Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei…
După ce și-au ascuțit cuțitele în materie de biciclete, taiwanezii de la Merida acordă atenție sporită și accesoriilor folosite odată cu acestea. În ceea ce privește căștile, lucrurile stau tot mai bine în tabăra lor, dovadă fiind tehnologiile de care vor beneficia respectivele piese de echipament pentru sezonul viitor. Lista completă, în cele de mai jos.
Prima pe listă este EPU In-Mold2 MonoBody, spuma din care este fabricat interiorul căștii. Compoziția acesteia este foarte compactă, asigurând o rezistență mai mare și, prin urmare, și un grad de siguranță pe măsură. Unul dintre avantajele folosirii EPU In-Mold2 MonoBody îl reprezintă distribuția echivalentă pe toată suprafața căștii a forței impactului, ceea ce reduce, din nou, posibilitatea unor contuzii serioase la nivelul capului.
Pe urmă, Internally Scooping Technology asigură o suprafață de contact a căștii cu capul mai mică. Aceasta se traduce într-o ventilație mai bună datorită căilor mai largi pe unde curenții de aer pot circula și un plus de confort. Zonele căștii care se așează pe cap au o bază mai îngustă decât latura care formează exteriorul, reducând astfel și numărul de grame. Tot în ceea ce privește ventilația mai bună amintim REVentilation Design, care asigură o ieșire rapidă a aerului prin spatele căștii.
Una din caracteristicile căștilor moderne este sistemul de retenție care practic ține ferm casca pe capul ciclistului indiferent de poziția în care se află acesta. Merida a dezvoltat un nou astfel de sistem, numit 4D, care se poate regla pe mai multe planuri. Pe lângă că se poate strânge sau destrânge pentru a se potrivi pe capul purtătorului, sistemul permite un reglaj pe axa sus-jos, care influențează inclinarea exterioară a căștii, și pe axa față-spate, precum în ilustrația de mai jos.
Pentru un plus de protecție, partea exterioară a căștii are și un strat reflectorizant, util mai ales pe timp de noapte.
Ca și modele propriu-zise de căști, Merida a pregătit 4. MG-3 (foto jos) este modelul cel mai performant, cântărind 255 de grame. Acesta beneficiază de toate caracteristicile de mai sus, având 18 găuri de ventilație și fiind disponibil în mărimile M și L (55-61cm).
MG-2 îi calcă pe urme modelului precedent, dar cu mai puține dintre noile tehnologii. Greutatea sa este între 290 și 325 de grame, în funcție de mărime.
MG-1 are mai puține găuri de ventilație, 14 la număr, incorporează sistemul de retenție 4D și cântărește între 290 și 320 de grame.
Ultimii, dar nu și cei din urmă cărora Merida le propune o cască sunt copiii, J400 fiind accesoriul de siguranță gândit pentru ei. Și acesta prezintă tehnologia 4D, iar greutatea cifrează 300 de grame, cu o abatere de rigoare în funcție de mărimile situate între 52 și 58cm.
Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.