Acum citesti
Curățarea lanțului bicicletei (II)


Într-unul din tutorialele precedente, ai putut vedea cum se unge/curăță un lanț cu ajutorul cârpei și a diferitelor soluții de curățare. De data aceasta îti vom arăta cum se curăță lanțul bicicletei cu un dispozitiv special conceput pentru această operațiune.


Am ales un dispozitiv de curățare al lanțului destul de răspândit de la Point Tools.



Să trecem la treabă. Dispozitivul este închis cu ajutorului unei clapete.



Trage ferm de clapetă spre tine, ridicând în același timp de aceasta.



Îndepărtează capacul, pentru a putea monta dispozitivul pe lanțul bicicletei.



Dispozitivul se monteaza pe sub lanț. Asigură-te că setezi lanțul pe foaia cea mare și pe pinionul cel mic, astfel încât să beneficiezi de suficient spațiu de lucru. În caz contrar, dispozitivul se va afla foarte aproape de roata bicicletei.



După ce poziționezi bine lanțul în cadrul dispozitivului (acesta are un sistem de rotițe iar lanțul își găsește singur calea printre ele), monteaza dinnou capacul.



Nu uita să tragi clapeta dinnou peste capac, astfel încât sistemul să fie închis.



Pasul următor este să introduci lichidul de curățare (pe care-l achiziționezi odata cu dispozitivul de curățare al lanțului) prin orificiul special conceput (vezi poza).



Dispozitivul îți indică nivelul maxim al lichidului de curățare pe care-l poți introduce. Nu depăși acest nivel.



Urmează curățarea în sine a lanțului. Ține cu mâna stângă de dispozitiv iar cu cea dreapta de pedală, învârtind pedalierul spre spate.



După aproximativ 15-20 de rotații, lanțul ar trebui să fie curat. Îndepărtează dispozitivul de curățare al lanțului, apoi șterge lanțul cu o cârpă, pentru a înlătura eventuale reziduuri. Procedeul este asemănător cu pasul anterior. Ține cu mâna stângă de cârpă, iar cu dreapta mișcă de angrenaj spre spate.



Pentru lubrifiere utilizează fie un Spray, fie un ulei special. Nu îți recomandam Spray-ul datorită faptului că în momentul aplicării pot sări stropi pe jantă. Astfel, dacă bicicleta ta este dotată cu V-brake-uri, frâna nu va mai fi la fel de eficientă. Una dintre soluții este utilizarea unui ulei lubrifiant.



Poți alege între uleiul normal, ulei cu teflon, ulei pentru condiții de uscat sau ulei pentru condiții de umezeală.


În concluzie, dispozitivul de curățare al lanțului de la Point Tools este o alternativă foarte bună. Procedura este rapidă iar rezultatul în urma curățării este mai mult decât mulțumitor. Nici prețul acestuia nu este foarte mare, așadar vi-l recomandam cu căldură. Poate fi găsit in diverse magazine de biciclete.


Vezi Comentarii (21)
  • M-ar interesa cât de eficient este un asemenea dispozitiv, în cazul în care există o cantitate suficientă de murdărie pe lanţ. Vă mulţumesc

  • Dacă este extrem de murdar lanțul (spre exemplu plin de noroi) este indicat să-l dai jos, să-l cureți cu o perie, ca apoi să-l montezi la loc pe bicicleta si să-l introduci în acest dispozitiv.
    Utilizarea acestui dispozitiv este mai eficientă decât metodele clasice, deoarece periile din interior actioneaza mai bine printre zale.

