Acum citesti
Shimano Ultegra R8000 preia din tehnologiile Dura-Ace

Noul grup Ultegra R8000 va aduce ca noutate tehnologii superioare din grupul Dura-Ace cum ar fi puterea mare a frânelor pe disc hidraulice, manetele ergonomice mecanice și Di2, butoane noi în zona superioară pentru schimbarea vitezelor, manete de contratimp cu control sincronizat, deraioare cu profil redus Shadow și avantaje aerodinamice.

Ultegra R8000 aduce tehnologiile folosite de echipele profesioniste în lumea cicliștilor amatori oferind control mai ergonomic, frâne pe disc și pe jantă mai puternice și acuratețea schimbării vitezelor, atât electronic cât și mecanic. Ultegra a fost proiectat în egală măsură pentru competiție, antrenament, relaxare dar mai ales pentru a reda pasiunea pedalatului.

Transmisia R8000

Un angrenaj asimetric redesenat se inspiră din modelul Dura-Ace 9100 și are prindere cu 4 brațe Hollowtech II pentru rigiditate mărită, fiind cu 2 g mai ușor decât modelul anterior (674 g față de 676 g pentru 50-34T). Foaia mare este construită cu tehnologia Shimano Hollowglide pentru o structură rigidă dar goală pe interior, reducând greutatea și menținând rezistența și rigiditatea.

Pentru angrenaj există opțiunile clasic 53-39T, semicompact 52-36T, compact 50-34T și de ciclocros 46-36T.

Caseta de pinioane vine în 6 dimensiuni standard cu codul CS-R8000: 11-25T, 11-28T, 11-30T, 11-32T, 12-25T, 14-28T și un model cu pinion mare 11-34T cu codul CS-HG800 ce poate fi montată atât pe cursiere cu un distanțier cât și pe MTB.

Noile pedale Ultegra Carbon SPD-SL încurajează performanța având o grosime redusă cu 0.7 mm ce mărește brațul forței. Sunt mai ușoare cu 12 g decât versiunea anterioară PD-6800 (acum au 248 g). Există și opțiunea pedalelor cu ax mai lung cu 4 mm.

Ultegra oferă schimbare incredibil de rapidă a treptelor atât mecanic cât și cu Di2 și frânare performantă atât pe jantă cât și pe disc cu manete aproape identice, cu o ergonomie perfectă. Noile manete Di2 pot funcționa cu noul sistem complet sau parțial Synchronized Shifting (cu bateria BT-BN110) dând cicliștilor opțiunea de a regla butoanele. Astfel se pot regla ambele butoane din stânga să urce lanțul iar cele din dreapta să-l coboare. Manetele au acum un click foarte precis și pot fi folosite mai ușor cu mănuși.

Copiind butoanele secrete Dura-Ace Di2, noile Ultegra includ butoane în partea de sus a manetelor, acestea putând fi programate să schimbe vitezele sau să comande alte funcții cum ar fi cele ale computerelor sau luminilor compatibile.

Toate butoanele și levierele pot fi programate să execute orice comandă cu ajutorul aplicației E-TUBE pentru telefon, tabletă sau PC. Aplicația nu doar ajută la configurat ci și la instalarea ultimelor versiuni de firmware și la rularea de teste pentru sistem.

Manetele hidraulice ST-R8070 sunt un pas peste vechile R785 non-serie având reglaj larg pentru distanță și cursă liberă. Noile manete ST-R8070 și ST-R8020 cântăresc doar 360 g respectiv 550 g, cu doar 65 g respectiv 112 g mai grele decât modelele pentru frână pe jantă ST-R8050 – 295 g și ST-R8000 – 438 g.

Deraiorul față este proiectat să schimbe rapid și ușor lanțul pe foi sub tensiune mare. În combinație cu angrenajul redesenat, sistemul permite folosirea anvelopelor mai late și a unor rapoarte cu plajă mai mare fără ca schimbarea vitezelor să aibă de suferit.

Deraioarele spate RD-8050 Di2 și RD-8000 mecanic au preluat profilul redus Shadow RD de la Dura-Ace. Acestea vin în versiuni short cage SS pentru pinioane între 11-25 și 11-30 și long cage GS pentru pinioane între 11-28 și 11-34. Ambele deraioare în versiunea Di2 comunică între ele pentru schimbare automată sau semiautomată Synchronized Shifting.

Manetele mecanice de schimbător sunt disponibile în formă hidraulică ST-R8020 sau pentru frâne pe jantă ST-R80000. Acestea folosesc cabluri tratate cu polimer pentru schimbări foarte ușoare ale vitezelor. S-a renunțat la șurubul rotativ de reglaj pe cablu și s-a introdus un reglaj fin cu cheie imbus pentru tensionarea cablului.

Pentru contratimp și triatlon există manetele dual control Ultegra ST-R8060 care se montează în capătul extensiilor de ghidon. Folosirea e mult simplificată atunci când ciclistul e la efort maxim. Designul e mai mic și mai aerodinamic. S-a eliminat câte un buton de pe fiecare manetă așa că cicliștii vor fi nevoiți să folosească modul complet sincronizat automat în poziția asta. Practic cu butonul de pe maneta stângă se trece la o viteză mai ușoară iar din dreapta la una mai grea, foaia se schimbă automat. Sunt încă disponibile manetele non-serie de contratimp SW-R671 și cele pentru cățărători și sprinteri SW-R600 și SW-R610.

Sistemul de frânare

Noile frâne hidraulice Ultegra oferă o forță mare de frânare cu etrierele direct mount BR-R8070, cu o integrare perfectă în profilul bicicletei. Discurile au aripi de răcire. Greutatea este de 280 g pentru o pereche de etrieri și 212 g pentru o pereche de discuri SM-RT800, în comparație cu greutatea de 360 g a unei perechi de frâne mecanice dual pivot.

Frânele mecanice vin și în versiune direct-mount. Toate sunt compatibile cu anvelope de 28c iar corpul are spațiu foarte mic între elemente. Între brațe există un element stabilizator ce reduce deformarea și crește eficiența frânării. Sistemul direct-mount se folosește pe cadrele compatibile și scade greutatea crescând în același timp rigiditatea.

Roțile

Grupul Ultegra vine cu două noi seturi de roți: modelul tubeless laminate cu carbon WHRS700 pentru frâne pe jantă ce înlocuiesc Ultegra WH-6800 și modelul tubeless WH-RS770 pentru frâne pe disc, cu butuci cu ax thru.

Noii butuci folosiți HB/FH-RS700/770 cresc accelerația și sunt cu aproape 60 g mai ușori decât un set de butuci Ultegra 6800. Jantele folosesc un sistem de laminare a carbonului cu o greutate mai mică și o rigiditate mai mare, reducerea fiind de 80 g la un set de roți.

Componentele Ultegra R8000 mecanice pentru frână pe jantăvor fi disponibile în Europa din Iunie 2017 în timp ce modelele Di2 și cele hidraulice vor fi disponibile din August 2017.

Pentru mai multe informații vizitați pagina producătorului.

Vezi Comentarii (2)
  • Salut! As vrea sa ma ajuti cu trei informatii. A mai crescut eficienta de franare la franele pe janta r8000 fata de r6800?
    S a mai marit viteza de reacite in schimbarea treptelor la setul mecanic? (Tot intre cele doua generatii)
    Merita upgrade de la r6800 la r8000 din cele doua puncte de vedere?

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

fifteen + 13 =