterATS Team (Polonia), Giotti Palomar Victoria (România), LKT Team Brandenburg (Germania), Vivo Massi (Paraguay), Kyiv Capital (Ucraina), Echipa Națională a Slovaciei, CCC Development Team (Polonia), Elkov Author (Cehia), Team Hurom (Polonia), Friuli Cycling Team (Italia), Team Illuminate (SUA), Monkey Town (Olanda), Echipa Națională a Rusiei, Echipa Națională din Belarus, Echipa Națională a Estoniei, Echipa Națională a Turciei, precum și Vino Astana Motors (Kazakhstan).
Obiective turistice importante pe harta Turului României
Cu aproximativ 140 de cicliști care se vor lupta pentru mult râvnitul tricou galben, în cadrul a 5 etape, cursa promite să fie un spectacol menit să promoveze atât ciclismul românesc, cât și încurajarea mersului pe bicicletă în rândul populației și turismul românesc.
Traseul stabilit pentru această ediție surprinde obiective turistice importante ale țării și trece prin orașele Cluj-Napoca, Sighișoara, Brașov, Focșani, Buzău, Târgoviște, Ploiești, ajungând în final la București. Mai mult, Micla Buclă este prima competiție care ajunge pe TransBucegi (Drumul Babelor), singurul drum din țara noastră care traversează Munții Bucegi, ajungând până în apropierea obiectivelor – Sfinxul și Babele. Penultima etapă a Turului României are ca punct de finish Piatra Arsă, aflată la o altitudine de 1950 de metri, la jumătatea distanței dintre Babele și Cota 2000. Construită în anul 1935, Cabana Piatra Arsă a fost transformată într-o bază sportivă, care primește în fiecare an numeroși sportivi în cantonament.
„Turul României este mai mult decât un eveniment prestigios dedicat promovării ciclismului românesc și internațional. Este o platformă prin care ne dorim să îi încurajăm pe români să pedaleze pentru o viață mai frumoasă și să promovăm mersul pe bicicletă în rândul populației, la orice vârstă. De aceea, pe lângă
competițiile dedicate profesioniștilor, vom găzdui în cadrul Turului României o serie de competiții dedicate pasionaților și familiilor. Totodată, Turul României este o importantă platformă de promovare turistică a României, traseul de anul acesta fiind conceput astfel încât să surprindă printre cele mai spectaculoase obiective turistice ale țării. Suntem mândri că o competiție sportivă ajunge pentru prima dată pe TransBucegi, unul dintre cele mai frumoase drumuri ale patriei, care a fost mult timp închis circulației publice”, a declarat Eduard Novak, Președintele Federației Române de Ciclism.
Etapele Turului României:
- Etapa 1 Cluj-Napoca – Sighișoara (177 kilometri) – Traseu: Cluj-Napoca – DN1C- Vălcele-Apahida – Sighișoara
- Etapa 2 Brașov-Focșani (177 kilometri) – Traseu: Brașov – DN 11 – Focșani
- Etapa 3 Buzău – Târgoviște (125 kilometri) – Traseu: Buzău – E 85 – Târgoviște
- Etapa 4 Ploiești – Piatra Arsă (126 kilometri) – Traseu: Ploiești – RAR Prahova – DN 72/DJ156 – Piatra Arsă
- Etapa 5 București (102 kilometri, circuit urban) – Traseu: Piața Victoriei – Șoseaua Kisseleff – Piața Arcul de Triumf – Bulevardul Regele Mihai I – Piața Presei Libere (15 ture)
În cadrul Turului României vor fi acordate o serie de tricouri distincte: tricoul galben (acordat liderului în clasamentul general), tricoul alb (acordat celui mai bun sportiv român) și tricoul roșu (acordat celui mai bun cățărător).
Partenerii principali ai Turului României sunt Auchan și Ministerul Tineretului și Sportului, alături de partenerul de mobilitate – Skoda, partenerii instituționali – Primăria Municipiului București, Primăria Târgoviște și Consiliul Județean Cluj și partenerii de organizare: Danone (Tricoul Galben & Cel mai bun român), Coccolino (Tricoul Cel mai bun sprinter), Persil (Tricoul cel mai bun U23), Auchan (Tricoul cel mai bun Român), Vodafone, Chio, Cristim, Eti Dare, Gatorade, Perfect Fit (Mars), Banca Transilvania, Prodlacta, Wanted și Zuzu FIT.
Despre Turul României
Turul României sau „Mica Buclă” este cea mai importantă competiție ciclistă din România, organizată de Federația Română de Ciclism. Prima ediție a Turului, câștigată de echipa Bulgariei, a avut loc în 1934, pe o distanță de 1026 de kilometri, având 7 etape.
Originile Turului României datează însă de la începutul secolului trecut. În august 1910, inspirată de Turul Franței, publicația autohtonă „Revista Automobila” a organizat Circuitul Munteniei, la care au participat 18 concurenți, pe ruta București-Sinaia-Târgoviște-Butimanu-București. Odată cu venirea Primului Război Mondial, competiția s-a oprit. În 1934, ziarul „Sportul Zilnic” a organizat prima ediție a Turului României, țara noastră devenind a șasea din lume cu propriul tur național dedicat cicliștilor. Din 1950 până în 1974, Turul României a fost organizat cu regularitate, urmat de o perioadă de pauză până în 1983. Din 1984, a fost reluată organizarea Turului.
Cea mai rapidă cursă parcursă în cadrul Turului României a fost în 1974, între Pitești și București, când cei 109 kilometri au fost parcurși cu o medie de 52,516 km/h. Înainte de 1989, sportivii români au obținut victorii importante, rutierii autohtoni câștigând 21 de ediții. Mircea Romașcanu și Constantin Dumitrescu, două legende ale ciclismului românesc, au câștigat fiecare de 3 ori Turului României, fiind cel mai mare număr de victorii individuale.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.