Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
Când au lansat, în 2010, setul Firecrest 404, Zipp a dat naștere unui adevărat cult căruia doar îi aruncă paie pe foc acum, odată cu lansarea Firestrike 404, un fel de moștenitor al perechii de acum 4 ani. Capul de afiș al noii generații de roți cu jante integral de carbon destinate anvelopelor îl țin noile caracteristici aerodinamice, dar și suprafața de frânare mai eficientă.
Zipp susține că a alterat o idee dimensiunea și forma jantelor pentru un control mai bun în caz de vânt lateral, modificând micile denivelări de pe pereții acestora. De asemenea, profilul jantei a fost lățit ajungând la 17,25mm ceea ce împiedică deformarea puternică a anvelopei și deci o comportare mai bună în viraje.
Dar compania producătoare se mândrește cel mai mult cu Showstopper, o peliculă de carbid de silicon aplicată suprafeței de frânare care este imună la prezența apei. Cu alte cuvinte, respectivul material permite atingerea unei performanțe identice de frânare atât înc ondiții uscate, cât și în condiții umede. Mai mult, Zipp susține că puterea de frânare este similară cu cea a jantelor de aluminiu și, deci, mult mai mare decât în cazul altor jante realizate integral din carbon. În rest, conform spuselor producătorului, ar trebui să ne așteptăm la o rigiditatea mare pentru roata de spate grație butucului 88/188v10*și a spițelor Sapim CX-Ray, dar și la aceeași rezistență a acestor produse cu care am fost obișnuiți.
O pereche de Zipp 404 Firestrike va costa 3.130 de euro (roata de față 1.380 de euro și cea de spate 1.750 de euro), aceasta cântărind 1.620 de grame (725 de grame/895 de grame). Pachetul propus de Zipp mai include și o husă pentru aceste roți, cheițe de desprindere rapidă, extensii de valve, saboți de frână și două camere.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.