Acum citesti
Amortizor Fox Van R 2010

Cand vine vorba de amortizoare de calitate, ne zboara gandul direct la amortizoarele de la Fox. De ce? Pentru ca le-am utilizat intens pentru perioada lungi de timp si fata de amortizoarele altor producatori se descurca in majoritatea cazurilor, mult mai bine.

Am ales pentru acest test un amortizor de spate pentru bicicletele full suspension care sa corespunda urmatoarelor criterii : sa nu fie foarte scump, sa nu fie foarte greu, sa fie performant si sa fie pe gustul tuturor. Nu sunt multe optiuni pe piata, iar in afara de amortizoarele regasite in oferta Rock Shox, am descoperit la Fox Van R. Descrierile tehnice corespundeau cu standardele impuse de noi, asa ca am hotarat sa-l luam la test intrucat eram curiosi daca reuseste sa indeplineasca toate criteriile.

Am avut un sentiment de incredere si siguranta in acelasi timp, in momentul cand am plecat cu o bicicleta echipata cu Van R la drum. In sinea noastra stiam ce poate un amortizor Fox, dar ca de obicei, am facut tot posibilul sa fim obiectivi, in ciuda atractiei fata de acest brand. Bineinteles ca pentru ratingul final au contat si parerile utilizatorilor, care „testeaza” involuntar acest amortizor saptaminal.

Din punct de vedere al greutatii acest amortizor se incadreaza in clasa medie. 339 de grame sunt suficiente pentru a-ti atenua toate sariturile. Aceasta greutate redusa este posibila pe fondul eliminarii unor optiuni in plus regasite pe fratele mai mare din gama, DHX. Ambele folosesc aceeasi platforma, diferenta fiind ca VAN R se bucura de mai putine reglaje si anume : preload pentru arc si rebound. Sa nu faci insa greseala de a compara acest amortizor cu un Fox Float (care ce-i drept cantareste 208 grame), deoarece sunt produse pentru probe diferite. Float este perfect pentru Cross Country pe cand VAN R este gata oricand de actiune la Freeride, Downhill sau de ce nu, All Mountain.

Optiunea de reglaj al rebound-ului se afla plasata in exterior si este actionata cu ajutorul unui buton de tip robinet. Un feature al acestui produs cu care producatorul se lauda este compresia si rebound-ul care se ajusteaza in functie de mersul riderului : in coborari precum si in urcari, acesta functioneaza diferit. Este insa un feature intalnit pe majoritatea modelelor din ziua de astazi si nu vine ca optiune demna de a revolutiona lumea amortizoarelor. Tot ce putem spune este ca functioneaza corect.

Cum l-am testat? Pai sa spunem ca am incercat orice obstacol care ne-a iesit in cale. Cele mai frecvente au fost drop-urile sau sariturile de la inaltimi mai mari (evident in viteza). Scarile sunt o specialitate ale acestui amortizor iar suprafetele accidentate o placere. Setup-ul este realizat pentru obstacole mari, iar acest fapt se simte imediat la amortizarea unor mici denivelari : ramane suficient de insensibil.

Daca nu ai mai folosit un amortizor pentru partea din spate a bicicletei tale, deoarece nu ai un full suspension, nu-ti imagina ca esti pe perna de aer. Amortizarea se face bine, decent, fara a-ti da dureri de spate. Daca nu te dai la Downhill sau pe trasee cu adevarat extreme, nu are sens nici macar sa iei in considerare acest amortizor. Poate doar daca ai o pasiune pentru Fox si te simti mai in siguranta cu amortizor solid pe spate. Dealtfel, acesta este o alternativa foarte buna pentru iubitorii de donwhill, mai ales prin prisma pretului OK : aproximativ 200 de euro te costa siguranta si precizia unui amortizor Fox. O suma decenta pentru cei care fac performanta, o suma mare pentru amatori.

Am incercat sa gasim prestatii negative pentru acest amortizor dar fara succes. Din discutiile cu riderii ce utilizeaza acest amortizor am inteles faptul ca nemultumirea vine din partea reglajului si al sistemului automat de rebound de care discutam mai devreme, care nu pare a fi prea util. Amortizorul Fox Racing Shox Van R se dovedeste a fi o alternativa foarte buna pentru iubitorii sporturilor extreme cu bicicleta. In cazul acestuia, am merge atat de departe, incat sa-l putem recomanda chiar si pentru Slope Style.

Greutate : 339 grame

Utilizare : Downhill, Freeride, All Mountain

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

thirteen − three =