Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete…
ADVERTORIAL
Veloteca lansează mereu provocări din partea mărcilor de vârf prezente în portofoliul acestui magazin de biciclete din Bucureşti.
Prin Veloteca aflăm că Merida introduce în 2017 o nouă versiune a legendarei sale biciclete hardtail Merida Big.Nine cu roţi de 29inch. Modelul principal cântăreşte doar 8.5 kg , asezat la loc de frunte ca un exemplu de confort de înaltă clasă, cu rigiditate beton, ba chiar şi aerodinamică spectaculoasă! Corespondentul său cu roți de 27,5inch este noua versiune Merida Big.Seven 2017.
Merida Big.Nine, unul dintre cele mai convingătoare modele de ‚hardtail’ din lume, a avut de atins mult mai multe obiective urmărite de designerii germani ai acestor biciclete de mare performanţă.
Importante au fost şi nevoile echipei proprii Multivan Merida Biking Team, provocând noile linii ale design-ului de elită. „În ianuarie am primit un prototip al acestui model şi am avut suficient de mult timp pentru a mă obişnui cu noua geometrie a cadrului şi cu noile soluţii introduse. Sunt foarte încântată şi deja am câştigat cu el de câteva ori” – spunea Gunn-Rita Dahle Flesjaa, deja campioană olimpică şi de zece ori campioană mondială. Precedenta versiune era considerată ca fiind cea mai bună bicicletă din lume, iar noua versiune se pare ca a dat-o gata pe Rita. “Orice schimbări făcute la noul model corespund în mod vizibil noilor tendinţe în ‘cross country’, să te simţi una cu bicicleta ca un intreg. Este suficient de rigidă, are o distanţă între roţi un pic mai mare (wheel base) ş iti da mai multă stabilitate pe coborârile abrupte curbate sau când sari peste stânci. Foarte repede am inceput să mă simt bine pe ea”, a explicat Dahle Flesjaa.
Lucrul la prototipul final l-a implicat suficient de serios şi pe colegul ei de la Multivan Merida Biking Team, campion mondial în 2010, Jose Antonio Hermida. “Sunt mândru de acest cadru Big.Nine, este noul meu ‘proiect de suflet’… Anul trecut am primit mai multe prototipuri si le-am testat cât se poate de conştiincios, comunicând cu inginerii de la departamentul de R&D tot felul de găselniţe, spunea spaniolul. Noul Merida 29er are destule modificări impresionante. Performanţa este îmbunătăţită semnificativ, o poziţie călare mult modificată. Inginerii de la Merida s-au zbătut mult ş au găsit o soluţe ideală. Ne-au modificat modul de a conduce bicicleta!”, a declarat câştigătorul medaliei de argint de la Olimpiada din Atena.
Odată cu noul hardtail cu roţi de 29 inch, apare şi modelul Big.Seven cu roţile de 27 inch. Ambele biciclete au acum aceeaşi formă şi utilizează aceleaşi detalii tehnice.
“Producând un nou model Big.Nine şi Big.Seven ne-am impus în primul rând să luam în calcul toţi factorii tehnici de care trebuie să ţii seama când proiectezi un hardtail. Apoi am avut grijă şi de o abordare inovatoare pe detalii care nu reprezentau prioritaţi în circuitul MTB, cum ar fi design-ul şi aerodinamica…” – am aflat de la șeful departamentului Cercetare și Dezvoltare de la Merida, Juergen Falke.
James Cleveland „Jesse” Owens (1913-1980) a fost un atlet American de pistă şi de câmp, de patru ori medaliat cu aur în 1936 la jocurile olimpice.
Owens, specializat atât în sprinturi cât şi la sărituri în lungime, a fost recunoscut încă din timpul vieții sale ca fiind „probabil cel mai mare și cel mai faimos atlet din istoria atletismului”.
Reusita lui de a stabili trei recorduri mondiale și incercarea de a stabili încă unul în mai puțin de o oră la competiţia Big Ten Track Meet din 1935 la Ann Arbor – Michigan, a primit definiţia „cele mai spectaculoase 45 de minute de sport reuşite vreodată”, și niciodată nu a fost egalată. La Jocurile Olimpice de vară din 1936 din Berlin – Germania, Owens a câştigat faima internatională cu patru medalii de aur: la 100 de metri, la 200 de metri, săritura în lungime şi stafeta 4 × 100. El a fost cel mai de succes atlet la jocuri și, mai nou, silueta lui sta la baza geometriei celor mai de succes biciclete hardtail din lume.
Greutatea bicicletei încă atrage atenţia celor mai multi ‘rideri’ din cursele de MTB. Unul dintre motivele pentru care acest lucru e luat în calcul este lipsa unor limite de greutate în ciclismul montan, altfel decât pe şosea. “Numărul de jucători de pe piaţă care cântăreşte fiecare gram este mare, și, prin urmare, unul dintre obiectivele pe care am dorit să le atingem cu noile Merida Big.Nine și Merida Big.Seven a fost să tragem în jos greutatea cadrului la nivelul modelului nostru O.Nine, adică cca. 900 g”, s-a destăinuit Falke.
Scopul a fost de a realiza: un cadru Big.Nine gol, vopsit, cu dimensiunea M cu greutate un pic mai mică de 900 g și cu toate elementele suplimentare să ajungă la 1005 g. Noul ‘hardtail’ Merida este unul dintre cele mai ușoare din lume, versiunea Big.Nine a Multivan Merida Biking Team are o greutate de 8,5 kg.
Este demn de remarcat faptul că acestea folosesc exclusiv componente de la producția de masă, piese concepute nu în mod specific. Greutatea ultra-scăzută și rigiditatea ridicată, sunt subordonate celui mai avansat cadru de carbon CF5. Acesta a fost creat cu peste 400 coli de carbon aplicate manual, prin care sistemul a fost optimizat pentru o greutate redusă. Big.Nine și Big.Seven vor fi, de asemenea, disponibile şi cu cadrul din fibra de carbon mai economic CF3 și in versiunea LITE ușoară din aluminiu.
Pentru diferite modele şi dimensiuni, căutaţi pe site la www.veloteca.ro sau vizitaţi magazinul de biciclete din Bucuresti, Sos. Iancului 100!
Foto:
meridabikes.com
EGO-Promotion / Andreas Dobslaff
ADVERTORIAL
Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.