Acum citesti
Cum se monteaza cuvetele si furca

 

In acest articol iti vom oferi informatiile necesare, pentru a putea monta un set nou de cuvete pe bicicleta ta si pentru a monta o furca, indiferent daca aceasta este telescopica sau fixa. Am hotarat sa prezentam doua tehnici intr-una singura, datorita similitudinilor existente intre cele doua procedee tehnice.

cum_se_monteaza_cuvetele_furca_pasul1Primul pas : In primul rand, asigura-te ca in momentul achizitionarii, piesele cumparate, adica setul de cuvete, este compatibil cu cadrul si cu furca ta. Poti face asta cerand informatii despre compatibilitate de la reprezentantul de vanzari in momentul achizitionarii.

Indicat ar fi sa ai si bicicleta cu tine, astfel incat sa primesti un raspuns precis.

Scoate din ambalaj cuvetele si incearca sa le asezi ca in poza alaturata. Setul ar trebui sa contina : doua coroane cu bile, cuvetele care se monteaza pe cadru pe care vor fi montate coroanele, cuveta care se monteaza pe furca, doua garnituri, doua componente de inchidere, o componenta in forma de floare si capacul care va fixa tija de ghidon pe furca.

cum_se_monteaza_cuvetele_furca_pasul2Pasul 2 : Trebuie sa introduci cuveta corespunzatoare furcii pe gatul acesteia. Fata de restul componentelor, aceasta este de dimensiuni medii si se potriveste perfect pe furca, nelasand spatii mari in laterale. Dupa ce aceasta coboara pina la baza gatului furcii, este de preferat sa folosesti o cheie de mari dimensiuni pentru a o bate pe furca.

Ai sa observi ca aceasta coboara pina la un punct, dupa care devine foarte dificil de fixat. Acesta este momentul cand va trebui sa faci rost de o cheie ( ideal de 41) si sa fixezi cuveta lovind cu un ciocan in cheie. Muta pozitia cheii si repeta loviturile pina ce cuveta se aseaza uniform pe furca.

Este foarte important ca cuveta sa fie perfect fixata, deoarece exista riscul sa distrugi coroanele.

cum_se_monteaza_cuvetele_furca_pasul3Pasul 3 : Urmeaza inserarea cuvetelor pe cadru. Inainte de a face acest pas nu uita sa scoti coroanele de pe cuvete, altfel le vei distruge in momentul fixarii. Sfatul nostru este sa incepi cu cuveta inferioara. Ideal pentru aceasta miscare ar fi sa intorci cadrul/bicicleta invers asigurandu-te ca partea opusa a gatului cadrului se afla pe o suprafata neteda si dreapta. Pentru inceput va trebui sa fixezi cuveta pe cadru atat cat poti.

Vei observa ca aceasta are dificultati de a intra pe cadru, de aceea va trebui sa folosesti o scandura pentru a o fixa. Cum faci asta? Deasupra cuvetei fixezi scandura, ca apoi sa lovesti cu ciocanul in aceasta. Trebuie sa bati mai ferm pentru ca cuveta sa se fixeze pe cadru. Asigura-te ca aceasta a intrat perfect pe gatul cadrului.

Trebuie sa repeti aceeasi miscare si pentru cuveta superioara. Intoarce bicicleta, fixeaza cuveta provizoriu, foloseste apoi ciocanul cu care vei lovi in scandura, astfel incat sa fixezi si a 2a cuveta pe cadru.

cum_se_monteaza_cuvetele_furca_pasul4Pasul 4 : Ai terminat cu partea cea mai complicata a operatiunii. Acum, va trebui sa introduci coroanele, atat pe cuveta superioara cat si pe cea inferioara. Va trebui sa le lubrifiezi cu vaselina, aceasta fiind de ajutor pentru a tine coroanele fixate pina ce vei introduce furca pe cadru. Nu folosi altceva in afara de vaselina pentru a lubrifia coroanele.

