Acum citesti
Montarea frânei pe disc mecanice

Montarea unei frâne pe disc mecanice nu diferă foarte mult de montarea uneia hidraulice. Cu toate acestea, trebuie luat în seamă faptul că maneta, cablul de frână și cămașa trebuie să fie montate pe bicicletă înainte de a începe operațiunea. Sunt mecanici care le montează după instalarea etrierului și al rotorului, dar ordinea nu are nicio importanță.


Dacă ai instalat maneta, cămașa și cablul de frână, asigură-te că acesta din urmă are lungimea originală. Nu-l tăia înainte de a fi instalat etrierul!



Frâna pe disc mecanică este compusă din: etrier, rotor (sau disc), două șuruburi de prindere al etrierului de furcă (sau cadru) și 6 șuruburi pentru prinderea discului pe butuc.



Pasul 1: Să începem cu etrierul. Acesta se montează pe furcă cu ajutorul celor două șuruburi. Standardul ar trebui să fie în mod normal IS Mount (International Standard). Nu strânge șuruburile foarte puternic.



Pasul 2: Urmează montarea discului. La fel ca frânele hidraulice pe disc, acesta se montează cu ajutorul unei șurubelnițe de tip Torx T25.



Pasul 3: Potrivește discul pe găuri.



Pasul 4: Adaugă și cele trei cleme exact ca în poza de mai jos. Acestea trebuie să se potrivească cu găurile discului.



Pasul 5: Prinde ușor șuruburile în cele 6 găuri.



Pasul 6: Strânge-le pe rând, în stea (opus).



Pasul 7: Prinde cablul de frână de etrier cu ajutorul șurubului. Nu-l strânge încă până la capăt.



Pasul 8: Montează roata, apoi adaugă și axul quick release.



Pasul 9: După ce strângi quick release-ul, aliniază etrierul și strânge-i cele două șuruburi de prindere pe furcă.



Pasul 10: Strânge și cablul de frână pe etrier. Asigură-te că acesta este întins. Acum poți tăia și surplusul de cablu.



Pasul 11: Cu o cheie imbus de 2.5 reglează distanța plăcuțelor față de disc. După care fă-i o probă.



Vezi Comentarii (47)
  • Este f simplu. Una din cele mai simple operatii posibile. Cea mai urata (dupa mine) este tot legata de frane si consta in aerisirea lor…pt cele hidraulice bineinteles .

  • Când ziceam că nu e așa de simplu mă refeream la reglajul unei frâne pe disc, indiferent de tipul de acționare.

    Aerisirea unei frâne hidraulice e simplă. Ai nevoie de un bleed kit, si de un pic de fizica. Umpli o seringa (vezi bleed kit) cu lichid de frana astfel incat sa fie cat mai putine bule de aer in furtunul cu care ai tras lichid in seringa. Dupa care vei face in asa fel incat sa impingi linchidul din frana folosindu-te de lichidul din seringa. Vei face asta avand in vedere faptul ca tu impingi lichid fara aer in el in seringa. iar cel ce iese iese cu tot cu aerul care cauza probleme de la bun inceput. Done deal!

  • La Pasul 11 cu cheia imbus de 2,5 se regleaza distanta fata de disc numai a unei singure placute(cea dinspre interior) iar placuta cealalta se regleaza fata de disc prin tensionarea atenta a cablului.
    Recomand realizarea unor spatii(cat mai mici) perfect egale intre cele doua placute si disc; ideal ar fi ca discul sa nu bata absolut deloc.

  • @Eco placuta(fata de disc) nu se regleaza neamparat prin tensonarea cablului, la bb7 de exemplu se regleaza pe amandoua partile distanta!!!

  • @Eco daca te-ai referit la alea din imagine ai zis bine, io am vrut sa iti zic ca nu la toate se regleaza prin tensonare cablului 😀

  • va rog mi-am montat o frana pe disc pe fata Winzip, dar nu tine deloc si nu stiu de ce. am strans-o pana a luat-o naiba si am observat ca are putin ulei pe disc. trebuie curatat ?

