Acum citesti
Sub lupă: Cannondale Supersix EVO Hi-Mod Team (2014)

Continuăm azi incursiunea în privitul de-aproape a cursierelor pe care profesioniștii le folosesc și ajungem la „armamentul” din dotare al celor de la Cannondale Pro Cycling. Modelul de bază folosit de aceștia este Supersix EVO Hi-Mod Team, oferit de sponsorul principal al echipei, o bicicletă cu un aspect cuminte și clasic, dar care incorporează trăsături ce o plasează la egalitate cu cele mai „fioroase” adversare.

 cannondale_supersix_evo_hi_mod_team_edition_10

Bicicleta lui Daniele Ratto stă pregătită să pornească în cursă. Chiar dacă Roma Maxima este o întrecere de o zi de o importanță mai mică, numele care s-au aliniat în acest an la start sunt mai mult decât titrate, deci va fi ieși cu scântei. Două bidoane de apă și sports drink stau la dispoziția lui Ratto, iar tânărul rutier a ales un set de roți cu profil aerodinamic (55mm) chiar dacă avea de trecut peste câteva urcări.

cannondale_supersix_evo_hi_mod_team_edition_3

Aparent, cadrul bicicletei este unul simplu, dar bifează mai multe trăsături omniprezente pentru cursierele moderne, cum ar fi o zonă a rulmentului pedalier supradimensionată pentru rigiditate suplimentară.

cannondale_supersix_evo_hi_mod_team_edition_9

Aceeași observație este valabilă și pentru seat tube-ul lărgit în punctul de joncțiune cu bottom bracket-ul, tot din rațiuni de rigiditate.

cannondale_supersix_evo_hi_mod_team_edition_4

Cadrul păstrează nota de simplitate fără a aduce vreo atingere performanțelor mecanice, iar abordarea privind ruta cablului prin cadru se înscrie foarte bine în această filosofie, asigurând atât funcționalitate suplimentară prin protejarea sa, cât și discreție.

cannondale_supersix_evo_hi_mod_team_edition_5

Cannondale a finisat cu mare atenție cadrul Supersix, oferind o dovadă a ceea ce înseamnă „calitate”.

cannondale_supersix_evo_hi_mod_team_edition_1

Setul SRAM Red 22 echipează bicicletele echipei Cannondale Pro Cycling, formația italiană fiind doar una din cele 3 asistate de producătorul american de componente. Așadar, anul acesta se poartă casetele de 11 pinioane, dar și cadrele ceva mai confortabile, trăsătură pe care Cannondale a pus accentul prin micro-suspensia Save. În cazul modelului Supersix EVO, dezvoltarea Speed a tehnologiei Save este prezentă, care chiar dacă adaugă un plus de confort, se concentrează pe a îmbunătăți reprizele de accelerație ale bicicletei, dar și pe a asigura o manevrabilitate mai bună în viraje, fără a adăuga gramaj suplimentar. De asemenea, combinația de fibre folosite de Save permite un grad mai ridicat de flexibilitate.

cannondale_supersix_evo_hi_mod_team_edition_6

Speed Save este prezentă și în construcția furcii, atât prin melanjul de diferite fibre menționat anterior, cât și prin drop-out-urile care asigură un ampatament ce nu afectează manevrabilitatea, dar permit poziționarea furcii la un unghi mai comod.

cannondale_supersix_evo_hi_mod_team_edition_2

Cannondale a ales să își folosească propriul angrenaj SISL2, care cântărește 483 de grame. Powermeter-ul mai adaugă niște greutate, dar chiar și așa Supersix-ul acesta cade sub limita de 6,8 kilograme a celor de la UCI. Cei de la SRAM contribuie la funcționarea eficientă a bicicletei prin brațul atașat schimbătorului de față care împiedică lanțul să cadă de pe placa mică.

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

17 − two =