Acum citesti
Formula ORO K18

Cu ocazia acestui test, dorim sa aducem in atentia voastra si alte sisteme hidraulice de frana pe disc, in afara de cele deja cunoscute pe piata locala, din care amintim Magura, Avid, Hayes sau Shimano. Exista un producator italian de frane pe disc, Formula. Un brand consacrat in lume insa prea putin popularizat in Romania.

Discutam despre modelul ORO K18, un model indreptat preponderent catre probele de Enduro dar conform recomandarilor producatorului si catre Cross Country sau Freeride. De asemenea poate fi utilizat si pentru Downhill, insa daca te dai agresiv, indreapta-te catre un model mai sus plasat in gama. Oro K18 ocupa primul loc in gama producatorului Formula, insa nici urma de produs entry-level.

Este una din franele care au reusit sa ne impresioneze, reusind sa puncteze la multe capitole importante. In primul rand sunt usoare, intregul sistem cantarind pentru partea frontala aproximativ 240 de grame. Pune in ecuatie si discul standard de 160 de mm cu o greutate de 130 de grame si obtii un rezultat peste asteptari : 390 de grame pentru sistemul complet. O greutate care rivalizeaza cu foarte multi concurenti, care ofera sisteme de franare la preturi ceva mai ridicate.

Iar daca tot discutam despre discuri, trebuie sa mentionam faptul ca daca te decizi pentru Formula ORO K18 ai de ales intre numeroase dimensiuni ale rotorului : 160 mm, 180 mm, 200 mm, 203 mm si 220 mm. Noi am luat contact cu versiunea echipata cu disc de 180 de mm, iar forta de franare s-a dovedit a fi ireporsabila. Acum imagineaza-ti cum te descurci cu un set de discuri de peste 200 de mm. Discul de 220 de mm este un stopper excelent.

Reprizele de franare sunt bune, neexistand niciun fel de fading. Mai mult decat atat, modulatia este foarte buna, astfel incat iti poti doza foarte bine puterea de franare. Dupa ce te obisnuiesti cu ele o sa stii mereu cat trebuie sa actionezi maneta astfel incat sa obtii o forta foarte buna de franare fara a bloca roata. Tot la capitolul manete vrem sa laudam aderenta degetului pe maneta. Acestea sunt ceva mai late iar franarea cu un singur deget sau chiar cu doua este inca foarte eficienta. Ca feeling ne-au amintit de Hope Mono Mini.

Din punct de vedere al reglajelor, acestea beneficiaza de un mic surub de poate fi actionat cu imbusul. Nu deranjeaza insa poate deveni incomod daca ai de gand sa efectuezi reglaje mai dese ale manetei, bineinteles in functie de stilul in care te dai pe traseu. Un alt aspect negativ de care s-au plans posesorii este aerisirea franelor, care poate deveni complicata daca nu te pricepi prea bine. De aceea cel mai bine este sa apelezi la un service de biciclete.

Placutele de frana sunt calitative insa durata lor de viata este doar medie si scurta in cazul in care le exploatezi in conditii extreme. In conditii de umiditate produc ceva sunete, dar nu suparatoare. Din punct de vedere al rezistentei este recomandat sa le menajezi, iar daca te dai extrem sa te indrepti catre alt model : loviri de intensitate medie pot distruge partial manetele.

In concluzie, franele Formula ORO K18 se numara printre produsele de top testate de noi pina in prezent. Sunt mici inconveniente pe care daca nu le iei in seama, te alegi cu un set de frane foarte puternice si usoare pentru ceea ce ofera. Pretul se incadreaza in limitele decentei, iar cu aproximativ 110 euro ar trebui sa le poti achitiona de la majoritatea magazinelor. Dubleaza suma si-ti echipezi bicicleta atat in partea anterioara cat si in cea posterioara cu Formula ORO K18. Pe spate recomandam discul de 160 de mm iar pe partea frontala cel de 180 de mm.

Greutate : 390 grame (cu rotor de 160 de mm)

Utilizare : Enduro, Cross Country, Freeride

Vezi Comentarii (7)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twelve + four =