Acum citesti
Rock Shox Tora SL SE 2010

Revenim asupra furcilor cu amortizor Rock Shox, datorita faptului ca incep sa devina din ce in ce mai populare. Am ales de aceasta data modelul Rock Shox Tora SL SE, o furca nu foarte laudata, dar cu prestante bune. Ne bucuram, deoarece am avut ocazia sa testam modelul pentru 2010, care nu a suferit prea multe modificari insa fata de modelul anului 2009. A fost supus unei mici diete care i-a scazut din greutatea totala nici mai mult nici mai putin de 3 grame.

Pentru 2010, RockShox ofera aceasta furca in doua culori, cat se poate de simple : alb si negru. Chiar si look-ul a devenit mai simplu, logo-ul Tora fiind acum mai greu lizibil.

La o prima tura de incercare, furca s-a descurcat bine, cei 100 de mm de cursa simtindu-se din plin. Specialitatea acestei furci sunt probele de Cross Country iar noi o gasim adecvata pentru asa ceva : cu o greutate de aproximativ 1.9 kg se incadreaza bine in limitele furcilor usoare. Da, o furca de 1.9 kg poate fi considerata intr-adevar usoara, tinand cont ca o parte din concurenta ofera produse asemanatoare dar mult mai grele.

Amortizarea se face lin, nu-ti lasa deloc impresia ca ar fi un produs ieftin. Este oferita la un pret de aproximativ 300 $, asadar un pret relativ competitiv pentru acest segment. Constructia furcii beneficiaza de un sasiu usor de Cross Country, suporta majoritatea sistemelor de franare pe disc iar in acelasi timp ofera si suport pentru utilizatorii de v-brake-uri. Functia de lock-out este si ea prezenta la bord, montata chiar pe ghidon, astfel incat sa poata fi actionata cat mai rapid. Sistemul de lockout cu comanda pe ghidon nu este ceva nou si nici revolutionar, este doar o maneta care actioneaza un cablu blocand amortizarea furcii, aceasta devenind rigida. Sau semirigida, pentru ca dupa ce am blocat-o a mai ramas un mic travel de 5-10 mm. O alta optiune este rebound-ul, actionat de o rotita de tip robinet, montata in partea stanga a furcii (din pozitia riderului). Utila si nu prea, aceasta nu pare a-si face treaba  bine, dandu-ne de gandit in unele momente, de ce oare a fost montata acolo.

La finele testului am fost multumiti de cum ne-a purtat RockShox Tora SL pe drumurile de pamant. Mentionam ca rotile bicicletei folosite au fost umflate la maxim, astfel incat sa testam fidelitatea amortizarii : pe unele segemente de drum cu mici denivelari, RockShox Tora SL nu s-a mai obosit sa absoarba socurile, considerandu-le probabil nesemnificative. Nu este un produs care sa poata fi comparat cu o furca Fox, dar este una dintre furcile care ofera un raport calitate / pret mai mult decat acceptabil. Nu recomandam sub nicio forma utilizarea acestei furci pentru activitati extreme, deoarece ca si alte modele de la RockShox, exista numeroase cazuri in care acestea au cedat. Chiar foarte repede. Esti incepator in Cross Country ? Este furca ideala pentru tine: ca si costuri cat si ca greutate.

Greutate : 1995 grame

Utilizare : Cross Country

Vezi Comentarii (9)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

eighteen − eleven =