Acum citesti
Santa Cruz Heckler C MX (2023): să înceapă urcările!

Am scris despre atâtea biciclete electrice cu acumulator mare, încât chiar începusem să-mi doresc să văd și eu cum este cu una pe munte. Și s-a nimerit să fie chiar un Santa Cruz acea bicicletă, un Heckler C cu cadru din carbon și roți mullet, motor Shimano și un acumulator de 750Wh. Și l-am subestimat la început, căci nu mi-am imaginat că poți face o tură de aproape 40 de km cu 1.500m diferență de nivel doar pe Boost. Acea tură s-a desfășurat în Leaota și a fost pentru prima dată când am ajuns acolo fără strop de transpirație și fără stresul faptului că aș putea rămâne fără acumulator. Ajutat poate și de decizia mea de a pedala la o cadență mai mare, de 80-90 rpm. Dar oricum ar fi, nici nu mai contează, căci experiența a fost una pe care o voi ține minte cu siguranță mult timp de acum înainte. Să revenim așadar la această bicicletă electrică și să vedem ce și cui are de oferit.

Pe scurt:

  • full-suspension cu cadru din carbon
  • furcă cu pe aer cu o cursă de 160mm și brațe superioare de 36mm
  • preț de achiziție: 30.999 Lei
  • roți MX mullet 29/27.5 inch
  • pentru trasee dificile de munte
  • poziție: dreaptă
  • geometrie: adaptată traseelor de enduro

Pentru cine este această bicicletă?

Cam greu să bagi în categoria de enduro o bicicletă electrică. Practic, când vine vorba de aceste vehicule, suspensiile mai mari înseamnă un confort mai bun și performanțe superioare pe trasee dificile sau foarte dificile. Așadar, Heckler este o bicicletă electrică dedicată atât începătorilor care caută confort cu orice preț, cât și celor mai avansați dintre voi care vor să abordeze trasee tehnice. Acoperă de fapt mai multe nevoi ale categoriilor de clienți, iar asta o face foarte atractivă.

Încep cu poziția pe bicicletă: este relativ dreaptă și foarte comodă, chiar pe distanțe mai lungi. Ghidonul din carbon cu sigla Santa Cruz este foarte lat, iar împreună cu pipa scurtă Burgtec Enduro MK3, acesta oferă un control excelent pe traseu. Simți că toată puterea este la tine și poți să unduiești cu această bicicletă în voie. Geometria își aduce și ea contribuția la manevrabilitatea excelentă: head angle-ul măsoară 64.8 grade (via flipchip se poate seta la 64.5 grade), amatamentul este de 1.226mm, iar reach-ul în dimensiunea M, de 455mm. Iar chainstay-ul de 445mm poate că nu este cel mai scurt, însă nu se simte atât de lung pe traseu. O bicicletă cu o geometrie echilibrată, cu care te poți juca, dar care te poate salva din câteva situații neplăcute dacă nu ești prea experimentat. Iar combinația cu roata de 29 pe față și 27.5 inch pe spate, doar amplifică cele menționate mai devreme.

Poziția pe urcări este de asemenea foarte bună, reușind să abordez porțiuni tehnice și foarte abrupte de urcări fără probleme. O parte din ele pot fi văzute în filmul de prezentare, iar cealaltă parte pe contul meu de Instagram (@dragos_mi3).

Cablurile sunt trase prin cadru, însă pentru mutarea poziției cămășii de dropper va trebui să te agiți un pic. De preferat să faci un upgrade către un dropper wireless oricum, iar astfel mai scapi de o cămașă în plus din aglomerarea de cabluri de pe cockpit. Apoi, mai ai la dispoziție o prindere pentru bidonul cu lichide cât și o protecție pentru amortizor, care va împiedica mizeria să ajungă pe zona care culisează. Iar în general, cadrul este perfect finisat, așa cum mă așteptam oricum de la un Santa Cruz.

Dar ce este poate cel mai important la bicicleta asta este suspensia (VPP), care lucrează extraordinar de bine. Cu setările făcute corespunzător pentru amortizor, aceasta halește fără probleme toate denivelările din traseu, ajungând la limită doar pe zone ce presupun sărituri mai mari sau șocuri extrem de puternice. Altfel, este lină și progresivă și foarte confortabilă, având mereu impresia că pe spate se află un amortizor care susține mai mult de 150mm de travel.

