Acum citesti
Cum schimb coroanele pedalierului?

Se întâmplă ca pedalierul tău să aibe joc atunci când miști de el? Jocul poate fi resimțit chiar și la pedalat, imprimându-ți senzația că uneori pedalezi în gol? Dacă alte simptome sunt zgomotele produse de angrenaj, care se transmit sub forma unei bătăi în cadru, una din cauze ar putea fi coroanele uzate sau distruse ale acestuia.

Pentru a le înlocui, va trebui să desfaci întreg angrenajul. Operațiunea nu este neapărat complicată iar urmărind pașii de mai jos vei reuși să schimbi coroanele cu succes.

Pasul 1: Pentru această operațiune vei avea nevoie de un extractor de brațe și de o cheie de 17 mm și una de 19 mm.

Pasul 2: Folosește tubulara din capătul presei pentru a desface șuruburile care fixează angrenajul cu cheia de 17 mm.

Pasul 3: Înfiletează presa pe brațul angrenajului spre dreapta cu cheia de 19 mm. ATENȚIE: nefixarea corespunzătoare a presei de braț poate duce la distrugerea definitivă a filetului.

Pasul 4: După ce ai fixat BINE presa de braț, cu o cheie de 17 mm, acționeaz-o în jos. Presa va apăsa pe ax și va extrage brațul.

Pasul 5: Procedează la fel și pentru celălalt braț al angrenajului respectând aceeași pași.

Pasul 6: După extragerea acestora, utilizează o cheie franceză pentru desfacerea cuvetei de pe partea cu foile. Atenție, filetul este invers, deci trebuie să acționezi cheia în sensul acelor de ceasornic.

Pasul 7: Pentru partea opusă, utilizează o cheie specifică, sau șurubelnița și un ciocan pentru slăbirea cuvetei. Îți recomandăm o șurubelniță cât mai puțin ascuțită.

Pasul 8: Desfiletează cuveta și extrage axul cu totul. ATENȚIE: păstreaza poziția de extragere a axului, deoarece acesta are o parte mai lungă și una mai scurtă. Partea mai lungă trebuie montată pe partea foilor.

Pasul 9: Înlocuiește coroana stricată cu una nouă, pe care aplici vaselină.

Pasul 10: Aplică un strat subțire de vaselină și pe interiorul Bottom Bracket-ului, pe filet. Data viitoare când îl vei desface, îți va fi mai ușor dacă acesta a fost lubrifiat corespunzător.

Pasul 11: După înlocuirea coroanei, prinde cuveta de pe partea cu brațul cu foile. Înfileteaz-o către stânga.

Pasul 12: Introdu apoi axul cu tot cu cuveta de pe partea opusă angrenajului.

Pasul 13: Montează apoi piulița de fixare pe partea opusă angrenajului. Nu o strânge încă!

Pasul 14: Utilizează o cheie de 16 pentru a regla jocul. Axul trebuie să se miște relativ ușor dar să nu aibe nici joc. Apoi strânge piulița definitiv.

Pasul 15: Fixează brațele pe ax și strânge puternic șuruburile. Ai terminat!

Vezi Comentarii (35)
  • Dj zole, daca foile sunt prinse cu suruburi scurte care se desfac cu inbusu atunci da. dar si in cazul asta va trebui sa demontezi pedalierul ca sa le poti inlocui.

  • Sal,am si eu o intrebare in legatura cu butucu pedalier,am un zgomot la pedalare de parca ar atinge ceva ,sa fie coronita stricata ?Ms

  • Am fost la bicicleta si am verificat daca are pedalieru joc,si nu are ,deci nu e coronita defecta,nustiu de unde vine zgomotu ala la pedalare,daca nu pedalez si am doar viteza nu se aude.ms de sfaturi …

  • salutare.am si eu o bicicleta rich sport si la angrenaj la pedale am coroane cu bile.intrebarea mea este daca as putea sa schimb acest sistem cu unul pe rulmenti?va multumesc