  • Cea mai eficienta curatare a lantului se face numai atunci cand il scoti complet de pe bicla si il ai la indemana ca sa-l cureti cu orice solutie degresanta doresti, fara ca sa distrugi periile dispozitivului si sa-l faci inutil; deci este nevoie doar de un Power Link montat pe lant si gata, nu mai este nevoie de niciun dispozitiv.;)

  • buna ziua…as vrea sa intreb unde gasesc dispozitivul de curatare a lantului „Point tools”?imi puteti da niste adrese din Romania?si cam cat costa…Multumesc mult

  • Am folosit si eu dispozitivul ( o singura data ce-i drept) si nu mi s-a parut foarte eficient. Cel mai mare neajuns este faptul ca scapa degresant prin partea superioara(si nu am depasit nivelul maxim de lichid)si tot trebuia sa ajustez pozitia lantului sitematic. Lantul nu inainteaza cursiv prin dispozitiv ci se tot agata (atunci sare si lichidul)si trebuie repozitionat (fara a scoate capacul ci doar repus paralel cu peretii dispozitivului). Pana la urma dupa ce a venit cineva sa ma ajute , astfel incat eu sa nu mai dau si din pedale ci doar sa tin corect pozitionat cu 2 maini dispozitivul a mers mai bine. Nu pot sa zic ca am scos lantul ca nou, dar e mai bine decat o curatare clasica.

  • Hai sa fim realisti!!!
    Dispozitivul asta este o investitie in plus; de ce sa nu recunoastem???!!!
    Adevarata curatare a lantului consta in demontarea lui prin acel power link, asa cum am precizat anterior; daca nu exista pe lant il procuram, si spalam lantul in ce substanta dorim pina la luciu metalic….
    Nu se merita sa te chinui de dragul dispozitivului !!!….

  • ce recomanzi pentru curatare/degresare? ca motorex are doar easy clean spray, deci nu merge, si finish line EcoTech2 nu prea gasesc

  • DILUANT cu miros redus de la DEUTEK la 1 litru ambalat in cutie metalica de culoare rosie la pretul de 11 lei folosesc si curata perfect.

  • Eu raportez pretul al numarul de utilizari. Lantul il cureti poate anual sau bianual sau chiar mai rar. Atunci de ce sa dai banul? Metoda cea mai buna: dai jos lantul, pui diluant intr-un pet sau borcan cu capac mai mare, torni peste el 3-400 gr diluant bagi lantul acolo, astupi recipientul si scuturi pana ce diluantul e murdar si lantul curat. Il scoti de acolo il usuci si-l lubrifiezi. Aici parerile-s impartite. Eu personal il fierb in seu de oaie [metoda veche dar verificata]. Pentru tineri pare caraghios, dar intrebati meseriasii mecanici adevarati ce proprietati are seul in activitatile mecanice si o sa cadeti pe ganduri. Plus ca e ecologic. Dupa o astfel de operatie lantul arata ca si cerat si nu adera pic de apa pe el.

  • Intradevarul seul de oaie este foarte bun, insa sa fierbi lantul dupa fiecare tura este cam neplacut. Noi dupa un maraton, sau un antrenament prin noroaie trebuie sa curatam lantul neaprat, iar lucrul acesta se intampla cam de doua ori pe luna

  • In conditiile descrise de tine sunt de parere ca exista o singura solutie; dupa fiecare antrenament sa il cureti/lubrifiezi. In acest caz orice scula sau material care iti usureaza curatarea, lubrifierea [eventual demontarea] merita achizitionat.

  • Am gasit pe diverse site-uri, un Power Link pentru lant si scria acolo pentru lant cu 7,8,9 viteze. Care este diferebta intre ele? Grosime, lungime sau altceva? Se poare pune si pe lanturile de la bicicletele fara viteze?

  • E diferenta numai de grosime, de lungime nicidecum, pt. ca ”pasul” este identic.
    Se poate folosi si pe single speed numai daca lantul este ingust si permite un Power Link din aceasta gama.

  • Am auzit persoane care spun ca uleiul pentru gresat lanturi cumparat din magazinul Real nu ar fi bun.
    De ce se spune asta ? Eu il folosesc si mi se pare ok .

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

20 − 15 =