  • eu eram la magazin sa imi reglez v-brake-urile si s-a chinuit reparatorul o groaza de timp sa regleze o frana pe disc mecanica,dar aici pare atat de usor. multumesc pentru sfaturi am sa achizitionez pe cea bb7 si cu niste placute la 60 lei (deci sper sa fie ceva de capul lor)

  • Salut. Eu am o problema. Mie imi bate rotorul, mentionez ca rotorul este absolut drept montarea franei coplete este exact ca la carte reglata tot dar totusi imi bate rotorul. Nu tare dar imi bate de ce? cauze? Mentionez ca roata este centrata.

  • E vorba de frana de pe spate mx2 (rotorul este nou, etrierul nou are 5 saptamani vechime, chiar si cel vechi batea, mi-am luat teapa cu asta nou crezand ca rotorul e de vina dar nu e asa).

  • Dacă rotorul este drept, nu înțeleg de ce poate să oscileze între plăcuțe. Dacă a fost montat corect, nou fiind, nu există motive sa „bată”. De aceea suspectez că ar fi o problemă de montaj până la urmă. Stă lipit de o plăcuță sau la ce te referi cu oscialația? Se mișcă stânga-dreapta?

  • Rotorul este strans lipit de butuc sa zic asa, am un shimano deore (butucul am de 2 luni deci este nou) nu joaca absolut deloc. Nu sta lipit de placute am lasat o distanta de 1 mm deoparte si de alta.. adica se vede fata de lumina intr-o parte si alta…. dar cand invart roata jumate de rotor nu atige jumate da (atinge in placuta din spate, diferit cum reglezi placutele daca nu atinge pe cea din spate atinge pe cea din fata) aproximativ. rotorul l-am cumparat nou are 1 saptamana. ar cum verific daca rotorul este stramb (descentrat?)

  • si eu am o frana pe disc mecanica mi-am pus numa pe spate. cand ma duc pe traseu cu ea mai trebuie sa mai pun si frana si cand am ajuns jos dc este fierbinte discu ?? m-am ars la deget de la el asa e normal sau trebuie schimbate placutele cu tot cu disc??

  • IS = international standard, nu prea mai este folosit pe furcile noi. Are prinderea ca doua urechiuse. Suruburile la IS se monteaza din laterala furcii, pe cand cele pe prindere Post Mount, din spatele furcii catre in fata.
    Posibil sa gasesti adaptor, insa furca nu permite forte de franare mari generate de un disc de 203 mm, la asta se refera specificatia.

  • Multzaniesq! :> Deci in pozele cu descrierea voastra de pe aceasta pagina furca are sistem de prindere a etrierului de tip PM, da?!?
    Stiu cum e cu „bratul x forta”; eu nu am in vedere coborari de cativa kilometri cu frana permanent actionata, ci ofertele SH. :”> Asadar, daca nu abuzez, se poate pune si de 203. Intrebarea e: Cum „se duce” etrierul „mai sus”? Cu acel adaptor? Nu am in vedere adaptorul IS/PM; exista asa ceva?..? 😕 Adica.., in poza a treia se vede ca ati montat DIRECT etrierul, probabil pentru ca e folosit cu un disc de 160; daca vreau sa folosesc disc de alt diametru, ce intercalez intre furca si etrier? Sau nu exista ce’mi imaginez eu?

  • Intre furca si etrier se va afla adaptorul, pe care-l gasesti pentru disc de 180, 185 sau 200/203 – depinde deci de disc si de franele pe care le utilizezi. Fiecare tip de frana utilizeaza adaptorul sau. Cu disc de 180 de mm nu poti monta etrierul direct pe furca datorita dimensiunii discului. 🙂 Sper ca ti-am inteles bine intrebarea si sper ca ti-am oferit raspunsul pe care-l cautai.

