Acum citesti
TRIAL : Gapping

rating_gappingGapping inseamna sa sari de pe un obstacol pe altul, situat la o distanta in fata ta, fara sa atingi orice se afla intre cele doua. Imagineaza-ti ca ai un sant ce se intinde pe doata latimea drumului. Cum treci pe partea cealalta fara a intra prin curtile oamenilor? Gap! Este o tehnica destul de usoara odata ce ai invatat sa faci backhop (topaitul pe roata de spate. Se dovedeste a fi extrem de utila pe traseele de trial, fiind o miscare de baza fara de care nu poti sa avansezi .


Sa explicam si cum se face. Primul pas este sa te ridici pe roata de spate si sa te apropii incet de marginea obstacolului. Odata ce ai ajuns cu roata cam la 10cm de margine, iti fixezi privirea asupra locului unde vrei sa aterizezi si poti incepe lansarea.


In acest stadiu al sariturii trebuie sa intinzi bratele, lasand roata de fata sa coboare pana la un nivel apropiat rotii de spate (pentru a prinde momentumul necesar), iar corpul tau sa fie pozitionat deasupra rotii de spate. Piciorul cu care dai pedala ar trebui sa fie mai ridicat pentru ca mai apoi sa poata impinge cu forta. Este pozitia perfecta pentru a te lansa in Gap.


Din pozitia descrisa mai sus, apesi puternic in pedala in timp ce eliberezi frana de spate si te ajuti de brate pentru a aduce pelvisul aproape de ghidon. Pe urma, cu ajutorul picioarelor tragi roata de spate sub sezut si apoi intinzi picioarele impingand bicicleta cat mai mult in fata pentru a avea loc de amortizare si pentru a ajunge cu roata de spate pe celalalt obstacol. Aceasta serie de miscari trebuie executata foarte rapid si puternic.


Odata ce roata de spate a ajuns pe celalalt obstacol, e timpul sa flexezi usor picioarele si sa intizi bratele gradual pentru a amortiza aterizarea. Daca ramai rigid in timp ce aterizezi janta de spate va avea de superit, mai ales daca ajungi in muchiile obstacolelor. Odata aterizat si amortizat, cauta sa te echilibrezi  in roata de spate si sa continui, sau pur si simplu aterizeaza si roata de fata si inkeie saritura.


Poti sa incerci Gap-ul si stand cu bicicleta putin in unghi fata de bordura in loc sa o tii perpendiculara. Acest lucru va scurta putin distanta dintre obstacole si vei trece mai uros peste ce ai tu de traversat.


Ca o variatie la aceasta tehnica, poti incerca sa o executi prin doua miscari generale. Spre exemplu in loc sa topai intr-o roata de mai multe ori pana potrivesti bicicleta pe margine pregatind saritura, poti sa dai o singura pedala din pozitia stand pe loc si sa ajungi pe marginea bordurii, exact in pozitia descrisa pentru lansare, urmand ca mai apoi sa urmezi aceeasi pasi. Aceasta tehnica scurteaza timpul de executie al sariturii si iti poate oferi mai mult momentum, deci un gap mai mare, insa necesita mai multa precizie, pentru ca daca nu ai potrivit bicicleta pentru saritura asa cum trebuie, te poti accidenta serios.


Sfaturi pentru bail out


Daca esti pe margine si in timp ce te pregatesti sa sari simti ca roata de fata este prea jos si urmeaza sa intri in picaj, pune repede piciorul cu care nu dai pedala pe marginea bordurii, elibereaza frana, apasa puternic in pedala si impinge toata bicicleta jos de pe bordura. O sa aterizezi cu un picior pe pedala si unul pe jos, dar e mai bine decat cu fata pe asfalt… Incercarea de a sari peste ghidon in aceasta faza poate fi si ea dureroasa.


Daca ai ajuns pe celalalt obstacol, insa nu ai suficient momentum pentru a ramane pe el si simti ca o sa cazi pe spate, tine bicicleta ferm de ghidon, incearca sa te uiti repede in spate si sa vezi unde poti ateriza si sari cu spatele, aterizand in siguranta pe picioare. Daca reusesti sa tii bicicleta de ghidon o vei salva de la multe daune. In cazul in care esti mai experimentat, ai putea sa incerci sa sari in spate cu tot cu bicicleta  si sa aterizezi pe roti. Miscarea trebuie executata rapid si necesita antrenament, dar este foarte folositoare la competitii salvandu-te de punctele de penalizare.


Daca la inceput vei fi incantat ca poti sari peste un canal descoperit, cu timpul te vor incita sariturile de cel putin 2m. Recordul mondial oficial edte de 3.12m. Succes!


Pentru mai multe lamuriri, vizualizeaza filmul de mai jos realizat de FreeRider TV :



Vezi Comentarii (3)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fourteen + 6 =