Cantitatea trebuie sa fie moderata : daca pui prea multa, aceasta va iesi prin parti cand vei monta furca (dar vei putea curata vaselina mai tarziu cu o carpa), dar daca pui prea putina, coroanele se pot distruge in timp datorita lipsei lubrifierii.

Lipsa lubrifierii o sa incurajeze apa patrunsa in coroane sa le atace, acestea ruginind in timp.

cum_se_monteaza_cuvetele_furca_pasul5Pasul 5 : A sosit momentul sa montezi garniturile. Prima va trebui s-o introduci pe gatul furcii. Este momentul cand vei insera si furca pe gatul furcii. Asigura-te insa ca coroana inferioara se afla montata pe cuveta inferioara. Dupa ce furca a fost introdusa pe cadru, va trebui sa inserezi si garnitura superioara.

Urmeaza capacul care acopera coroanele (de obicei este componenta cu denumirea brandului stantata) si ultima siguranta (cea care are o constructie circulara intrerupta). In mod normal, garniturile si capacul care acopera coroanele ar trebui sa se imbine pefect.

Daca totusi exista probleme, asigura-te daca nu cumva ai montat una dintre ele necorespunzator. Setul de cuvete trebuie sa aiba o forma lina.

cum_se_monteaza_cuvetele_furca_pasul6Pasul 6 : Urmeaza momentul introducerii „florii” de care discutam mai devreme prin interiorul tevii furci. Aceasta are rolul de a sustine prinderea si fixarea tijei de ghidon. Este un pas necesar, altfel neavand cum sa fixezi corect tija de ghidon. Infileteaza surubul pina la jumtate in floare, apoi fixeaz-o pe teava interioara a furcii.

Loveste suficient pina cand floarea patrunde in furca. Important este sa n-o introduci prea adanc, poti lasa aproximativ 1-1,5 cm pina la marginea superioara a gatul furcii. Atentie insa si la lungimea surubului, daca acesta este prea scurt, nu trebuie sa bati floarea prea mult. Daca patrunde prea adanc nu vei mai putea prinde capacul care fixeaza tija de ghidon.

Daca din intamplare a intrat prea adanc, va trebui sa demontezi furca, ca apoi sa introduci un obiect metalic mai lung prin partea opusa a gatului furcii si batand-o cu un ciocan s-o scoti catre margine.

cum_se_monteaza_cuvetele_furca_pasul7Pasul 7 : Daca furca este noua si nu are gatul taiat, dar nici nu vrei sa-l tai, va trebui sa introduci cateva distantiere pina la montarea tijei de ghidon. Furcile sunt livrate in general cu gatul mai lung, astfel incat fiecare utilizator sa taie din aceasta cat considera de cuviinta. Atentie insa! Daca tai gatul furcii prea scurt, n-o s-o mai poti folosi pe nicio bicicleta.

Cum masori insa marimea ideala ca gatului furcii ? Dupa ce o montezi, trebuie sa introduci doua distantiere pe gatul furcii, ca apoi sa introduci si tija de ghidon. Gatul furcii care depaseste tija de ghidon, poate fi taiat. Taierea presupune marcarea locului, prinderea acesteia intr-o menghina iar apoi taierea cu o panza de bomfaier.

Atentie! Dupa cum observi si in poza, tija de ghidon va trebui sa fie mai inalta decat gatul furcii, astfel incat fixarea acesteia sa fie cat mai eficienta. Poti lua in calcul o valoare de 0,5 cm pina la maxim 1,2 cm. Asadar, atentie la taiere, important este sa masori totul corect.

cum_se_monteaza_cuvetele_furca_pasul8Pasul 8 : Ultimul pas consta in montarea capacului final. Este chiar cel mai simplu pas dintre toti cei enumerati mai sus si presupune infiletarea surubului pe floarea introdusa mai devreme pe gatul furcii. Strange surubul (atentie este un imbus) atat cat ghidonul sa se poata misca stanga-dreapta liber, dar fara sa ai joc. Apoi poti strange si suruburile tijei de ghidon.

