Acum citesti
Revizie furca Fox Float

In acest tutorial iti vom prezenta posibilitatea realizarii reviziei pentru furca Fox Float, ce functioneaza pe aer si arc. Modelul de fata este 2008 insa tehnic vorbind, sunt asemanari destul de mari intre aceasta si modelele 2009 respectiv 2010. Ar trebui sa-ti iei la dispozitie aproxmativ doua ore pentru realizarea acestei operatiuni. O sa ai nevoie de : o cheie de 10, o tubulara de 26, un imbus sau o surubelnita de dimensiuni foarte mici (pentru rebound), o seringa cu gramaj, ulei specific furcilor Fox si o pompa originala Fox.


Orice alta utilizare necorespunzatoare cu scule sau uleiuri care nu sunt de provenienta certificata poate duce la deteriorarea definitiva a furcii! Daca nu te simti sigur pe tine, iti recomandam sa apelezi la un service de specialitate. Tutorialul prezentat aici ofera indicii despre cum se poate realiza aceasta operatiune, iar Freerider.ro nu se face responsabil de eventualele daune produse in timpul efectuarii operatiunilor!


Revizia consta in curatarea bratelor inferioare si celor superioare, verificare garniturilor, schimbarea uleiului si curatarea cartusului. Privita din fata, pe bratul drept regasim arcul iar pe partea stanga rebound-ul si cartusul.


Pasul 1 : Desfa rotita rebound-ului. Daca nu gasesti un imbus atat de mic, utilizeaza o surubelnita de dimensiuni foarte mici. Invarte spre dreapta pentru a-l desface. Apoi, nu uita sa scoti siguranta.



Pasul 2 : Cu ajutorul unei pompe de provenienta FOX (nu utiliza altceva in schimb!) scoate aerul din furca. Valva se afla pe partea dreapta a furcii. Vei observa cum aceasta incepe sa se lase incetul cu incetul.



Pasul 3 : Dupa ce ai scos aerul din furca, va trebui sa demontezi bratele. Sub fiecare brat al furcii exista un surub ce poate fi desfacut facil cu o cheie de 10. Dupa desfacerea suruburilor (ai grija la piulite) bate cu un ciocan de cauciuc sub brat. Vei facilita astfel demontarea lor. Fox furnizeaza si o presa speciala pentru demontarea lor, insa solutia ciocanului de cauciuc nu dauneaza cu nimic furcii.



Pasul 4 : Acum indreapta furca cu picioarele in jos avand in vedere faptul ca o sa curga uleiul din aceasta. Procura-ti doua recipiente in care vei descarca uleiul (pentru fiecare brat cate unul). Ai sa observi ca uleiul din partea stanga este rosu iar cel din partea dreapta verde deschis si verde inchis. Iti vom explica ulterior unde intra fiecare.



Pasul 5 : Dupa ce ai scurs uleiul foarte bine, detaseaza bratele inferioare de cele superioare. In mod normal, se face prin tragere in sus, foarte facil.



Pasul 6 : A sosit momentul sa demontezi si bratele inferioare. Cu o tubulara de 26 desfa primul surub din partea dreapta. Apoi, scurge uleiul intr-un recipient.



Pasul 7 : Scoate bratul pe care se afla arcul.



Pasul 8 : La fel ca la Pasul 6, trebuie sa procedezi si cu surubul aflat pe bratul stang. Tot cu o tubulara de 26. Apoi scoate cartusul.



Pasul 9 : Cu un carlig de mici dimensiuni, scoate arcurile si garniturile de pe bratele superioare. Acestea sunt accesibile imediat in partea superioara a furcii.



Pasul 10 : Utilizeaza o carpa pentru a curata interiorul bratelor inferioare. De preferat ca aceasta carpa sa fie infasurata pe un suport metalic (o pila spre exemplu). Procedeaza la fel si cu bratele superioare. Ambele trebuiesc curatate foarte bine.



Pasul 11 : Fox Float necesita 3 tipuri distincte de ulei. Daca arunci un ochi in manualul de utilizare vei regasi urmatoarele : Damper (amortizor) – Fox 10 W – 160 ml, Spring-side (oil bath)  baia de ulei – Fox 7 W – 30 ml, Air Chamber (camera de aer) – Fox Float Fluid – 5 ml.  Pentru amortizor am utilizat un ulei de calitate de provenienta Motorex. Uleiul 7 W si Float Fluid sunt de provenienta Fox. Iar noi iti recomandam sa utilizezi fie un ulei recomandat, fie unul de provenienta Fox.



