Acum citesti
Seria C de la Cervelo este pregătită pentru drumuri neasfaltate

2016-cervelo-c5-gravel-adventure-road-bike-3-600x362Nici brandul de top Cervelo nu a rămas imun la noul val de cursiere care pot ataca şi drumuri cu asfalt prost sau chiar fără. Noile C3 şi C5 arată mai mult ca nişte biciclete de anduranţă, dar sunt capabile să ducă mai mult abuz decât pare. Iar acest lucru în condiţiile în care cadrul cântăreşte doar 850 g cu vopsea şi accesorii, fiind fără discuţii unul dintre cele mai uşoare de acest gen. În plus, tuburile de forma Squoval 2 îl fac în acelaşi timp rigid şi amortizant exact unde este nevoie.

Bicicleta împrumută tehnologie de la modelul R5 Project California de şosea, inclusiv furca, dar unghiul acesteia este mai mic, lungimea bicicletei este mai mare şi cadrul are loc pentru ax thru şi frâne pe disc, precum şi headtube tapered.

2016-cervelo-c5-gravel-adventure-road-bike-1-600x442Bicicleta oferă o gardă la sol ceva mai mică şi o poziţie de pedalat mai înaltă, ceea ce ar trebui să ofere confort fără a afecta foarte mult performanţele aerodinamice. Zona monoblocului este protejată de impact cu bolovanii, lucru necesar la un cadru atât de uşor. Lungimea chainstay-urilor este ceva mai mare pentru a îmbunătăţi stabilitatea. Distanţa dintre acestea fiind mai mare, datorită folosirii axului thru, rigiditatea în zona monoblocului este mărită cu 25% faţă de modelele standard, tehnologia fiind folosită şi la modelul de şosea cu discuri R3. Conexiunea între seatstay şi seat-tube coborâtă şi forma arcuită exagerată a seatstay-urilor foarte subţiri produc o amortizare verticală foarte bună, C3 fiind cea mai confortabilă bicicletă produsă vreodată de Cervelo-

2016-cervelo-c5-gravel-adventure-road-bike-4-600x407Faţă de modelul exclusiv de şosea R3, la C3 avem diferite protecţia de monobloc, o protecţie pentru lanţ, prinderi ascunse pentru aripi şi spaţiu pentru anvelope de 700x32c. De asemenea, C3 este disponibilă în două versiuni de cadru şi cinci echipări. Asemănările includ prinderile de etrier flat mount, axul thru al roţilor, prinderea floating pentru deraiorul spate şi designul asimetric al seatstay-urilor care asigură spaţiul pentru discuri.

Iată un tabel interesant cu diferenţele de geometrie între modelu R3 de şosea şi C3 de offroad, în mărimea 54:

R3 Disc C3
Headtube Angle 73.1º 71.1º
Fork Offset 43mm 53mm
Front Center 575mm 598mm
Rear Center 405mm 420mm
Max Tire Size 25mm 32mm

2016-cervelo-c5-gravel-adventure-road-bike-7-600x219Vor fi disponibile două versiuni, C3 standard şi modelul de top C5. C5 vine cu cadrul impresionant de 850 g şi o furcă produsă în Statele Unite de 350 g Project California. Pentru că este produsă manual, furca are nişte facilităţi în plus cum ar fi rutarea internă a furtunului de la frână şi o formă diferită de cea de pe C3. C5 este disponibilă echipată cu Dura-Ace 9070 Di2 la preţul de 9000 USD şi cu Dura-Ace 9000 mecanic la preţul de 7000 USD. Ambele modele au frâne hidraulice, angrenaj Rotor 3D+ 50/34, ghidon, pipă, headset şi tijă de şa de carbon de la FSA, şa Fizik Antares, roţi HED Ardennes Plus LT Disc şi anvelope Continental Grand Prix 180 tpi 700x28c.

2016-cervelo-c3-gravel-adventure-road-bike-7-600x342C3 este ceva mai grea, cadrul având 975 g în mărimea 56 iar furca 415 g, dar utilizarea fibrelor mai moi a permis o repartizare mai bună a amortizării. Cadrul este la fel de rigid lateral ca şi cel de la C5, dar cu o amortizare ceva mai bună pe verticală. Echipările disponibile sunt Ultegra 6870 Di2 la preţul de 5500 USD, Ultegra 6800 mecanic la 4300 USD şi o echipare 1x cu SRAM Force 1 la preţul de 4500 USD. Toate sunt echipate cu frâne hidraulice, roţi HED Ardennes Plus GP Disc, anvelope Continental Grand Sport 700x28c şi componente FSA de carbon şi aluminiu.

C5 va fi disponibilă începând cu sfârşitul lunii decembrie iar C3 de la începutul lui 2016.

Informaţii de pe bikerumor.com

 

Vezi Comentarii (0)

Lasa un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicata.

nine + nineteen =