Verifica daca ai montat cuvetele corect prin actionarea manetei franei de fata si balansarea din maini a bicicletei catre fata si catre spate. Daca nu se simte nicio bataie inseamna ca cuvetele sunt montate corect. In timp ce faci aceasta miscare, arunca un ochi si pe cuvete, vezi daca se deplaseaza. Orice deplasare, oricat de mica, inseamna ca acestea nu au fost montate corect.

Pentru a te asigura ca cuvetele s-au fixat bine, inainte de a prinde ultimul capac, verifica daca nu raman spatii intre cuvete, intre tija de ghidon si distantiere sau intre distantiere si cuveta superioara.

Tips pentru montarea unei furci :

Pasii de mai sus ar trebui sa fie suficienti pentru montarea unei furci. Daca vrei sa folosesti acelasi set de cuvete dar pentru o furca noua, va trebui sa scoti garnitura si sa demontezi cuveta instalata pe bicicleta veche.

Cum faci asta? Fixeaza o surubelnita pe partea inferioara a cuvetei, apoi loveste usor – din aproape in aproape, cu un ciocan in surubelnita. Aceasta ar trebui sa iasa fara prea mari eforturi. Daca ai reusit, pentru a monta noua cuveta pe furca, urmareste pasul 2 de mai sus.

 

Vezi Comentarii (83)
  • Poti urmari in continuare tutorialele de service. Poate vei mai avea nevoie si de altele. 🙂 In mod sigur vom acoperi toate operatiunile de reparare/intretinere a bicicletelor.

  • Am o intrebare cat de cat pe langa acest subiect.Eu am un cadru cu cuvete integrate,am inteles ca in cazul in care mi se strica cuvetele,cadrul devine nefunctional,pe motiv ca nu voi mai gasi cuvete care sa se potriveasca la el,este adevarata aceasta teorie?Sau pentru orice cadru cu cuvete integrate se vor gasi,usor,cuvete in cazul in care se strica?

    Multumesc anticipat.

  • Atata timp cat se construiesc cadre cu cuvete integrate, e si normal sa se gaseasca si cuvetele respective, ca doar nu sunt cadre de unica folosinta!…

  • In lipsa extractorului de cuvete, poti folosi o teava care agata inelul interior al cuvetei….iar daca teava este mai mica in diametru exterior, te sfatuiesc s-o crestezi longitudinal (s-o tai in patru) cu fierastraul metalic, pe o lungime de cca. 50 mm de la capatul tevii care trebuie sa fie perfect drept. Odata crestata in patru teava se poate deschide atat cat este nevoie pt. a agata cuveta in partea interioara. Dupa introducerea acestei ”scule” cu ajutorul ciocanului prin lovituri scurte si repetate, cuveta va fi scoasa cu succes, fara ai produce deteriorari acesteia sau tubului directiei.

  • Cred ca el se referea la acel inel care se prinde la baza „steer”-ului. Aceasta are un mic locas unde pot introduce o surubelnita in care vei lovi cu ciocanul, evident directia fiind dispre baza spre in sus. Ideal ar fi sa lovesti putin cate putin in fiecare parte pina ce aceasta iese.

  • Floarea ce se monteaza in gatul furci are filetul stricat poate fi inlocuita fara sa fiu nevoit sa schimb intreaga furca?
    si daca da atunci poate fi aplicata o alta floare peste cea deja existenta? asta deoarce nu am extractorul de cuvete despre care vorbea Eco. Sau ca o alta solutie gandita de mine exista suruburi de floare mai lungi deoarece filetul este stricat doar 0.3 mm si nu am distantiere pe gatul furci incat sa pot scoate unul?
    Va multumesc anticipat!