Pasul 12 : Inmoaie garniturile in uleiul 10 W. Apoi monteaza-le la loc pe bratele inferioare si nu uita sa adaugi arcurile (cele rotunde) pentru a le fixa pe interiorul bratelor.



Pasul 13 : A sosit momentul sa reintroduci arcul (foarte bine curatat) inapoi la locul sau, asadar pe bratul drept. Unge partea superioara cu vaselina pentru a fi bine lubrifiat (vezi poza).



Pasul 14 : Introdu 5 ml de ulei Float Fluid in partea superioara a bratului, imediat ce ai introdus arcul. De preferat sa nu gresesti gramajul!



Pasul 15 : Dupa ce introduci uleiul Float Fluid, introdu surubul cu valva si strange-l. Atentie! Nu trebuie strans cu putere! Daca filetul se strica, furca devine inutilizabila! Strange moderat.




Pasul 16 : Introdu in continuare cartusul pe bratul stang (dupa ce l-ai curatat foarte bine), strange surubul cu moderatie si introdu arcul ce fixeaza garniturile. Apoi monteaza furca la loc, prin introducerea de sus in jos a bratelor superioare in cele inferioare.



Pasul 17 :  Intoarce dinnou furca cu picioarele in sus, iar pe cele doua gauri de sub brate introdu lichidul verde pe partea cu rebound-ul (baia de ulei) – 30 ml – si pe cel rosu (160 de ml) pe partea cu valva de aer.



Pasul 18 : Este momentul sa prinzi suruburile si sa strangi furca. Nu uita sa introduci mai intai cele doua saibe ca apoi sa strangi dinnou cu o cheie de 10. Atentie! Unele modele mai vechi, nu permit o reintroducere si o strangere facila a suruburilor in procesul de montaj. Curata bine filetele si nu forta!




Pasul 19 : Introdu dinnou siguranta pe partea cu rebound-ul si strange rotita de reglaj al rebound-ului.



Pasul 20 : Umfla dinnou furca. Iti recomandam sa optezi te opresti la 100 psi sau 6 bar, insa depinde foarte mult si de greutatea ta. Cu cat greutatea ta este mai mare cu atat trebuie sa fie mai umflata.



Ai adaugiri sau ai trait altfel de experiente cu furcile Fox? Te asteptam mai jos cu comentarii.




Vezi Comentarii (42)
  • Capacul cu valva este si normal sa se stranga moderat si nu cu putere, deoarece etansietatea sistemului o realizeaza numai O-ringul (inelul din cauciuc) si nimic altceva.

  • @ Eco: nu strica nimanui ca au specificat; poate altcineva nu s-ar fi gandit la asta atunci cand si-ar fi facut service la furca. My 2 cents

  • Bikefather, in articol trebuia precizat motivul pt. care nu se strange cu putere capacul cu valva, atata doar, nimic mai mult !….si intelegea toata lumea, ma crezi ?!

  • salut, am si eu o intrebare, legat de o alta furca am un SR Suntour XCU si simt un mic joc in ea..adica in furca..Am frane V-brake si cand fun prana si imping in fata simt un joc care iasa din furca, nu din ghidon sau din legatura de la ghidon….Jocu iasa din cele 2 picioare ale furci. Furca functioneaza perfect, adica nu am avut nici o problema cu ea. Daca ai vreo idee ce poate fi cauza cu jocu.. Ms frumos.

  • salut, alpiner….nu este cazul sa intru in amanunte; este o furca cu un randament scazut, deci de slaba performanta, acel joc, deja o caracterizeaza….asa ca trebuie inlocuita; este cea mai buna modalitate…sper ca mi-ai inteles punctul de vedere?!

  • Buna ziua.Am si eu o intrebare daca stiti careva si anume de unde gasesc sa cumpar arcuri pt furca mea de bicicleta,am un suntour,nuah ce model.ma intereseaza orice fel de arc pt furca de bicicleta,chiar daca nu se potriveste il fac eu sa se potriveasca.Va multumesc.
    Mail la [email protected]

  • Salut,

    Puteti sa ma ajutati si pe mine cu cateva informatii? As vrea sa fac revizia la o furca FOX F90 RL, am cam chinuit-o la prima evadare, insa ma confrunt cu o problema: nu gasesc la niciun magazin online de biciclete cele 2 uleiuri de care am nevoie, FOX float fluid si FOX 7Wt, am vazut in tutorialul vostru ca aveti ambele, de unde le-ati luat? As vrea sa comand si eu sau daca va ocupati voi, as putea sa aduc furca la voi. De asemenea mai am nevoie de cele 2 garnituri de jos (crush washers) si cel mai probabil de cele 2 inele de spuma de sus.

