Acum citesti
TRIAL : Wheel Swap

rating_wheel_swapDenumirea te duce cu gandul la un eveniment ce implica o schimbare de roti. Ei bine nu e vorba de un schimb de roti intre prieteni ci de un trick care te scoate din impas atunci cand nu poti sari de pe un obstacol pe altul in roata de spate din cauza ca distanta /inaltimea e prea mare. Sa detaliem si tehnica de executare.

Primul pas este sa te ridici in roata de spate si sa topai, tinandu-ti echilibrul in vederea pregatirii pentru saritura.

Pasul doi : Cand te simti destul de sigur pe tine, si ai vizualizat miscarea in minte, poti incepe. Corpul trebuie deplasat mult in spate, astfel incat sezutul sa fie deasupra rotii de spate, bratele intinse, centrul de greutate foarte jos si piciorul drept “angrenat” si gata sa impinga cu putere in pedala.

Pasul trei : Urmatoarele miscari trebuie executate simultan si cu destula forta si rapiditate incat sa poata fi posibila desprinderea de la sol. In timp ce impingi tare in pedala, elibereaza frana de spate si flexeaza bratele tragand puternic de ghidon inspre zona abdomenului, impinge bicicleta inspre sol si intinde picioarele. Spatele tine-l drept si privirea tintita spre celalalt obstacol, in zona unde vei aseza roata de fata. La sfarsitul acestor miscari ar trebui sa fii in aer, cu o traiectorie ascendenta, indreptandu-te spre celalalt obstacol.

Pasul patru : Tine strans franele in special pe cea de fata, pentru a fi blocata. Imediat ce ajungi cu roata de fata deasupra muchiei obstacolulul, trebuie sa muti centrul de greutate cat mai in fata, asa ca te apleci cu corpul peste ghidon (posibil ghemuit sau cu spatele drept infunctie de cum se simte mai bine riderul, insa de regula “ghemuit” este mai eficient), iar cu picioarele tragi de pedale pentru a ridica partea din spate a bicicletei cat mai sus. Miscarile descrise iti vor modifica traiectoria ascendenta liniara de mai devreme, intr-una curba si descendenta tintita spre muchia obstacolului. Odata ce roata de fata a ajuns pe celalalt obstacol, iti mentii centrul de greutate in fata doar cat este nevoie pentru a oferi un momentum de inaintare pe obstacol.

Pasul cinci. Daca ai suficient momentum, poti sa eliberezi brusc si total frana de fata, smuncind de ghidon in sus si impingand toata bicicleta inspre inainte. In tot acest timp, picioarele trebuie sa flexeze si sa traga din nou bicicleta, astfel incat roata de spate sa ajunga sub sezut. Daca toate au decurs bine ar trebui sa fii aterizat pe al doielea obstacol.

Tips! Ai putea sa “micsorezi” distanta dintre obstacole daca executi trick-ul putin in lateral, ducand roata de spate intr-o parte dupa ce te-ai “infipt” cu roata de fata in muchia obstacolului(pasul 4). Ai grija ca trick-ul necesita mult exercitiu, viteza de reactie si precizie in mod special. Exerseaza saritura mai intai pe obstacole mici si inofensive pentru a te obisnui cu “feeling-ul”, altfel risti sa te accidentezi serios. Ai mare atentie si cu franele. Strange tare manetele pentru a bloca! Nu e un trick care cere modulatie in franare.

Succes!

Vezi Comentarii (3)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

4 − three =