  • Daca floarea are filetul stricat, trebuie inlocuita….se poate scoate in jos, folosind o tija metalica. Daca gasesti surub mai lung pt. floare, nu-l poti folosi pt.ca ai spus ca floarea are filetul stricat!…Atunci trebuie alta floare cu surub care sa aiba filetele bune.

  • Se bate cu tija de otel dinspre pipa (tija de ghidon) spre roata….adica in jos, pt. ca invers nu se poate, floarea se blocheaza si mai puternic daca bati in sensul in care trage surubul de ea, pt. ca asa este conceputa si pina la urma asta este si scopul urmarit. Sper ca am fost destul de explicit si inteles in acelasi timp?!

  • In mod normal, ar trebui sa-ti reuseasca daca parcurgi pasii prezentati mai sus in ordine inversa. Asadar incepi de la pasul 8 cu demontarea tijei de ghidon si finalizezi prin a scoate cuvetele vechi de pe cadru.

  • am un set de cuvete cane creek asemenator cu cel prezentat, intrebarea mea este: in cuveta inferioara care se introduce in gatul cadrului, cum introduc coroana? cu bilele in sus sau in jos?
    multumesc.

  • Buna. De curand mi-am cumparat un cadru. E de aluminiu si are 15”. Nu am primit cuvete pentru el. Ma ingrijoreaza gatul(locul unde se monteaza furca). E prea gros. Nu cred ca s-ar potrivi piese standard. Ce e de facut?

  • Cel mai bine mergi la un magazin cu piese de biciclete cu tot cu cadru si roaga-i sa-ti dea un set care se potriveste. Cu siguranta isi vor da seama despre ce este vorba. Exista mai multe dimensiuni, de aceea n-avem cum sa-ti spunem ce cuvete sa utilizezi.

  • Presarea cuvetelor cu ciocanul nu este deloc in regula, dar recunosc ca o presa pt. cuvete este scumpa (690 lei), iar la noi ca sa ai aceasta scula trebuie sa cumperi toata trusa de scule profesionale de la Park Tool (4130 lei). Din toate sculele pe care le detin, aceasta presa imi lipsea; asa ca am realizat-o acasa din doua axe spate M10x1, trei conuri, doi rulmenti ind. uzati (ext. 30 si int. 10) cu rol de centratori si doua capace din dural (pot fi si din otel). Se poate folosi la absolut toate marimile de cuvete, numai ca trebuie schimbati centratorii. Varianta pe care am prezentat-o merge pt. cuvete de 1.1/8”. Pe cat pare de rudimentara aceasta presa, pe atat este de PRECISA si EFICIENTA.

  • INCREDIBIL !!…. am studiat presa pt. cuvetele de directie si este INCOMPLETA; adica nu are niciun fel de centratori si este de le Park Tool la 690 lei… E de tot rasul !!…deci, face presarea la intamplare ! CLAR !!

  • Salut,
    La punctul 6, din experienţa mea, aş mai adăuga că dacă floarea nu intră chiar drept de la început în gâtul furcii, nu trebuie să te îngrijorezi ci să baţi în continuare în şurub căci pe masura ce va intra mai mult se va îndrepta de la sine.

  • Salut, am si eu o intrebare legata de tija pipei, nu o pot desface, indiferent cat strang sau cat desfac, nu se infileteaza/desurubeaza, are un joc, si am si un joc urat la furca, dar am rezolvat’o, dar pe viitor daca vreau sa schimb pipa, cum scot tija daca ea se „invarte” in gol?

  • nu cred ca am inteles prea bine intrebarea dar incerc sa raspund. pipa este sudata de o tija care intra cumva in gatul furcii. dar asta se intampla in intoriorul cadrului. nu se vede.

