Acum citesti
Transition a lansat noul model de enduro Spire 29 cu cursa de 170 mm

După modelul de succes cu roți mixte Transition Patrol, producătorul a lansat un model de enduro cu totul nou: Transition Spire. Noul model e mai mare, mai masiv și e disponibil cu cadru din carbon și aluminiu, folosește roți de 29 și are cursă de 170 mm la ambele roți. Aceste valori îl încadrează clar în categoria enduro, dar Transition spune că bicicleta e mult mai polivalentă.

Noul Transition Spire a fost construit pe baza vechiului model Sentinel și este acum modelul lor de trail cu roți de 29 cu cea mai lungă cursă. La fel ca modelul cu roți mixte Transition Patrol, geometria Spire poate fi ajustată subtil cu ajutorul unui flip chip ce dictrează poziția prinderii inferioare a amortizorului.

În poziția cea mai joasă, Spire are cel mai mic unghi al furcii dintre toate modelele Transition: 62.5 grade, cu o jumătate de grad mai mic chiar și decât modelul de downhill TR11. Acest unghi vine în pachet cu un seat tube foarte abrupt, cu un unghi de 77.6 grade.

Transition a decis să schimbe unghiul tijei de șa în funcție de mărime, variind de la 79.6 grade în mărimea M până la 77.2 grade la mărimea XXL. Geometria aceasta va pune riderul deasupra angrenajului, făcând bicicleta destul de eficientă la pedalat, în ciuda cursei mari a suspensiei.

Întoarcerea flip chip-ului pe poziția înaltă crește unghiul furcii la 63 de grade și crește și unghiul tijei de șa cu 0.5 grade la toate mărimile. De asemenea, rulmenții pedalieri urcă cu 7 mm până la 350 mm.

TRANSITION SPIRE GEOMTRY FLIP CHIP HIGH SETTING

Cu angrenaj cu brațe de 165 mm folosit la toate mărimile, ar trebui să existe spațiu suficient până la sol pentru pedalat în orice condiții. Acest lucru depinde evident de nivelul de sag reglat la amortizorul din spate.

Tranisition Spire are lungimi diferite ale chainstay-urilor în funcție de mărimea cadrului. Mărimile S, M și L folosesc chainstay-uri de 446 mm în timp ce mărimile mai mari au chainstay-uri de 452 mm.

Cursa de 170 mm a suspensiei spate este oferită pe baza unei curbe de funcționare denumită Transition ”Party Time”, cu o progresie de 23% ce oferă suficient control la capătul cursei atât pentru amortizoare cu aer cât și pentru cele cu arc, valoarea recomandată a sag-ului fiind între 27-33%. Transition spune că asta va permite ciclistului să regleze modul în care se simte bicicleta de la jucăușă și săltăreață până la suplă și stabilă. Dacă asta nu e suficient, Cascade Components pregătește deja un braț de suspensie nou aftermarket pentru Spire care va oferi o funcționare și mai progresivă.

Transition Spire e disponibil cu cadru din aluminiu și din carbon. Primul e fabricat din aluminiu 6061, al doilea fiind produs folosind procedeul unic Transition cu matrițe EPS învelite în latex, dintr-un amestec de straturi de fibre de carbon japoneze Toray 24T și 30T.

Cu amortizorul standard 205×65 mm, Transition Spire oferă o cursă de 170 mm a roții spate. Aceasta poate fi însă scăzută la 160 mm dacă se înlocuiește amortizorul cu unul cu cursa de 60 mm. Această configurație nu e oferită standard, însă e o modificare aprobată de producător.

Bascula spate folosește butuc boost și are spațiu suficient pentru anvelope de 2.6. Atât cadrul din carbon cât și cel din aluminiu au rutare complet internă a cablurilor pentru tija de șa și schimbător, conducta frânei spate fiind rutată însă extern.

Transition Spire folosește rulmenți pedalier filetați și cuvete încastrate, fiind aprobată folosirea furcilor double-crown. Headtube-ul de 56/56 mm permite chiar și folosrea de cuvete excentrice cu reglarea unghiului pentru cei ce vor să mai încline furca fără să schimbe geometria tijei de șa.

În interiorul triunghiului principal se regăsește o pereche de puncte de prindere și e spațiu suficient pentru un bidon. Cadrul e bine protejat cu protecții din cauciuc pe chainstay-ul drept și sub downtube.

Nu se cunoaște o dată exactă când Spire va fi disponibil, dar Transition spune că se va întâmpla în această vară. Nu există nici specificații pentru versiuni și nici prețuri, acestea vor fi făcute publice pe pagina producătorului. Ce e clar e că toate modelele vor avea frâne cu 4 pistoane și discuri mari la ambele roți, anvelope Schwalbe Magic Mary/Big Betty Super Trail, angrenaje de 165 mm, tijă de șa reglabilă OneUp și bash guard/chain guide tot de la OneUp.

Mai multe informații vor fi disponibile pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

five + 1 =