Acum citesti
Butuc Shimano XT

Prezentam un test scurt cu butucii Shimano XT, modelul pentru V-brake-uri. Datorita constructiei similare cu butucii pentru franele pe disc (cu prindere de rotor), poti considera ca acest test este valabil pentru ambele variante. Bineinteles, la capitolul greutate se fac remarcate ceva diferente, un lucru normal dealtfel, tinand cont ca pentru prinderea rotorului este nevoie de un sistem aditional.

Butucii de la Shimano te ademenesc cu un pret scazut, cu o greutate redusa si cu emblema calitatii japoneze Shimano. Din punct de vedere al finisajelor, arata foarte bine, sunt bine lucrati si emana o imagine de produs premium. Ceea ce se si vrea a fi, deoarece sunt plasati imediat sub varful de gama iar Shimano le recomanda ca fiind suratele mai mici ale XTR-urilor. Evident ca se lasa inteles faptul, ca XT beneficiaza de o buna parte din tehnologia XTR-ului.

Suna frumos, dar in practica lucrurile stau putin diferit. Nu ne plangem de rulajul sau de functionarea acestora in primele luni de viata. Vorbim insa de ceva probleme pe termen lung, care s-au manifestat la foarte biciclisti : slabirea conurilor. O problema pe care am intalnit-o si la butucii LX, dar si la alte modele plasate mai jos in gama. Se pare ca este o problema care apare cu frecventa marita in randul butucilor Shimano.

Prima data cand dai piept cu aceasta situatie, gandul te duce la faptul ca sunt inca noi si este normal „sa se lase”. Din pacate nu este normal, iar noi am patit-o cu un astfel de butuc, in sensul ca dupa 2 luni si jumatate de exploatare de extrem urban (sarit de borduri, ollie, drop-uri) in service am avut surpriza sa observam ca butucul deja avea joc. Din pacate conurile au fost afectate in timp de acest joc care se pare ca a survenit la scurt timp dupa achizitionarea butucilor. Am decis sa le strangem la loc si sa folosim butucii pina cedeaza.

Acesta nu este un caz singular, fiindu-ne semnalat si de catre alti biciclisti prin intermediul site-ului. In schimb, exista si multe voci care sustin ca acesti butuci au un raport calitate/pret excelent si nu au intampinat niciodata probleme serioase. Daca este vorba doar de o serie construita necorespunzator care incepe sa puna probleme dupa un anumit timp, nu avem de unde sa stim, deoarece Shimano nu a facut un astfel de anunt presei.

Butucii Shimano XT sunt construiti pentru probele de Cross Country, unde te si sfatuim sa-i folosesti. Altfel, la probe mai extreme, se pare ca cedeaza, la fel ca si suratele lui mai mici. Din punct de vedere al structurii acestia rezista cu brio, neexistand nicio situatie in care axul sa fi dat semne de slabiciune. Nu. Problema sunt conurile care trebuiesc verificate periodic, astfel incat sa nu ai surprize mai tarziu. Verificarea poate fi facuta foarte usor : fie scoti roata bicicletei si misti de ax sus-jos, fie misti direct de roata fata-spate pentru a detecta un eventual joc. Daca nu se simte nimic, inseamna ca esti norocosul si fericitul posesor al unor butuci Shimano, de la care poti avea pretentii pe termen lung. Greutatea acestora este una buna, cum aminteam si mai sus : 550 de grame perechea.

Greutate : 550 de grame perechea

Utilizare : Cross Country

Vezi Comentarii (10)
  • Si ai mei au facut joc dupa vreo doua luni; dupa ce le-am scos jocul ala i-am folosit inca 6000km in regim cross-country / all mountain fara nicio problema. Mi se par niste butuci „cinstiti”.

  • am niste butuci shimano m475 disc de numai 3 luni, stiu ca sunt foarte slabi. am observat ca toate 4 conurile s au mancat deja. in aceasta situatie nu stiu ce sa fac; trebuie sa cumpar si bile noi? de unde as putea comanda astfel de conuri sau axuri pentru ambii butuci fata/spate.va multumesc!