  • Am si eu o mica problema. Am acelasi sistem la butucul pedalier (cu coronite), dar nu stiu ce are de mi se tot rup/ indoaie coronitele si butucul se blocheaza. Am gasit dupa o saptamana o bila din aceea topita (putin, dar era topita) in BB. Care ar putea sa fie problema? Am inspectat totul vizual si e in regula. De obicei pedalez cu o cadenta foarte mare, dar nu vad care ar fi problema.
    Ma urc pe bicicleta la ora 18, merg 4 ore si la 22 e stricata, sunt la a 4-a coronita schimbata (si se strica numai cea de pe partea foilor). Am verificat si coronitele sunt puse bine, ungere este (cu vaselina), axul e strans numai cat trebuie, piulita de contra e stransa bine, nu misca acea cuveta, deci nu vad unde e problema.
    As dori si eu un sfat.
    Multumesc!

  • Salut Sergiu….am avut si eu o problema in genul asta mai sus dar din pacate nu am primit nici-un raspuns.intre timp am mai cautat un raspuns si intr-un final am gasit cateva sfaturi si pareri.Sfatul meu pentru tine ar fi sa schimbi acest sistem pe bile cu unul pe rulmenti care este foarte rezistent si durabil in timp(cu siguranta o sa fie o investitie din care o sa-ti scoti banii bagati ulterior in sistemul pe bile).pe mine m-a dus 35 lei angrenajul pe rulmenti si 15 lei montarea acestuia intr-un service specializat(necesita chei speciale).Sunt foarte multumit de aceasta investitie.nu am mai avut probleme la pedalier de atunci.sper ca te-am putut ajuta cu un sfat bun.bafta

  • Monoblocurile de tipul clasic cu coroane nu sunt la fel de rezistente ca cele pe rulmenti capsulati.Problema lor este si de calitatea materialului din care sunt facute(axul,cuvetele,coroanele) dar ele necesita intretinere,in functie de cat de des sunt desfacute si degresate apoi unse viata lor depinde de asta,reglajul jocului trebuie facut corect.Oricum cele pe rulmenti capsulati sunt mai accesibile,nu necesita intretinere,nu trebuiesc reglate.Va recomand tuturor celor care aveti monobloc clasic sal inlocuiti cand va fii cazul cu unul pe rulmenti capsulati.

  • As avea si eu o intrebare legat de topicul asta…. mi-as monta si eu monobloc pe rulment .. dar ce ma fac daca nu am filet in cadru? (mtb-ul meu e mai vechi.. de vre-o 19 ani si are un sistem cu coroane ce ruleaza intr-o „ulcica” prinsa fara filet pe cadru)
    cum pot sa imi montez si eu un monobloc filetat?
    Precizez ca bicicleta mea are cadru de otel …. si majoritatea celor de la service-uri pe care i-am intrebat au zis ca nu pot sa imi dea filet in cadru de otel ca sa imi poata monta monobloc cu rulmenti.
    Stiti vre-o solutie?
    Multumesc

  • cipo: am un zgomot la pedalare de parca ar atinge ceva ,sa fie coronita stricata ?

    RE: e posibil sa fie axul stramb iar foile sa iti atinga cadrul. am mai patit-o la o bicicleta asa…

  • Pentru butucul tau pedalier se gasesc mai greu piesele de schimb,chiar si cele de tip clasic.De ce spui tu acolo sar putea sa mai fii vazut pe BMX-uri ieftine.Depinde acuma ce diamentru ai la cadru,marimile,cauta pe net despre Press Fit chiar daca este o tehnologie noua nu te speria,in trecut era asa ceva doar ca acuma este putin diferit dar principiul este acelasi se pare ca vechiile obiceiuri revin(nu are filet,cuvetele intra presate in cadru).Ai cumva axul pedalier sudat de ambele brate si ca sa il scoti desfaci numai pe partea stanga a bicicletei piulitele?Cumva asa http://www.youtube.com/watch?v=u2QmyrxtMQY&feature=plcp.Cred ca este o solutie mai ieftina decat cea din acest clip fiindca iti trebuie alt angrenaj(foi)+monoblocul pedalier.http://www.youtube.com/watch?v=pW0xmT6ONus

