Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
Ultima perioadă a fost presărată cu multe noutăți în ceea ce privește utilizarea electronicii pentru biciclete. Fie că a fost vorba de schimbătoare, de frâne wireless sau de controlul suspensiilor, acestea reprezintă pași mici dar siguri către un viitor dominat de dorința de a face totul automat.
Vladimir Kolotov, un pasionat de biciclete dar și de electronică și-a construit propriul sistem de control al suspensiilor. Două butoane de foarte mici dimensiuni, instalate pe ghidon, controlează Lock-Out-ul suspensiilor. Apoi, acesta a montat câte un accelerometru pe coroana furcii și în steerer, un senzor de cadență, toate acestea oferindu-ți posibilitatea de a dicta sistemului cum să reacționeze la forțele care acționează asupra roții din față a bicicletei, controlând astfel funcționalitatea suspensiilor.
Lock-out-ul automat:
Senzorii montați pe amortizorul din spate pot de asemenea să estimeze gradul de înclinare al bicicletei și să seteze astfel suspensia asemenea conceptului CTD (Climb – Trail -Descend) de la Fox. Poate deschide circuitul pe coborâri sau îl poate închide complet (Lock-Out) pe urcări.
Nu în ultimul rând întreaga funcționalitate poate fi monitorizată de pe o aplicație de Android pe care tot el a creat-o. Acesta a declarat că întreaga investiție nu a costat mai mult de 100$, demonstrând că se pot crea sisteme high-tech cu bugete restrânse.
via cyclebetting
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.
„Poate deschide circuitul pe coborâri sau îl poate închide complet (Lock-Out) pe coborâri.”
Cred ca pe coborari se deschide circuitul 🙂
Scuze, am inteles eu gresit :)) Faina inventia oricum
Lock-out-ul e pe urcari.
Trecusem coborâri de două ori. Acum este ok. 🙂
Mai motor ii trebuie si frane care sa actioneze automat la coborare nu mai trebuie sa faci nimic.
Problema e cand sari, bicicleta crede ca urci si blocheaza suspensiile.