  • Buna,
    Zilele astea am schimbat furca,dupa buget.Am ales acest model http://www.srsuntour-cycling.com/dstore/products/Forks/2897/XCT+V3/SF11-XCT+V3+80+26‘.html (sper sa fie oky).Intrebarea mea este legata de setarea pentru preload.Tipul de la magazinul de unde am luat-o si a si montat-o a zis ca acea setare are vreo 10 ture.eu am dat-o in ambele sensuri si are in jur de 12.Am setat la jumate adica la 6.As vrea sa stiu cam unde ar fi setarea optima si cum sa o fac.Va multumesc anticipat

    P.S. – am incercat sa fac cont pe forum dar nu primesc nici email de confirmare si nici daca vreau sa schimb parola nu pot,nu vine mail.Zice parola incorecta.Am facut pe aceelasi nume inca o data si a zis ca exista ar pe alt nume si aceelasi mail m-a lasat sa fac.Am ales userele Renegade si Renegade18.Va rog sa le stergeti si cand va merge am sa il refac.Multumiri inca o data

  • Adaugare la postul anterior legat de setare.As vrea sa o setez moderat pentru oras (mai o groapa,mai o bordura mica etc.),nu ceva iesit din comun pentru ca stiu ca nu duce

  • Salut! Bizar cu forumul. Nu s-a plans nimeni pina acum. Noi am primit mesaj cum ca te-ai fi inregistrat. Te rugam sa mai incerci.

    Preload-ul il setezi in functie de greutatea ta. NU confunda preload cu rebound (viteza de revenire). Prin preload setezi cat sa se lase furca atunci cand te urci pe ea.

  • Salut! eu chiar nu ma pricep, cuvetele sa folosesc atunci cand furca e mai subtire decat gaura cadrului pentru a se potrivi si a putea fi folosit asa?

  • Mi-am luat si eu niste cuvete se-mi integrate pentru cadru meu merida matts tfs 900 xc (2009) si nu stiu cum se le pun ca tot se misca furca .. La astea ale mele este diferit ..coronitele sunt integrate in cuveta .. Cerculetul acela mic din prima poza ( a doua piesa ) unde trebuie pus?

  • Buna ziua! Cum demontez furca de pe cadru? Desfac cu imbusul capacelul de sus, scot ghidonul, si apoi ce fac? Trebuie sa scot si floarea din tija furcii sau bat in tija in jos pana iese furca? Va multumesc

  • Trebuie să bați cu o țeavă (de preferat un segment cilindric plin) de pe partea opusă (cea cu brațele furcii), care trebuie să fie un pic mai îngust ca țeava furcii. Bineînțeles vei avea nevoie și de un ciocan cu care să bați în respectivul segment.

  • Va rog frumos sa ma ajutati, sunt in afara tari si nu cunosc nici un mecanic de biciclete pe aici, am cumparat un cadru ( scott scale 70 din 2010(cuvete integrate ) si un rock shox dart 3 noua impreuna cu un set de cuvete ritchey semintegrate. un prieten bun mi a spus ca nu se potrivesc cuvetele integrate su cele semi este adevarat??, va rog mult sa mi spuneti pentru ca nu am la cine cere ajutorul,multumesc foarte mult anticipat.

  • Buna! acuma o luna mi-am luat un Focus whistler 2011. L-am folosit doar la plimbari lejere prin oras si am observat ca are directia cand greoaie, adica ghidonul ramane usor blocat cateodata, ii posibil ca coroanele sa nu fie lubrifiate corespunzator?

  • Salut! Capacul superior este strâns prea tare. Ce trebuie să faci: desfă-l, desfă și șuruburile tijei de ghidon. Asigură-te că exerciți o presiune suficient de mare pe furcă (poți s-o ții de la bază), astfel încât să nu aibe joc. Strânge capacul de sus cu moderație. Ține frâna de față și verifică dacă furca are joc. Dacă nu are ridică roata de față și las-o să cadă în stânga sau în dreapta. Dacă se mișcă lejer, strânge șuruburile tijei de ghidon. Apoi mai strânge un pic șurubul capacului. Testează dinnou stânga-dreapta ghidonul. Acum ar trebui să se miște mai ușor.
    Ca să înțelegi despre ce este vorba: capacul de sus este factor decizional în forța de strângere. Cu cât este mai strâns, cu atât ghidonul se mișcă mai greu. Șuruburile pentru tija de ghidon, doar o fixează pe aceasta pe gâtul furcii. În orice caz, mare atenție ca după operațiune să nu lași joc furcii!

