Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
În așteptarea celei de-a 40-a ediții a concursului original Ironman, cei mai buni triatleți s-au adunat în Hawaii. Tot cu această ocazie are loc și o expoziție de biciclete de top de triatlon, inlcusiv câteva modele noi lansate cu această ocazie. Se pare că Specialized e una dintre mărcile ce au venit cu noutăți – S-Works Shiv Disc.
Mult mai avansat ca tehnologie decât modelul din carbon Transition lansat în 2018 sau vechiul Shiv lansat în 2011, noul Shiv Disc schimbă aproape totul. În 2018 și în viitor, proiectarea unei biciclete de triatlon înseamnă nu doar proiectarea unei biciclete mai rapide dar și integrarea mai multor spații de depozitare. Practic dacă pe o bicicletă foarte rapidă se adaugă cutii de depozitare și alte accesorii pentru a face față cursei foarte lungi, performanța e foarte mult diminuată.
În acest scop, noul Shiv include două cutii Fuelcell separate, una de hidratare și una pentru batoane sau geluri. Specialized spun că sportivii își doresc posibilitatea de a transporta suficientă băutură și mâncare pentru a putea sări peste punctele de alimentare din prima parte a cursei. Pentru asta, Shiv are un rezervor de hidratare imens de 1.5 lk ce se montează în spatele seat tube-ului. De acolo pornește un furtun până în față, furtun care pare să fie rutat complet intern și care iese afară în zona aerobar-urilor pentru hidratare rapidă și integrată.
Bineînțeles recipientul Fuelcell e proiectat pentru a îmbunătăți aerodinamica așa că oferă hidratare și o bicicletă mai rapidă în același timp.
Pentru batoane sau geluri există o cutie Fuelcell în downtube înc are încap 4-5 batoane sau 10-12 geluri. Aceasta se poate scoate iar sub ea se poate introduce în downtube un kit de reparație. Există de asemenea puncte de montaj pe seattube și top tube ce permit adăugarea de soluții de depozitare: bidoane suplimentare, cutii…
În zona frontală Specialized spun că bicicleta a fost optimizată pentru Kona, cea mai importantă cursă a anului. Astfel, Shiv e proiectată pentru a funcționa excelent cu vânt lateral, prezent mereu în insulă. Rezultatul e o furcă foarte interesantă cu brațe ce se extind până în zona superioară a headtube-ului iar brațele inferioare ale ghidonului sunt integrate în… furcă.
Brațele acestea inferioare pot fi montate în trei poziții diferite fără a afecta caracteristicile aerodinamice. Iar pentru transport, acestea pot fi pliate lângă brațele furcii. În ziua cursei trebuie doar strânse șuruburile și se revine la forma preferată a bicicletei. În total reglajul ghidonului se poate face pe înălțime pe 115 mm și pe o lungime mare pe orizontală, fiind disponibile patru mărimi de bicicletă pentru a se potrivi tuturor sportivilor. Ghidonul folosește extensii standard de 22.2 mm pentru a permite personalizarea acestuia.
Specialized pretind că noua bicicletă e mai rapidă cu aproape 1 minut decât cea mai rapidă combinație posibilă la modelul Shiv 2011. Însă în comparație cu modelul anterior Shiv dacă demontăm de pe acesta accesoriile, noul model Shiv e cu câteva minute mai rapid pe traseul Kona.
Bineînțeles, frânarea modelului Shiv Disc va fi asigurată de frâne pe disc cu etrieri flat mount la ambele roți, lucru care a și permis forma interesantă a furcii. Se știe sigur că Shiv Disc e compatibilă Di2 și se poate presupune că e compatibilă și cu transmisii mecanice, dar toate caracteristicile încă nu au fost anunțate.
Primul lot de S-Works Shiv Disc va fi de doar 500 de bucăți numerotate individual și care vor include o geantă de transport dedicată, totul la un preț de 14.000 $. În afară de cele 6 bucăți ce vor lua startul la Kona împreună cu sportivii Specialized, restul pot fi comandate pe pagina Specialized până la 31 octombrie urmând să fie livrate prin distribuitorul local Specialized în aproximativ 5 luni.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.