Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă…
Bicicletele electrice au progresat mult în ultima vreme, iar acest lucru este valabil nu doar pentru performanţele motoarelor şi bateriilor ci şi în ceea ce priveşte designul. Dacă la început toată lumea era grăbită să adapteze o bicicletă normală pentru a o transforma în electrică astăzi accentul se pune şi pe înfăţişare.
Unul din cele mai bune exemple este bicicleta de oraş Vela Electric care arată cât se poate de normală. Bicicleta, care vine din California, dispune în plus şi de sistem de alarmă şi GPS.
Noua Vela cu aspect retro-vintage este construită pe un cadru din oţel la care s-a folosit o ţeavă seat tube mai lată care face loc bateriei. În partea din faţă a cadrului există un compartiment special care găzduieşte electronicele bicicletei şi o mufă USB la care poţi încărca telefonul, tableta etc. Tot aici există şi un indicator care arată câtă baterie ţi-a mai rămas şi încă o mufă pentru a încărca bateria fără să fie scoasa din cadru.
Vela funcţionează doar dacă dai din pedale şi nu există controale separate pentru viteză. Motorul există în două variante de putere, de 350W şi 250W. Sistemul Pure Pedal Assist nu oferă diferite niveluri de asistenţă ci doar unul singur.
Autonomia bicicletei este de 24-32 km, iar bateria se încarcă complet în 3 ore. Acumulatorul are o putere de doar 370 Wh ceea ce pare puţin în comparaţie cu alte biciclete care dispun de cel puţin 600. Însă greutatea bicicletei Vela este de doar 19 kg în comparaţie cu altele care cântăresc aproape 27 kg. Acumulatorul are o viaţă de 1000-1500 cicluri.
Alarma integrată are o putere de 100 db şi este armată/dezarmată cu o telecomandă. Aceasta sună atunci când bicicleta este mişcată din loc. Dacă totuşi bicicleta este furată sistemul GPS îţi permite să o urmăreşti pe Google Maps. GPS-ul bicicletei funcţionează cu o baterie separată care ţine două luni şi care se reîncarcă automat de la bateria principală.
Bicicleta este disponibilă cu cadru bărbătesc sau de damă în 4 opţiuni de culoare: vin roşu, vanilie, albastru şi verde. Toate modelele sunt dotate cu manşoane şi şa din piele maro. Există garanţie de 12 luni pentru componente şi 5 ani pentru cadru.
Preţul promoţional pentru această bicicletă este de 799$, iar preţul final este de 1.349$.
Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.
Arata superb, cu aspectul acesta vintage, insa pretul mi se pare cam inaccesibil pentru piata de ciclism din Romania. Partea buna e ca nu ramai niciodata fara ea, asa ca in timp banuiesc ca se explica banii pe care ii dai pe ea. 🙂