Acum citesti
Volt și Comet, două noi cursiere de la Stevens

Dacă modelul actual Stevens Super Trofeo TT a avut rezultate foarte bune în cursele de Ironman în ultimii ani, el a rămas însă nemodificat în concordanță cu ultimele tehnologii. Noul Volt schimbă acest lucru cu o altă viziune aerodinamică, integrare și ajustabiliate mult îmbunătățite, lucruri care vor ajuta mai mulți cicliști să își găsească poziția ideală aero. În același timp și modelul de șosea Comet a primit versiunea pe disc Comet Disc.

Construit de la zero, noul Volt înlocuiește modelul Super Trofeo și aduce soluții de integrare moderne pentru triatleți. Îmbunătățirile aerodinamice au fost scopul principal al designului, dar a fost păstrată și eficiența transferului de putere. Datorită profilelor clasice înguste ale modelelor aero de TT și triatlon, rigiditatea laterală necesită zone foarte îngroșate ale tuburilor care aduc cu ele greutate mare.

Stevens au prioritizat de această dată rigiditatea și eficiența reușind să obțină niște profile mai late dar optimizate aero. Volt beneficiază de fibrele de carbon Super Light High Modulus și de metodele de construcție ale modelelor de top.

De remarcat la Volt sunt integrarea și ajustabilitatea. Stevens au realizat un cockpit aero cu specialiștii de la Profile Design incluzând Foodbox-ul pe toptube și sistemul de hidratare amplasat în față. Sistemul de hidratare e disponibil în mai multe înălțimi pentru a se adapta la orice poziție pe verticală a ghidonului și poate fi montat cu pipe între 70-100 mm. Sunt disponibile de asemenea mai multe dimensiuni de Foodbox pentru a facilita trecerea cablurilor înspre cadru și pentru o aranjare ordonată a acestora.

Volt este proiectat să funcționeze cu cockpit-ul Profile Aeria Ultimate oferind ajustabilitate modulară pentru reglarea lățimii, lungimii și înălțimii ghidonului și extensiilor.

Linia principală a bicicletei de la headtube până la monobloc și spre axul spate este imensă, dar secțiunile aplatizate aerodinamice păstrează o oarecare capacitate de absorbție a vibrațiilor pe verticală și a permis celor de la Stevens să lucreze cu tuburi subțiri din carbon pentru o greutate redusă. Chiar dacă cadrul e destul de lat pentru o bicicletă de triatlon în zona furcii și a monoblocului, seattube-ul și tija de șa sunt foarte subțiri pentru a tăia bine aerul. O mare parte din zona lată frontală e ascunsă oricum în spatele sistemului de hidratare care protejează aerodinamic zona cockpit-ului.

Zona mare a monoblocului a facilitat montarea frânei integrate cu tragere liniară TRP. Același lucru a fost realizat în spatele furcii masive, unde există și un capac integrat.

Toate acestea fac ca bicicleta să nu fie în mod clar aprobată UCI, așa că rămâne utilizabilă doar la triatlon. Dar nerespectarea normelor au permis obținerea unei geometrii specifice de triatlon cu toptube foarte scurt și headtube înalt pentru o poziție foarte aplecată în față dar ceva mai înaltă, pe care triatleții o pot păstra pentru mai mult timp cu minim de efort.

Volt este disponibilă doar în culoarea negru/roșu/gri în cinci mărimi între XS și XL și doar sub formă de set de cadru pentru a fi echipată conform dorințelor fiecărui sportiv, prețul fiind de 2600 Euro. În acest preț intră cadrul, furca, headset-ul, pipa, tija de șa, frânele, Foodbox-ul și sistemul de hidratare.

În plus Volt face parte din programul Stevens Full Custom care le permite cumpărătorilor să colaboreze cu dealerii locali pentru a construi o bicicletă exact cu componentele pe care și le doresc.

Modelul ușor de cursieră Comet a fost introdus vara trecută dar se pare că Stevens au continuat să dezvolte structura de carbon a cadrului așa că a fost reintrodusă ca model nou în 2018. Nu diferă cu mai nimic de modelul anterior, dar există totuși mici modificări. Greutatea cadrului este de 796 g în mărimea 58 iar a furcii e de 298 g, cu o scădere anunțată de 10% față de versiunea anterioară.

Însă pe lângă modelul clasic a fost lansat și modelul Comet Disc ce va fi disponibil din această toamnă.

Bicicleta pare să aibă toate caracteristicile necesare: prinderi de etrier flat mount, ax thru de 12 mm la ambele roți, furcă tapered, seatstay-uri subțiri pentru confort. Spațiul este suficient pentru anvelope de 28 mm, deși acestea stau periculos de aproape de bateriile SRAM Red eTap.

Cu toate acestea Comet Disc tot ajunge cu cadrul sub 1 kg, la 906 g pentru mărimea 58, cu toate piesele metalice și întăriturile din carbon necesare pentru ranforsarea unui model pe disc. Furca pe disc nu e nici ea grea, cu doar 345 g.

Modelul pe disc primește același profil de tuburi ca cea normală, aici fiind inclus profilul de clepsidră a headtube-ului, toptube-ul care începe lat și se subțiază puternic în spate, downtube-ul rectangular dar și rutarea internă completă a cablurilor până la monoblocul PF 86.5 și protecția sa integrată pentru chainsuck.

Noile Comet și Comet Disc sunt disponibile exclusiv prin programul Stevens Custom și la fel ca Volt se vând sub formă de kit de cadru la prețul de 2000 Euro pentru oricare versiune, putând fi cofigurate după preferințe la dealerul Stevens. Ambele versiuni au aceiași geometrie de competiție și vin în aceiași culoare neagră, fiind disponibile în șase mărimi între 50-60 cm. O veste bună pentru cicliștii mai masivi este că limita de greutate pentru acestea este de 115 kg.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

 

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

four − three =