  • AM MONTAT frana pe disc spate, pe cadru fara prindere de etrier. S-a folosit un adaptor. Lucrarea a fost facuta in colaborare f buna cu SPORTWIN, cu mecanicul de acolo, Dan. Eu i-am zis ce vreau sa fac, mi-a vazut proiectul si pana una alta lui i-a picat fisa! adaptor de disc de 203 (parca), pt spate! Gaurile din cadru s-au modificat putin, majorandu-se f putin si s-au filetat. Adaptorul s-a polizat spre interior putin pt a permite suruburilor de la disc sa treaca. Etrierul a picat PERFECT din prima.
    Prima poza e aici http://img338.imageshack.us/img338/4016/dsc0177bbi.jpg?login_error=2 . Urmatoarele vor veni in curand.
    Repet, ii recomand calduros pe cei de la SPORTWIN (www.sportwin.ro) pt treaba facuta, pe Dan, mecanicul pentru rabdarea avuta, ingeniozitate si pricepere. Chiar daca e BB5, franele tin foarte bine. Spatele trebuie sa se rodeze putin.
    Fierul supus chinului este B’TWIN ROCKRIDER 5.1 (DECATHLON)

    Mai lulte poze:

    http://img7.imageshack.us/img7/1950/dsc03352pw.jpg
    http://img72.imageshack.us/img72/5633/dsc03356s.jpg
    http://img29.imageshack.us/img29/8458/dsc03355l.jpg
    http://img715.imageshack.us/img715/6413/dsc03354x.jpg

  • Nu stiu daca mai e viu aceast forum dar am urmatoarea intrebare: pe unde e cel mai bine sa trec camasa in cazul montarii franei pe fata. Prinderea se face cu coliere din plastic undeva aleator pe furca?

  • @Bogdan: în pagina articolelor nu mai răspundem la întrebări, ci doar pe forum: freerider.ro/forum-biciclete – pentru că este vorba de o întrebare scurtă am să-ți răspund: aleator nu. Furca vine în general cu o prindere pentru cămașă, iar aceasta trebuie trasă pe lângă interiorul brațului, nu pe exteriorul acestuia. Trebuie prinsă bine ca să nu-ți intre în anvelopă. Dacă o pui pe exterior, la o căzătură serioasă o poți secționa. Am văzut suficiente de astfel de cazuri.

  • Am incercat sa reglez frana pe disc Winzip si la al doilea surub cel de jos care tine etrierul l-am insurubat rau si nu se mai infileteaza.Cred ca s-a dus filetul interior fiindca am pus si alt surub si tot nu a mers.

  • 1.Pot monta frana pe disc pe acest cadru si furca?
    2.Se merita sa ma complic, nu am rotorul nici adaptator si nici etier nici butuc….
    3.Merita sa ma complic?

  • Am frana V-Brake si as dori sa imi pun una mecanica pe disc, macar pe fata si poate cu timpul si pe spate.O frana mecanica pe disc este mai buna de cat una V-Brake?.Oricum eu trebuie sa cumpar absolut toate piesele.

  • Am nevoie de un raspuns foarte rapid pentru ca doresc sa imi achizitionez o frana pe disc mecanica.

    Daca furca are prinderi pentru etier IS si o sa cumpar o roata cu butuc pentru prindere pentru disc in 6 suruburi , exista riscul ca discul sa frece in furca?

  • Cand (inca) se pot cumpara frane hidraulice pe janta gen MAGURA HS11/22/24/33, de ce s’ar chinui cineva sa puna fie si BB7?.. 😕

  • buna ziua !
    doresc sa montez discuri de frana pe o bicicleta Pegas Kent model vechi.
    Se poate ? . Daca nu se poate ce modificari trebuiesc aduse butucului fata pentru a putea monta ?

    • Buna ziua! Nu, nu se poate monta și nici nu vă recomandăm să încercați. Modificări trebuie aduse și furcii, iar butucul trebuie să fie compatibil cu discul. Trebuie să aveți suficient spațiu între butuc și furcă pentru etrier. Este extrem de complicat.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

5 × four =