  • Cum imi dau seama daca furca mea are gat de 1″ sau 1 1/8″, ce trebuie sa masor mai exact, diametrul interior sau diametrul exterior al gatului?

  • La faza cu cheia fixa de 41 nu prea sunt de acord, zilele trecute am cautat disperat sa cumpar una, am reusit, am ajuns cu ea acasa, si surpriza- a fost ”gigantica” in comparatie grosimea gatului furcii, m-am dus inapoi la magazin si mi-a schimbat-o cu una dubla de 26-29 care este perfecta si o pot folosi si la instalatii, sfatul meu: sa va faceti rost de subler- aparat de masura fara de care nu faceti nimic cu schimbatul pieselor la bicicleta.

  • Se poate fixa cuveta pe gâtul furcii folosind o bucată de lemn care se mişcă pe marginea cuvetei din aproape în aproape în timp ce se loveşte cu ciocanul.

  • salut! foarte utile informatiile si foarte detaliate totodata. am si eu o nelamurire insa, poate ma puteti ajuta. acum o saptamana am schimbat cuvetele cu unele neco, noi si de-atunci se-aude un zgomot ciudat ca si cum ar trosni, un fel de clampanit sesizabil chiar si pe drum foarte bun. si totusi directia e precisa si ghidonul se-nvarte lin fara sacadari. cum as putea remedia problema in cazul in care ati mai intalnit situatii asemanatoare? va multumesc!

  • Buna ziua! Am montat cuvetele si furca urmand exact pasii de mai sus, dar la final am observat ca intre garnituri si cuveta inferioara, respectiv superioara ramane un spatiu de aprox. 1 mm. Din ce cauza nu se inchid cuvetele perfect? Nu intra praf la coroane?

  • Buna ziua! am si eu o problema. am cumparat cuveti Acor cuvete externe AHS-2901 si am probleme cu cuveta superioara.Nu vrea sa intre in cadru.Am dat si cu ciocanu ,am incercat si cu vaselina…NU VREA! cea inferioara a intrat,dar asta nu vrea! ce e de facut?mi-e frica sa mai dau cateva ciocane sa nu fisurez cadrul(polar x table top 2008).

  • Salut in legatura cu furca. Daca cumpar o furca cu ,cursa de 100 mm va fi la fel ca cea din imagine ? sau cat are cea din imagine lungimea ?Mersi

  • Off, primul meu post: „si ultima siguranta (cea care are o constructie circulara intrerupta)” daca nu intra singurica, oare ce solutie as putea adopta pentru a o indesa la locul ei?
    FSA semi integrate pe un Ideal Hillmaster 2011 cu o furca standard din partea grecilor: RST Gila Pro RL 100.

    Multumiri in avans si tineti-o tot asa!

  • @Remus: nu vad unde ar fi greselile care pot duce la interventii pe velo personale care ar putea iesi nasol. Din punctul meu de vedere (si probabil al tuturor celor care stiu macar sa infiga un „imbus” bine in hexagonul corespunzator) sfaturile gasite aici sunt eventual moartea atelierelor de bicicloante, in nici un fel gresite.

    Nu te pune nimeni sa pui in practica ce citesti aici.

    Daca esti in stare sa te descurci cu cate o cheie in fiecare mana, nu ai ce sa cauti in ateliere platind orice suma de bani pentru absolut orice operatiune referitoare la mecanica bicicletei tale.

    Daca nu, nu te baga, sau cel putin nu te astepta la clementa din partea celor care stiu.

    Spor la pedalat, asfalt uscat si vant din spate va doresc!