  • Salut! In cazul in care conurile au probleme cu siguranta si bilele vor incepe la un moment dat sa se ciobeasca si sa creeze un haos general in interior. La schimbarea conurilor se schimba si bilele. Nu stiu de unde se pot comanda, trebuie sa suni la magazinele care vand piese Shimano.

  • Piesele de ma Shimano mi se par cele mai bune dupa piata,au un raport calitate pret imbatabil.Daca conurile sunt ciobite sigur si bilele sau zgariat.Asa ca daca aveti asemenea probleme shimbati si bilele si conurile,sunt sigur ca se gasesc in comert dar mai sunt si sigur ca cele pe care le veti comanda vor fii si mai slabe decat cele originale.Depinde si vaselina care este utilizata si cat de des sunt servisati,de obicei daca mergeti pana ia joc in cele mai multe cazuri deja este nevoie de schimbat componente deci preveniti uzura avansata si servisatii chiar daca nu cer in prima instanta.

  • Eu am 10.000 km cu o pereche de m495 si nu au nici pe naiba.I-am desfacut de vreo 4 ori ca sa-i curat si sa schimb vaselina,atata tot.
    Sincer nu stiu cum v-i se strica voua,ce naiba le faceti de „ai puneti pe butuci” atat de repede.

  • Nu toti utilizeaza in acelasi mod bicicletele, asa ca sigur vor fi si diferente de uzura.
    Am strins putin mai mult conurile la un butuc Shimano mai jos in gama, gindind ca se poate sa mai slabeasca. Dupa 7 luni de pedalat, din vara in primavara, era la fel de strins cum il fixasem la inceput. Deci nu a slabit deloc, asa ca am decis sa il las putin mai slab, ca altfel imi creeaza santuri in cuvete.
    De asemenea butucii ordinari Joytech cu suport de prindere a discului mi s-au parut destul de ok. Bineinteles ca nu i-am pus pe bicicleta decit dupa ce i-am desfacut personal si m-am asigurat ca au totul ok.
    Deci ar fi bine ca sa mai si verificati ceea ce cumparati. Nu tot ceea ce este nou este si reglat corespunzator.

  • Normal ca asa e,si un Bmw poti sa il pui jos in 1.000 km,nu?
    Si eu Lucian am facut o smecherie la butucii mei cand am achizitionat bicicleta;i-am desfacut,am schimbat vaselina cu una foarte buna,si am slabit conurile ptr ca ele vin mai stranse din fabrica,sincer nu stiu de ce,probabil ca sa se uzeze repede si sa cumperi altii.
    Operatia este una destul de migaloasa ptr cine nu stie sa tina cheia in mana,dar acum cand invarti de ax se simte la mana ca practic numai agata deloc,ai impresia ca e rulment in interior.
    Deci reglezi in asa fel incat nici sa nu agate,dar nici cel mai mic joc sa nu aiba.
    Unii chiar m-au intrebat daca e pe rulmenti butucul….le-am zis ca Shimano nu face pe rulmenti.
    Sustin si sunt de acord cu Lucian,sunt butuci care vin doar cu o mica urma de vaselina din fabrica,deci….
    Si in ultimul rand nu am facut dirt cu bicicleta,nu am sarit,nu am coborat scari,nu m-am bagat cu ea prin noroi incat sa intre mizerie pe acolo[sau daca m-am bagat,am desfcaut imediat,curatat si uns,deci….aviz celor care se plang de un anumit produs:
    ingrijiti-l si voi fratilor indiferent ca e un butuc,o pereche de patine sau orice lucru casnic care va trece prin minte.

  • 6000 de km si un an de folosire, cu m770. Functionare ireprosabila, la fel ca in ziua in care am inceput sa merg cu ei. Am desfacut acum vreo luna capacelele de plastic care protejeaza conurile de praf, si dincolo de ele totul era inca curat, asa ca am considerat ca inca nu e cazul sa umblu la ei (sau trebuia sa o fac deja). Ma gindesc ca la 10000 de km facuti sa ii desfac si sa ii ung.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen − eight =