Acum citesti
Bulls Copperhead FSX: surprinzător de rapid

Rare sunt ocaziile când o bicicletă mai grea se comportă atât de zvelt precum Copperhead. Colegul meu Andrei credea că fac mișto de el spunându-i că bicicleta asta e manevrabilă dar totuși cântărește 18 kg. După care i-a dat și el o tură și s-a lămurit că rosteam doar adevărul. Așadar, cum este posibil ca acest Bulls, cea mai controversată bicicletă a anului, să fie super manevrabilă dar și grea în același timp? Şi cum de are un preț atât de atractiv? Vom lămuri în acest articol.

Bestia despre care n-ai spune că este bestie.

Pe scurt:

  • full-suspension cu cadru din aluminiu și cursă de 140mm
  • furcă cu pe aer cu o cursă de 140mm și brațe superioare de 35mm
  • preț de achiziție: 11.500 Lei
  • roți de 29 inch
  • pentru trasee dificile de munte
  • poziție: relativ dreaptă
  • geometrie: adaptată traseelor mai dificile de munte

Pentru cine este această bicicletă?

Pentru cei care vor să primească o echipare bogată și performanțe bune la un preț chiar modest. 11.500 de lei pentru un full-suspension echipat cu amortizoare Rock Shox pe aer cu o cursă de 140mm sunt puțini bani în 2022. Apoi, dată fiind echiparea, bicicleta asta chiar suportă multe abuzuri la vale. Şi pentru că am amintit de abuzuri, cadrul este atât de solid, încât sunt aproape convins că o vor folosi 3 generații ale familiei tale de acum încolo. Dar vezi tu, toată această poveste despre cadru vine și cu un preț destul de mare: 18.1 kg. Greutatea nu este deloc mică, nici măcar pentru un full, însă marele avantaj al acestei biciclete sunt anvelopele cu o viteză mare de rulare și care, umflate la o presiune ceva mai mare, o să fie de ajutor pe urcările lungi. Spre exemplu, am făcut o comparație cu bicicleta mea de Enduro care cântărește 14.5 kg, iar pe primul segment de urcare de la Trofeul Muscelului, diferența per fiecare kilometru a fost de aproximativ 30 de secunde. Desigur, pe 10 km este deja vorba de 5 minute, dar trebuie ținut cont că există o diferență de 4 kg între ele. Acum, că ajungi cu 5 minute în plus sau în minus în vârf, nu prea mai contează, căci bicicleta asta este capabilă să genereze multe ore de distracție. Atât de multă distracție cum nu mă așteptam de la un Bulls.

Roțile de 29 de inch sunt capabile să depășească majoritatea obstacolelor, iar în combinație cu head angle-ul de 66.5 grade puțin lucruri îți mai pot sta în față. Chainstay-ul este și el factor de distracție, cu o lungime de doar 435mm. Toate acestea combinate cu ghidonul lat de aproape 800mm și cu pipa scurtă de 45cm, fac din bicicleta asta o adevărată bestie la vale. Şi nici poziția pe urcări nu este deloc rea, fiind chiar comodă.

Suspensia este punctul forte al bicicletei, fiind construită cu 4 pivoți, așadar – reactivă la denivelări mici și foarte comodă pe cele mari. Şi aici s-a plătit tribut pentru greutatea cadrului, dar e posibil ca inginerii de la Bulls să se fi gândit doar la performanță când au proiectat această bicicletă.

Ce echipare are?

Toată echiparea de care vei avea vreodată nevoie. Încep cu amortizoarele: furca Rock Shox 35 SIlver TK, cu cartuș de aer și reglaj de rebound, însă brațele superioare masive de 35mm sunt punctul forte. Reglată corespunzător, furca asta chiar oferă confort și performanță. Amortizorul spate este un Rock Shox Deluxe Select+ care din fericire poate fi blocat pe urcări și care funcționează bine împreună cu cinematica cadrului.

Apoi sunt frânele de menționat: modelul MT420/410 de la Shimano, cu disc de 203mm pe față și 180mm pe spate. Discuri de downhill. Iar frâna față are 4 pistoane, pe când cea de spate, două pistoane. Aș putea să comentez câte ceva despre modulație și lever feel, dar în viața reală te vei descurca bine cu frânele astea.

Transmisia cu 12 pinioane provine integral de la Shimano, modelul Deore, și schimbă impecabil. Mai ales că ai la dispoziție un pinion mare de 51 atunci când rămâi fără suflu fără urcări, care-ți simplifică destul de mult viața. Inclusiv shifter-ul și pinioanele provin din gama Deore, deci fără șmecherii de redus costurile la acest capitol.

Nu în ultimul rând, trebuie menționate roțile. Construite cu butuci Shimano MT-410 – așadar nu cei mai ieftini, cu jante duble din aluminiu cu o lățime contemporană de 30mm și echipate cu anvelopele Schwalbe Nobby Nic 29×2.35 în versiunea Evo, care oferă o viteză de rulare foarte bună, însă o aderență medie pe traseele noastre de test. Mi-aș fi dorit niște anvelope mai aderente dar asta ar fi însemnat o greutate mai mare și o viteză de rulare mai mică, o combinație fatală dată fiind greutatea deja mare a bicicletei.

Alte accesorii, precum ghidonul auriu sau tija de șa reglabilă sunt binevenită, dar la nivel de tijă ar fi fost necesară o cursă mai mare. Chiar și așa, ca să pedalez cu piciorul drept, a trebuit să ridic tija peste limita indicată. Poate că-s de dimensiune M dar am picioarele prea lungi, cine știe.

Așadar, în concluzie?

După cum spuneam, cea mai controversată bicicletă a anului. Prețul este foarte bun, performanțele la vale mult peste ce m-aș fi așteptat, cadrul extrem de solid, echiparea este la nivel de 2022, însă greutatea este mare. Desigur, poți găsi și un lucru bun în cele 18 kg ale bicicletei: fie mai slăbești ca să compensezi, fie te obișnuiești cu greul la deal, iar în momentul când te vei urca pe o bicicletă mai ușoară – efectiv vei zbura la deal. Cumpăr-o dacă ești pasionat de ture montane și îți place să te dai la vale, dar dacă nu contează cât scoți pe Strava până-n vârf.

PLUS: echipare, foarte capabilă la vale, închegată, frâne potente
MINUS: greutate mare, anvelope nu foarte aderente pe trasee tehnice, cursă tijă scurtă

Preț: 11.500 lei
Greutate: 18.1 kg (fără pedale)
Importator: Downhillandmore

Prezentare video:

Unboxing și instrucțiuni de montaj:

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

1 × three =