Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Roţile aero sunt un domeniu de avangardă a ciclismului, locul unde au apărut în ultima vreme cele mai ciudate şi senzaţionale descoperiri, uneori de-a dreptul surpinzătoare pentru mulţi (vezi jantele şi anvelopele late), de multe ori în contradicţie cu ceea ce se ştia înainte. Acest lucru este posibil datorită tehnicii de calcul avansate ce permite simulări foarte complexe. Zipp au fost mereu printre cei mai mari inovatori în domeniu, iar acum, cu roţile 454 NSW, aduc forme cu totul nemaiîntânite în domeniu. Inspiraţia pentru acestea a venit din natură, de la animalele care se deplasează eficient prin apă, în special a balenei cu cocoaşă. Tehnologia imită deci natura (biomimicry) şi, după nenumărate ore de proiectare şi testare, au ieşit la iveală noile 454 NSW cu tehnologia SawTooth.
Ideea SawTooth a trecut repede de la stadiul de proiect la cel de prototip. După ce au fost construite 36 de profile de jantă şi după 252 de ore de testare în tunelul aerodinamic, se pare că s-a ajuns la rezultatul dorit: o roată care oferă avantajele aerodinamice clasice dar cu o performanţă mult mai bună la vânt lateral. Scobiturile de pe suprafaţă, cu forma îmbunătăţită HexFin ABLC, reuşesc să creeeze mai multe turbulenţe mici la suprafaţă, care sunt mai slabe ca efect decât turbulenţele ce apar la o roată normală. Folosind o jantă cu profilul între 58 şi 53 mm a rezultat o roată care se comportă ca una cu profil înalt în ceea ce priveşte viteza aero dar ca una cu profil subţire la vânt lateral.
Janta este confecţionată integral din carbon în fabrica proprie din Indiana şi include tratamentul pentru suprafaţa de frânare Showstopper şi grafica imprimată ImPress NSW.
Roţile complete includ butucii portughezi Cognition şi spiţe cu tragere directă Sapim CX-Ray cu nipluri Secure Lock, 18 în faţă şi 24 în spate.
Greutatea unui set este de doar 1525 g, lăţimea internă a jantei e de 17 mm şi nu pare să fie compatibilă tubeless. Preţul este de 4000 USD pentru un set care inlude QR-uri Tangente din titan, extensii de valvă Silca, huse separat pentru fiecare roată, saboţii de frână Tangente Platinum Pro Evo, camere Tangente şi fund de jantă Zipp. Roţile vor fi disponibile începând din noiembrie 2016.
Mai multe informaţii găsiţi pe pagina producătorului.
Informaţii preluate de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.
Le vom gasi in curand e olx la 2000Ron si nimeni nu va zice nimic! Nici importatorul, nici „sportivii” bucurosi ca pot lua ceva bun cu bani putini!