  • Din cate am dedus eu pana acum, tine tot ansamblul furca-pipa la un loc pana strangi suruburile pipei. Cred….
    Plus aspectul estetic, ar fi cam aiurea sa ti se termine o teava goala la care te-ai uita cam tot timpul unei ture.

    PS.: Banui ca prin „nuca” te referi la vechiul sistem de „pana” cu filet care bloca miscarea tijei de ghidon (steerer) ce acum cam tine totul laolalta.

  • Desi articolul are ceva vechime, as mentiona si sistemele de fixare pentru cuvete prin filetare, cu „sabot”, folosite mai ales pe furcile cu gat de carbon, unde este dificila scoaterea „florii” de fixare.

  • Am un Rockrider 5.0 , furca fixa pe 1 inch.Pot sa montez o furca cu gat de 1 1/8 (bineinteles cu schimbarea headsetului)?
    Diametrul exterior al headtube-ului este de 34.4 mm.

  • Va salut! Detin o bicicleta RICH Dragon Sport varianta rosie cu furca dubla; am pus un link la „Site web” ca sa va faceti idee cum arata.
    Mai demult am avut un accident mic cu un alt biciclist si s-a indoit putin furca, gen nu mai sunt aliniate, este ca si cum iau curba. Am stat cu ea asa o perioada buna de timp. Am uitat sa zic ca mi s-a rupt su suportul V-brake si a fost sudat.
    Am gasit la cineva din Ramnicu Valcea o furca dubla, pe internet bineinteles. Am cumparat-o si astazi mi-a venit. Ce am observat, este ca, are suportul V-brake mult mai gros decat originala, ceea ce m-a incantat. M-am apucat sa o montez, dar surpriza, cuvetele nu intrau pe bara furcii. Apoi le-am pus una langa alta si era intradevar putin mai groasa Pe gaura din cadru intra foarte bine, este spatiu intre pereti. M-am gandit sa le dau cu o pila ovala pe interior, uniform, sa le fac astfel incat sa intre bara furcii pe ele. MERITA INCERCAT??? Sau sa ma duc la un service/magazin de biciclete sa intreb ce sa fac?

  • La pasul 2 inainte de montarea primei cuvete se poate pune un suport pentru sustinerea picioarelor? Am facut un suport pentru scaun de copii si l-am pus pe cadru. Intre sa si ghidon dar acum nu gasesc solurie pentru suportul de picioare si nu vreau sa sudez nimic de cadru. modelul bicicleteri este Specialized Hardrock Sport.

  • Free Rider 15 May 2012 at 4:10 pm –
    Salut! Capacul superior este strâns prea tare. Ce trebuie să faci: desfă-l, desfă și șuruburile tijei de ghidon. Asigură-te că exerciți o presiune suficient de mare pe furcă (poți s-o ții de la bază), astfel încât să nu aibe joc. Strânge capacul de sus cu moderație. Ține frâna de față și verifică dacă furca are joc. Dacă nu are ridică roata de față și las-o să cadă în stânga sau în dreapta. Dacă se mișcă lejer, strânge șuruburile tijei de ghidon. Apoi mai strânge un pic șurubul capacului. Testează dinnou stânga-dreapta ghidonul. Acum ar trebui să se miște mai ușor.
    Ca să înțelegi despre ce este vorba: capacul de sus este factor decizional în forța de strângere. Cu cât este mai strâns, cu atât ghidonul se mișcă mai greu. Șuruburile pentru tija de ghidon, doar o fixează pe aceasta pe gâtul furcii. În orice caz, mare atenție ca după operațiune să nu lași joc furcii!

    Profesionisti! Bravo Free Rider pentru raspuns. azi am avut probleme cu montarea unei furci… am urmat pasii si done!

  • Buna Ziua. Nu pot sa desfac furca , capacul de la cuvete care strange furca se invarte in gol .Cum rezolv aceasta problema ?.