    Orice informatie este binevenita.

    Multumesc.

  • salut! am si eu o furca rock shox recon tk silver 100 mm pe arc/ulei cu poplock remote lockout, cu care am 2 probleme:1.cand pun frana pe fata simt niste trepidatii in ghidon,cred eu ca are joc furca in brate:2. la o groapa am uitat lockout ul blocat si s a auzit un zgomot ciudat, dupa care am vazut ca nu mai actioneaza cand il blochez. sfatuiti ma si pe mine in legatura cu jocul furcii si ce trebuie sa fac ca sa repar sistemul de blocare si cam cat m ar costa. credeti ca sunt grave aceste 2 probleme?
    va multumesc!

  • Salut! 1.Cand te afli pe loc, tine frana de fata si misca de ghidon in fata si in spate. Daca se simte ca un mic pocnet undeva in brate inseamna ca este din furca. Tine mina si pe pipa (tija de ghidon) cand faci aceasta incercare si vezi ca nu cumva jocul sa fie din cuvete.

    2.Sistemul de lock-out poate fi actionat cu ajutorul cablulului? Vezi ca acesta sa nu se fi slabit. Nu cunosc pretul de reparare, dar ar trebui sa fie pina in 100 de lei.

  • salu! am o furca rock shox recon tk silver si vreau sa i fac un service;recomadati mi si mie ce tip de ulei sa ii pun si cati mililitri trebuie si de unde pot cumpara semeringuri sau garnituri.

  • salut! am gasit 2 manuale de revizie pentru furci,unul de 2007 si unul de 2011;in cel de 2007 imi spune sa pun 118 ml de ulei si in celalalt 147 ml.dupa care sa ma iau?
    multumesc!

  • imi cer scuze pt incompetenta mea de a omite numele furcii…am un recon tk silver….nu scrie pe nicaieri anul fabricatiei…dar cred ca nu este model 2011 pentru ca nu are inscriptiile acelea rosii ca la model 2011.deci o sa urmez manualul din 2007?
    vreau sa va intreb ce ulei as putea folosi si de care este,ma refer la tip…sintetic sau semisintetic, si daca este vreo diferenta intre ele?
    multumesc!

  • Salutare,

    Fara o confirmare a anului de fabricatie, nu-ti putem spune exact dupa care manual sa te iei.
    O solutie ca sa aflii cantitatea de ulei (118ml sau 147) este sa desfaci furca si sa masori cantitatea de ulei, asa vei sti la care din manualele gasite de tine sa te referi. Alta ar fi sa cauti atent pe furca ca un fel de „stampila” in relief pe care este indicat anul( atentie ca nu scrie data ca la scoala dar nici tabel nu este. Sunt niste numere si o sageata dispuse in cerc).
    Legat de sintetic sau nesintetic, aici incurci un pic uleiurile. Uleiul de furca de obicei il alegi dupa indicativ. Cu cat mai mic, cu atat mai subtire, cu atat mai usor va lucra furca(ex: 2.5W, 5W, etc).
    Recomandat sa folosesti ce spune producatorul. Una peste alta, recomand sa mergi la un service competent. Unul dintre ele este acela care ti se recomanda si mai sus.

    Spor.
    Gigi

  • salutare am o intrebare am un joc la furca …e un model Fox Terralogic FX 80…am fost la mai multe sevisuri si mi-au zis ca e din ea si trebuie servisata …acum intreb:unde sau la cine sa o servisez..pt ca din cate m-am informat eu sunt foarte putini care fac servis la furcile FOX…am fost la un servis si mi-au zis ceva de genu ca imi iau de la 50 pana la 80-90 de lei sa o serviseze.dati-mi o idee ceva un sfat Multumesc.

