Acum citesti
Spengle Carbon sunt noile roți de enduro cu 3 spițe, mai ușoare și mai rezistente

Acum trei ani a renăscut marca Spengle ce produce în Europa roți din carbon cu 3 spițe. După 15 luni de când au lansat primele modele în producție, Spengle a scos pe piață o versiune mai ușoară și mai reistentă. Iar pentru cei ce au cumpărat deja produsele lor anterioare, au promis că le vor înlocui cu cele noi gratuit.

Spengle s-a relansat în 2018 după mai mult de 10 ani de pauză cu un nou set de roți din carbon. Folosind o singură matriță de roți de 27.5 cu lățimea internă a jantei hookless de 24 mm, roțile acestora erau modulare în sensul că ele puteau primi atât butuci normali cât și Boost, din aluminu, astfel putând fi create atât roți gravel 650b cât și roți de trail de 27.5 cu aceiași matriță.

Roțile au fost dezvoltate cu scopul de a fi indestructibile, deoarece fiind complet din carbon nu se poate înlocui efectiv o spiță în caz de accindent, așa că greutatea nu a fost neapărat un obiectiv principal. Însă la lansare s-a făcut o eroare din cauza unei comunicări deficitare între ingineri și cei de la marketing. Spingle a anunțat inițial o greutate de 1750 g pentru un set, însă aceasta se pare că era greutatea roților înainte de adăugarea butucilor, așa că greutatea finală a fost cu aproximativ 600 g mai mare, așa că primii clienți nu au fost foate mulțumiți. În final, prima generație de roți avea o greutate de 2372 g, deși nu se simțeau foarte grele pe teren.

După ce au produs roți în Slovacia începând cu august 2018, Spengle a îmbunătățit straturile de carbon ale primei versiuni, reușind să scadă câteva grame serioase. Astfel Spengle spune că ultimul model e cu 300 g mai ușor. În realitate, modelul nou denumit v.1.4 este mai ușor cu 182 g, greutatea reală fiind de 2190 g pentru un set cu butuciBoost.

Îmbunătățirea nu a fost însă doar de greutate, acestea fiind rafinate pentru a fi mai rezistente. Echipele de proiectare și producție au colaborat pentru a produce un set de roți mult mai durabile.

Nicio roată de carbon nu e indestructibilă, dacă e lovită de bolovani la presiune mică până la urmă se va crăpa. Spengle însă dorește ca roțile lor să fie utilizabile chiar și dacă au suferit un accident serios, oferind pentru acestea garanție pe viață pentru orice incident ce poate să apară în timpul utilizării, oriunde de la gravel la enduro. Noul model este nu doar mai ușor cu 10% ci e mai puternic, durabil și mai rezistent la impact.

Acum că noile roți v.1.4 sunt disponibile, Spengle spune că va înlocui gratuit sutele de perechi ce au fost vândute deja la prețul de 1500 Euro, proces ce va dura câteva luni. Roțile originale sunt în continuare sigure, dar noul model e mult mai performant și ar fi necinstit ca cei ce au susținut firma de la început să nu beneficieze de ele. Un mic plus e și că noile roți vin cu valve de calitate, ventilate, de la ENVE.

Spenge spună că nu e vorba de o înlocuire preventivă a roților ci doar de a face clienții fericiți. Cum roțile au oricum garanție pe viață, dacă cumpărătorii ar fi avut probleme cu roțile ar fi primit oricum modelul nou la schimb.

Noile roți v1.4 folosesc aceiași butuci solizi ca înainte, care sunt cam grei și limitează puțin performanța. Roțile sunt disponibile cu două lungimi de ax și sunt compatibile doar cu casete Shimano standard, lucru care e destul de limitat având în vedere popularitatea transmisiilor 1×12. Butucii Boost pot primi o casetă NX 1×12 dar nu e loc pentru casetele mai mari de gravel 1×11.

Spengle lucrează la implementarea unor noi butuci fabricați împreună cu italienii de la Damil care vor fi mai ușori cu încă 250 g în viitoarea generație de roți, fiind și compatibili cu casete XD și MicroSpline, lansarea fiind la începutul anului 2020.

Pe lângă noii butuci, se pregătește și o versiune de 29 cu aceiași lățime internă de 24 mm a jantelor hookless, tot în 2020. De asemenea va fi disponibil un set mai serios de enduro, cu lățimea internă de 30 mm, tot în cursul anului următor.

 

 

 

 

 

 

 

 

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

two + twelve =