  • No offense, dar sa folosesti un ciocan si o cheie pentru crown race e gresit. In cazul in care ai un set ieftin atunci te poti juca cu un ciocan si o cheie, dar daca ai dat ceva mai multi bani pe un set atunci mai bine uitati de metoda asta. In cel mai rau caz cautati o teava cu diametrul interior cu 1-2mm mai mare decat cel al furcii si foloseste-o pentru a pune crown race-ul. Sau puteti cumpara cu probabil 100-150RON o scula specializata. Iar pentru setarea cuvetelor pe cadru ciocanu nu are ce cauta. O fi el lemnul mai moale decat aluminiul, dar asta nu inseamna ca nu exista riscul de a strica cuvetele. Luati mai degraba un surub lung de 300mm si 8-10mm grosime plus vreo 6 saibe mai de 56mm diametru exterios si grosime 2mm ( 3 sus si 3 jos) si impreuna cu 2 piulite v-ati facut o presa home made atat pentru headset cat si pentru bottom bracket.
    Daca dai mai mult de 200RON pe un set de cuvete si mai ales daca e si pe rulmenti si nu coronite, uitati de ciocan la montarea lui.
    Ma asteptam la altceva din partea unui site care se respecta.

  • Salut, ai dreptate. Dar ai dreptate și cu faptul că am folosit cuvete/coroane/cadru ieftine. Desigur, recomandăm presa pentru cuvete pentru astfel de operațiuni, dar acest articol datează încă de la începuturi, din 2010, când urmăream să oferim soluții -home made- pentru cititori.

  • subiect vechi, solutii vechi, utilizator nou la care a functionat totul perfect (azi). da, am o bicicleta veche si cuvetele ieftine. pana sa vad subiectul asta nici nu m-am gandit sa imi schimb furca (iar subiectul l-am gasit din greseala pentru ca vazusem pe diverse site-uri „cuvete” si am dat search sa vad ce fac cu ele) :> o operatiune foarte simpla care nu a durat mai mult de juma de ora. merci!

  • Oricat de vechi ar fi articolul, sau bicicletele, cuvetele sau alte piese, nu cred ca vrea cineva sa le distruga. Batutul cu ciocanul in bucata de lemn pusa pe cuveta, poate duce instantaneu la distrugerea cuvetei (cazul mai putin nefericit), la distrugerea cadrului (cazul nefericit), sau la distrugerea ambelor (dezastru). Niciodata, un cadru si un set de cuvete nu vor fi mai ieftine, decat o tija filetata M 10, sase saibe si doua piulite. Aceasta este solutia „home-made”, valabila, nu ciocanul. Chiar si asa, este nevoie de o infinita precautie la montaj, deoarece cuveta trebuie sa fie centrata perfect pe tubul cadrului. Si asta se face cu rabdare, avand cadrul fixat bine, locasul cuvetei lubrefiat, etc. Pe forumuri si in alte bazaruri, gasesti de vanzare, la preturi uneori derizorii, cadre de calitate, pe care unii „inteligenti” le-au distrus, dupa ce au fisurat tubul furcii, folosind metoda demna de o potcovarie, mentionata in articolul de mai sus. In plus, batutul cuvetelor cu ciocanul, poate produce fisuri neobservabile, care pot avea consecinte din cele mai grave, cum ar fi ruperea cadrului si ranirea sau decesul „calaretului”.

  • buna. vreau sa-mi asamblez o bicicleta am piese un cadru de aluminiu fabricat in tara si o furca dubla velors care mi se pare mult mai subtire ca si cadrul,se gasesc piese sau numai pt furca simpla.multumesc

  • Buna dragilor, am si eu o intrebare? am o bicicleta mini austriaca si s-a rupt din filetul de la teava furcii. In acest caz eu pot folosi tot sistemul de pise ce l-am vazut, sa repar furca fiindca am cautat furca si nu am gasit. Trebuie sa merg la magazin cu furca?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

4 × 3 =