  • Salut,

    sunt multi care serviseaza furci dar foarte putini care stiu ce fac. Legat de pret, este unul foarte corect. De obicei se ia cam 50 lei revizia ce include doar schimbatul uleiului. Un semering e cam 70-80 lei. Plus alte piese de care o sa mai ai nevoie.
    Recomand pe Bebe din Dorobanti. E printre putinii mecanici din bucuresti numa ca tre sa ai un pic rabdare ca na, Bebe are stilul lui. Mai poti incerca si la Bicishop, am tot auzit ca tipu sustine ca e tare in ceea ce face. Este criza de mecanici in bucuresti, nu te duce la incepatori 🙂

  • Salut! Tocmai am achizitionat la mana a doua de la un prieten o furca Fox 32 F100 RL. El a cumparat-o noua in 2009, dar nu a dus-o la service nici o data. Furca dupa ce am cumparat-o de la el acum cateva zile lucra foarte bine, fara joc, fara pierderi de ulei sau aer, fara trepidatii, lockout-ul functiona super bine. Azi am apasat pe valva de aer ca sa-i scot niste aer deoarece el o avea umflata pentru 90kg iar eu am 70kg. Nu am scos mult aer, dar odata cu aerul a iesit si putin ulei verde si de atunci lockout-ul nu mai functioneaza. Cum pot repara lockout-ul? O umflu la loc sa vad daca functioneaza aerul? Merg la service? Daca trebuie sa merg la service ce service din Romania imi recomandati si cat m-ar costa? Multumesc.

  • Salutare,

    in primul rand trebuie sa mentionez ca o furca pe aer nu se comporta ca o camera de bicicleta. Adica daca la camera poti scoate un pic de aer ca sa fie mai moale, la furca daca scoti cat de putin aer se va inmuia, semn ca ai scos cam mult (stiu, e un pic ciudat). Tocmai din acest motiv se recomanda ca umflarea cat si desumflarea furcii sa se faca cu pompa speciala.
    Legat de faptul ca lock out-ul nu mai functioneaza, vreau sa cred ca te-ai grabit sa tragi concluziile. Cartusul de aer este pe un brat, lock out-ul este pe alt brat, de aici rezulta ca nu prea are legatura scosul aerului cu stricatul lock out-ului. Lock out-ul blocheaza furca sus, la cursa 0. Cartusul de aer are rolul de a „tine furca sus”. Daca tu ai scos aer, automat cartusul nu mai are capacitatea de a ridica furca pana in „locul” unde actioneaza lock out-ul. Aici facand legatura si cu „ciudatenia” ca oricat de putin auzi ca rasufla aerul cand apesi pe valva, in realitate „iese” destul de mult facand furca sa nu lucreze in parametrii.
    Inainte de a trage concluzii ca s-ar fi stricat ceva sau de a face calcule la at costa reparatia, recomand sa umfli furca la loc, conform specificatiilor producatorului, musai cu o pompa speciala. Daca nu stii unde sa apelezi pt o pompa speciala scrie si-ti dau numarul unui atelier care are.

    Spor!

  • Multumesc foarte mult Stefan. Mi-ai raspuns prompt si ai folosit termeni pe care sa-i inteleg. Daca ai putea sa-mi recomanzi un atelier de unde sa cumpar o pompa speciala ar fi foarte bine.

  • @ivanmarius

    Nu as sti sa-ti zic sigur care atelier are si pompe de vanzare. Presupunand ca esti din Buc, iti zic ca eu imi umflu furca la Bebe in Dorobanti. In conditii normale de utilizare, personal umflu/dezumflu furca de 2-3/an. In conditiile astea nu vad rostul in a investi 100-160 ron pe o pompa. Acum na, fiecare isi stie bugetul :. N-as sti sa-ti zic exact de unde sa cumperi, nici nu vreau sa para ca fac reclama vreunui magazin. Te poti uita in lista de magazine pusa la dispozitie aici pe site, vezi care este mai aproape de tine si te uiti pe site-ul lor sau ii suni.

    Spor
    Stef

  • Multumesc Stefan! Am umflat furca, nu am avut pompa speciala si am umflat-o cu o pompa normala. Am umflat-o foarte tare, dar lock out-ul este partial functional. Probabil inainte de Craciun o sa merg in Bucuresti la un service cu furca pentru ca nu a fost niciodata servisata de cand a fost cumparata in 2009. Cel mai naspa este faptul ca trebuie sa-mi schimb lantul, tija de sa, cheita, spitele si niplurile, asa stau prost cu banii. Pentru service la furca mi-l recomanzi tot pe BEbe din Dorobanti? Apropo, eu sunt din Braila.

  • SALUT! AM O PROBLEMA CU O FURCA…..cand vreau sa ma ridic pe roata de spate, se aude un zgomot ingrozitor din furca,parca se desface! nu este o furca sofisticata,doar are suspensia pe arc, nimic mai mult! Am desfacut suruburile interioare,dar nu iese absolut nimic afara ,iar daca vreau sa strang suruburile nu mai pot deoarece sau lasat mai jos. ce pot face? VA MULTUMESC !!!

