Acum citesti
Bicicleta Oyama St. James

Oyama este un producator de biciclete pliabile care-si are radacinile in Japonia. Iar daca Japonia inseamna traditie si inovatie, bicicletele Oyama nu fac exceptie de la regula. Se afla pe piata deja din 1966, asadar experienta producatorului in domeniu ar trebui sa-si spuna cuvantul.

Ne-am intalnit cu modelul Oyama St. James, care face parte din seria „Classic” a producatorului japonez. Ca si plasare in gama, discutam despre un produs entry-level. Cu atat mai bine, deoarece este o bicicleta pe care ti-o poti permite. Insa ofera suficiente motive s-o achizitionezi pentru pretul sau? Testul de fata va lamuri aceste aspecte.

Cadru/Aspect

Bicicleta beneficiaza de un cadru din aluminiu, lucrat atent la suduri si cu cabluri trase pe sub teava inferioara a cadrului. Este un lucru bun, deoarece cablurile nu te vor incurca la urcarea sau coborarea pe si de pe bicicleta.

Aspectul modelului St. James se prezinta elegant, de la un capat la celalalt. Fiind o bicicleta pliabila, trebuie sa se impuna prin detalii „cool”, in general care sa se identifice cu un stil de viata urban. Dovada pentru afirmatia de mai devreme sunt urmatoarele componente ale bicicletei : anvelopele albe, dau un aspect vintage dar si premium in acelasi timp. Ne-au amintit de bicicletele pliabile ale anilor 80.

Apoi este saua : beneficiaza de un aspect elegant, o imitatie de piele imbraca sezutul foarte comod pentru mediul urban. Practic, poti parcurge 30 de km zilnic fara sa-ti produca dureri. Nu in ultimul rand, un alt detaliu care da o nota de vintage bicicletei, sunt mansoanele de ghidon. Grosimea este generoasa si imprima o senzatie de control mai bun asupra bicicletei. In acealsi timp sunt si foarte comode. Iar imitatia de piele cusuta ne ofera indicii cum ca acesta bicicleta are aspiratii premium.

Pozitia pe bicicleta este una buna si comoda. Adica exact asa cum ar trebui sa fie cea a unei biciclete dedicate mediului urban. Ghidonul este suficient de inalt, incat sa nu-ti supui spinarea unor chinuri nedorite si suficient de lat, incat sa-ti permita sa te strecori prin traficul ultra aglomerat.

Oyama St. James beneficiaza si de un portbagaj de dimensiuni generoase, realizat dintr-un material foarte rezistent cu un finisaj bun. Din pacate acesta nu are prinderi suplimentare pentru asigurarea bagajelor transportate, asa ca va trebui sa te asiguri ca vei achizitiona ulterior o coarda elastica. Un alt aspect neplacut, pentru unii dintre voi, este lipsa echiparii cu un sistem de iluminare. Totusi cei de la Oyama nu te lasa in bezna noptii : St. James beneficiaza de ochi de pisica, atat pentru partea anterioara cat si pentru cea posterioara.

Plierea bicicletei se face rapid si simplu. Cadrul se pliaza de la jumatatea acestuia, saua si ghidonul coboara prin simpla actionare a unei manete si mai mult decat atat, pedalele se pliaza si ele. Asta inseamna ca in maxim 15 secunde, bicicleta capata dimensiuni foarte compacte. Asadar, problema transportatului dintr-un loc in altul este ca si rezolvata.

Echipare

Acum este insa momentul sa abordam si detaliile tehnice ale bicicletei Oyama St. James. Daca din punct de vedere al confortului si al practicalitatii se prezinta onorabil, trebuie sa analizam si componentele menite sa-ti faca viata mai usoara.

Jantele sunt duble, iar aceasta este o veste buna. Presupun griji mai putine atunci cand treci peste borduri sau inevitabil dai nas in nas cu o groapa. Modelul este Alex Rims, denumirea fiind garantia unei exploatari indelungi fara a intampina probleme. Desi nu este un model de bicicleta cu care sa te deplasezi la viteze mari, producatorul a echipat-o totusi cu frane V-brake de la Tektro. Acestea ofera reprize bune de franare si o opresc la timp, indiferent de situatie. In conditii de umiditate totusi trebuie sa fii atent, deoarece acestea nu mai functioneaza in parametrii normali, puterea acestora nereusind sa depaseasca impedimentul impus de pelicula de apa ce apare intre sabot si janta, atunci cand ploua afara.

St. James beneficiaza de 3 viteze integrate in butucul spate. Pot fi selectate direct de pe ghidon cu ajutorul unui schimbator de tip „grip shift”. Actionarea acestuia este foarte simpla, datorita formei ergonomice (rotunde). Misca de el in fata si schimbi intr-o treapta superioara. Misca de el in spate si obtii o treapta inferioara. Iar daca tot ne aflam la capitolul schimbari de viteze, sistemul furnizat de Shimano cu modelul Nexus, schimba aproape instantaneu in treptele superioare. Insa este ceva mai lenes la schimbarile in treptele inferioare, existand un „delay” ce poate fi lesne observat.

In orice caz, vitezele integrate in butucul Nexus sunt suficiente atat pentru urcari, cand vei depunde un efort ceva mai mare decat la un mountain bike, cat si pentru linii drepte cand nu va trebui sa pedalezi cu o cadenta infernala pentru a prinde viteza. Astfel, putem afirma ca viteza de croaziera este una buna.

Pe bicicleta este montat si un cric, foarte util atunci cand vei vrea sa parchezi bicicleta. In plus de asta, nici nu pare prea greu, ceea ce este multumitor, deoarece nu adauga o greutate prea mare in plus bicicletei.

Pe scurt, bicicleta Oyama St. James reprezinta o alternativa buna in segment. Nu este printre cele mai usoare biciclete pliabile, cantarind aproape 13 kg, cu aproximativ 1.5 kg mai mult decat un Brompton M3L. Privind prin prisma pretului, este o bicicleta pe care ti-o poti permite. In functie de magazin, pretul acesteia se invarte in jurul sumei de 2.400 de lei.

Aspectul ramane ca de obicei o chestiune subiectiva. Asa ca te lasam pe tine sa-i oferi acest ultim verdict.

Vezi Comentarii (2)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

thirteen − twelve =