  • Merci Radu,
    Ca sa iti raspubd intrebarii, nu am bratele pedaliere sudate, pot fi demontate ambele de pe ax si pot fi scoase.
    Nu stiam de sistemul press fit, am cautat pe net despre el; pare solutia ideala.
    Din pacate inca nu l-am gasit prin magazine pe la noi(sunt din Timisoara), multe il aveau pe site, dar cand mergi la ei, nu au asa ceva…..
    Asta e … mai caut….. am urmarit linkurile ce mi le-ai dat si am vazut ca l-as putea comanda de la velo orange dar la final iese prea scump, nu se merita, ideal ar fi sa il gasesc undeva de cumparat pe la noi

  • salut, am un pedalier cu tub patrat, dupa ce desfac piulita de la pedale, nu iese bratul afara, iar in interior este un tub patrat. stie careva daca trebuie vreo cheie speciala?

  • Ce vreau eu sa stiu, daca de exemplu sunt un biciclist care se da mai mult pe drum intins decat paduri sau drum neasfaltat, ce este mai durabil, un monobloc cu rulmenti sau un ax pedalier cu coronite ca am inteles ca aceseta se sparg usor.

  • mi-am luat o bicicleta sh de la un cunoscut…nu a mai fost folosita de vreo 2 ani…as vrea sa o gresez putin…recomandati asa ceva sau e mai bine de lasat asa…ma gandesc ca va rula mai usor…ce presupune o gresare totala? bicicleta nu are nici un joc…va multumesc

  • Buna ziua, mi-am schimbat monoblocul cu coronite cu unul pe rulmenti pt ca se auzea o mica pocnitura, dar se aude la fel acum ba chiar mai des si mai tare cateodata, am schimbat si lantul si pedalele si pinoanele si foaia si se aude la fel, eu simt ca este din monobloc se aude doar cand pedalez si mai ales cand o fortez. tind sa precizez ca axul monoblocului este cam lung cu vreo 2 cm fata de cum trebuia in loc de 12 si ceva are 14 si ceva parca (cm). joc nu are la monobloc. oare rulmentii or avea ceva probleme ? Multumesc

  • Cum aveam un mic joc la axul de la foi si incepuse sa trosneasca putin, azi am incercat sa vad despre ce este vorba la coronite, am scos totul pana am ajuns la ax ,,, si aici surpriza acesta avea niste capace de plastic si in spatele lor totul mi se pare capsat (nu se vede nici urma de filet sa pot scoate axul) cum as putea sa rezolv aceasta problema? multumesc anticipat

  • Am schimbat coronitele care erau macinate, nu uzate :)). Cand am strans la loc, piulita de fixare nu se fixa de cuveta, avea filetul tocit. Daca am lasat asa, fara sa ma pun piulita are ceva? Precizez ca axul nu are nici un fel de joc, sta fix .

  • Salutare am bicicleta marca muntain bike 24′ impact de 6 ani nu am joc la angerenajul pedalelor, ar fi bine sa il desfac pentru ungerea cu vaselina a coroanelor?

  • Danie: probabil ai un monobloc pe patrat cu rulmenti capsulati deasta nu poti scoate axul.

    bogdan: idicat ar fi sa il desfaci si sa il ungi deoarece de la umezeala (ploaie), praf acesta o sa se deterioreze cu timpu 😉

  • Salut. butucul meu nu este ca si acesta , adica nu am aia unde se pune surubelnita ( piulita aia mare)
    La bratul fara foi eu vad ca are un fel de gauri unde se baga o cheie de demontat(ca si una de caseta)… probabil acel butuc este pe rulmenti???

  • Salut mi-am schimbat si eu axul recent si eu strang axul nu mai are pic de joc merg ce merg iara are joc ce pot sa-i fac sau care ar fii problema ??

  • Gaura aceea din cadru la butucul pedalier (BB- Shell) nu este pt. ungere si nici pt. scurgerea apei din cadru, ci doar pt. fixarea ghidajului din plastic al cablurilor pt. deraioare.

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

twenty − four =