  • Salut! Pentru că problema ta nu se refera la o furca Fox (adica ceea ce prezinta articolul de față) o să te rog să postezi întrebarea ta pe forum. Mulțumim pentru înțelegere.

  • faceti si la talas,ca sunt destui care isi bat capul cu asta,as putea si eu sa fac,dar mie lene,am desfacut si curatat,schimbat garnituri si semeringuri la vreo 4 pina acum.Asteptam sa faceti voi,asa frumos cu poze.

  • am si eu o intrebare legat de semeringuri,am un suntour xcm v20,la mijlocul semeringurilor este unpic de spatiu,posibil sa lipseasca inelul ala portocaliu care il prezentati voi in imagine?este posibil dincauza lui sa aiba unpic de joc furca?multumesc

  • Buna ziua. Am un Fox 32 series 831. Difera mult modul de demontare al furcii mele cu cel prezentat in tutorialul dumneavoastra? Vreau sa ii fac un service dar nu stiu daca sa ma incumet eu sau risc sa stric furca. De asemenea as dori sa imi spuneti unde pot gasi un kit de service si uleiul necesar pt service. Multumesc foarte mult.

  • Salut. Detin si eu o furca Recon SilverTK SoloAir 2011. Am facut sercice-ul de doua ori de cand o am. Astazi am facut un schimb complet de ulei si garnituri-oringuri la ProBike. Dar problema zgomoului la capat de cursa generat de bratul cu cartus-aer nu a disparut. Cand ridic roata de pe sol se aude un zgomot metalic. V-ati mai confruntat cu astfel de problema? Cum pot rezolva? Afecteaza functionalitatea furcii? Multumesc

  • Salut…detin si eu o furca F100 RL Factory 32.cred ca este anul 2009…am citit si as dori sa fac o revizie la furca asta…din ce am vazut in articol este nevoie de 3 uleiuri:10Wt;7Wt;si Fox Float Fluid…am o nelamurire…inainte sa gasesc acest articol am gasit un tabel cu toate furciile Fox si tipurile de ulei necesare.In acel tabel arata ca atat la damper side cat si la spring side ei recomanda acelasi ulei,verde Fox Green 10 Wt…desigur cu cantitati diferite:la damper 155 mm iar la spring 25 mm
    Nelamurirea mea este ca nu mai inteleg de ce in acest articol sunt folosite 2 uleiuri de 7 si 10 Wt. Iar in tabelul gasit in engleza este doar un singur ulei cel de 10 Wt…Intrebarea mea Este este o diferenta in a folosi 2 uleiuri sau doar unul singur?astept un raspuns…multumesc

    • Salut. Am si eu o furca exact ca a ta, si aceeasi nelamurire, cu tipurile de ulei si cantitatea necesara. Ai reusit sa rezolvi ceva? Am intrat pe site-ul fox si pare destul de neclar in unele parti am gasit ca trebuie 7.5w si 10w in altele uleiul asta nou 20wt, la fel si la cantitati, 30 cu 30ml sau 100 si ceva cu 25…

  • In primul rand ca nu se folosesc chei fixe, doar inelare sau tubulare, suruburile si piulitele la furcile bune sunt de aluminiu. Ulei se pune in general doar ce specifica ei. Pe furca ta poti pune ce vrei, daca ai atelier si faci altora ,pui doar original

  • Salut,
    Am o intrebare, se poate servisa o furca de genul celei de mai sus fara sa scoatem aerul din ea?
    Va intreb in conditiile in care am dus furca la un service si mi-au spus ca au schimbat toate semeringurile dar nu au scos aerul din bratul stang… 😀

    • Salut, dacă vei încerca să demontezi furca fără să scoți aerul din ea, cartușul va sări brutal prin braț. Dacă ochiul tău se va afla în dreptul cartușului, acesta va trece direct prin el și se va opri în cap. Fără glumă, s-au întâmplat accidente extrem de grave. Este prima chestie pe care trebuie să o faci înainte de a desface o furcă.

  • salut!
    am o bicicleta KTM ULTRA RACE, cu furca Fox Premium Float 32, prevazta cu LockOut – maneta pe ghidon cu reglare in 2 trepte/pozitii . Nu am o pozitie in care sa pot bloca in totalitate amortizarea; o fi normal ?….

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

one + five =