Ce echipare are?

Furca Fox Float 36 Performance, împreună cu amortizorul RockShox SUper Deluxe Select+ și suspensia VPP, lucrează într-o armonie perfectă. Poate că o furcă cu brațe de 38 ar fi oferit și mai multă încredere, dar este suficient și ce se află instalat pe bicicletă. Important este să faci reglajele corespunzător ca să te bucuri complet de experiența oferită de cele două amortizoare.

La nivel de frâne, acestea provin de la Sram, modelul Code R cu 4 pistoane în etrier și discuri de 200mm, suficiente pentru a mă opri pe mine (67 kg) și bicicleta (aprox. 23 kg). Cu siguranță sunt potrivite și pentru persoane mai grele, însă toți cei care simt nevoie de o putere de frânare și mai mare, au la dispoziție giganticele discuri de 220mm pentru un eventual upgrade. Altfel, frânele au o modulație bună, reglaj pentru distanța levierului față de ghidon, iar de principiu, în afară de materialele din care sunt construite nu diferă de modelul de top RSC.

Motorul apoi este un Shimano EP8, care se descurcă de minune în majoritatea situațiilor și care permite să personalizezi puterea de asistență pe fiecare dintre cele 3 trepte: Eco, Trail și Boost. Alegerea se face via unei comenzi cu două butoane mici și simple, montate în partea stângă a ghidonului (cu un cablu care trece prin ghidon), iar display-ul de mici dimensiuni – cel mai bine protejat dintre toate ale marilor producători de motoare electrice – oferă suficiente informații, cu condiția să ai răbdare să navighezi prin el (cu ajutorul unui buton de mici dimensiuni plasat sub acesta). Desigur, multă informație și display mare este o utopie, deci va trebui să accepți această variantă.

Transmisia vine cu brațe de 165mm pentru angrenaj, compacte, scurte, care te vor scuti de unele lovituri pe care le-ai putea încasa de pe traseu. Apoi, foaia motorului Shimano se conectează la o casetă Sram GX Eagle cu 12 pinioane, format 10-50, pe care se va plimba un lanț din aceeași gamă, mutat de colo-colo tot de către un schimbător GX, acționat și el de un shifter tot GX. Cred că este destul de clar. Shifter-ul schimbă pinioanele unul câte unul (nu poți urca mai multe deodată), ceea ce înseamnă că menajează și protejează totodată transmisia. Ți se va părea probabil mai ciudat prima dată, însă apoi te obișnuiești.

Ultimele, dar nu cele din urmă, sunt roțile: jante RaceFace ARC HD 30 și echipa de șoc Maxxis Assegai și Minion DHR II, așadar o treabă cât de serioasă. Anvelopa de față este mai lată, de 2.5, având și un compond mai moale și astfel oferind multă aderență în viraje. Anvelopa spate nu este neapărat orientată către un rulaj rapid, dar contribuie din plin și ea la aderență.

Prezentare video:

Așadar, în concluzie?

Heckler este o bicicletă pentru oricine, indiferent de nivel. Combinația de geometrie, componente, suspensii o fac ideală pentru orice tip de teren, fie că ieși doar că să te distrezi, să te dai agresiv sau doar vrei să faci o tură recreațională. Desigur, toate acestea au prețul lor, iar Heckler-ul costă 30.999 de lei (preț redus, căci altfel este chiar mai scumpă). Acumulatorul mare este binevenit în condițiile în care greutatea bicicletei nu este exagerat de mare și-ți oferă mai multe ore de pedalat. Una dintre bicicletele electrice pe care le-aș alege fără să mă gândesc prea mult, chiar dacă design-ul nu este neapărat pe gustul meu.

PLUS: multivalentă, foarte confortabilă și foarte manevrabilă, motor puternic, finisaje perfecte, acumulator mare
MINUS: butonul de pornire este greu de accesat, cămașa pentru dropper greu de aranjat fără a demonta motorul

Preț: 30,999 lei
Greutate: 22.98 kg (fără pedale, dimensiune M)
O găsești la:

Stonefeet.ro

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

sixteen − 3 =