Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
O noutate apărută în lumea ciclismului de şosea în ultimele luni sunt grupurile de componente 1x, venite din lumea MTB-ului, după ce SRAM a lansat primele componente de acest gen dedicate pentru şosea. Anul trecut, Specialized au lansat cadrul Allez DSW Sprint, un model special de competiţie proiectat direct pentru a fi folosit exclusiv cu transmisii de tip 1x, cum ar fi SRAM Rival 1.
După cum era probabil de aşteptat, nu foarte multă lume a fost încântată de perspectiva unei singure foi la şosea, acolo unde la rularea în pluton uneori se simte neplăcut chiar şi un salt de doi dinţi de la un pinion la altul! Probabil datorită nemulţumirilor multor clienţi care ar fi cumpărat cadrul dar nu au fost gata să facă un pas atât de radical în echiparea bicicletei, cei de la Specialized au decis să revină cu o variantă revizuită, 2x, un cadru aproape identic, diferenţa fiind doar la seat-tube, acesta fiind uşor reproiectat pentru a include o prindere braze-on pentru deraiorul faţă şi rutare internă pentru cablurile acestuia.
Şi preţul a scăzut de la 1350 USD la 1100 USD, la acest preţ fiind disponibile ambele variante. În cursul acestui an vor fi lansate şi o serie de biciclete complete cu acest cadru, ale căror echipări încă nu au fost anunţate.
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.