Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
După ce au oferit 4 tipuri de compuși de cauciuc folosiți pe anvelopele lor în sistemul Addix, anul acesta a venit momentul de sistematizare a tipului de carcasă folosită la MTB cu programul Super. Acestea sunt complet dedicate unui anumit tip de utilizare și poartă denumiri ușor de înțeles: Super Downhill, Super Gravity, Super Trail, Super Ground și Super Race.
Tot mai multă lume se simte atrasă de aventura MTB-ului și fiecare dintre aceștia trăiește aventura MTB-ului în modul său propriu preferat, cu ambițiile și dorințele personale. De aceea MTB-urile de azi sunt mai specializate ca niciodată – de la modelele extrem de ușoare de XC până la rachetele solide de Dowhnill, cu sau fără motor. Dezvoltarea și diferențierea are loc într-un ritm nebun în lumea MTB-ului. Din acest motiv, Schwalbe a analizat fiecare scop și a petrecut o mulțime de ore de dezvoltare și teste pentru a rafina fiecare produs în cel mai mic detaliu. Astfel a reieșit o gamă de anvelope revoluționare, care să satisfacă perfect nevoile fiecăruia.
Cele 5 noi tipuri de carcasă reprezintă ultima evoluție a gamei Schwalbe Evolution. TIpul de carcasă în combinație cu tipul de compus de cauciuc determină caracteristicile unei anvelope. Structura internă nu se vede, dar aceasta duce tot greul și tot efortul. Carcasa are cel mai mare impact asupra comportamentului, aceasta definește performanța, greutatea și rezistența la pene. Este deci foarte importantă alegerea carcasei. Cel mai potrivit profil și compusul perfect nu aduc mari beneficii dacă sunt montate pe carcasa nepotrivită.
Numele carcasei spune totul despre aceasta. Este suficient în căutarea versiunii corecte să se citească numele. Cicliștii au fost mereu nevoiți să caute și să compare specificații tehnice pentru a face o alegere corectă. Cu un sistem de denumiri ce se explică singure, până și cei mai începători rideri vor alege corect anvelopa de care au nevoie. În plus, după introducerea noilor carcase, toate anvelopele Schwalbe de MTB din linia Evolution au o structură Tubeless Easy.
Super Downhill – stabilitate fără compromis
Pentru riderii cei mai curajoși și agresivi și pentru cei ce nu se tem de nicio săritură, care vor aborda cele mai abrupte coborâri și care vor dori să treacă peste orice obstacol există Super Downhill. Aceasta, spre deosebire de oricare altă structură, oferă stabilitate și performanță fără compromis, calculate pentru Cupa Mondială de Downhill. Șase straturi de țesătură protejează calea de rulare și aduc stabilitate la rualrea cu presiuni foarte mici. Lateralele sunt extrem de protejate la tăieturi și înțepături printr-o combinație de patru straturi și un înveliș SnakeSkin. Un apex nou previne penele de tip snake bite și crește rigiditatea pereților laterali.
Super Gravity – robust dar și fin
Super Gravity sunt proiectate pentru traseele unde riderii și terenul solicită anvelopele la maxim, unde supensiile au curse lungi. O construcție extrem de rezistentă din patru straturi și un strat SnakeSkin pe toată suprafața protejează calea de rulare și lateralele de efectul loviturilor puternice. La fel ca la versiunea Downhill, un apex modificat protejează împotriva snake bite-ului și rigidizează lateralele. Totuși anvelopa rămâne extrem de flexibilă prin construcție și oferă un rulaj fin.
Super Trail – modelul polivalent
La fel de versatil ca un briceag elvețian – Super Trail se potrivește la orice, de la all-mountain intens la trail și enduro. Construcția robustă are două straturi pe lateral și trei pe calea de rulare și combină greutatea medie cu rezistența mică la rulare, aderență imensă în viraj și protecție la pene. Stratul SnakeSkin e prezent pe toată suprafața împreună cu un apex pentru protecție suplimentară.
Super Ground – confort permanent în mișcare
Aceste anvelope se simt excelent pe orice teren, pe traseele flow sau în turele lungi. Construcția oferă o combinație perfectă de protecție, greutate mică și proprietăți bune de rulaj. Sunt trei straturi de țesătură sub calea de rulare iar protecția SnakeSkin se întinde pe toată suprafața pentru a oferi raportul ideal de siguranță și greutate mică.
Super Race – viteză și suplețe
Nicio altă disciplină nu e atât de dependentă de rezistența de rulare și greutate ca XC-ul și maratonul. SuperRace stabilește noi standarde de suplețe, nicio altă carcasă nu rulează atât de fin oferind în același timp tracțiune perfectă. În construcție s-au folosit materiale foarte ușoare – două straturi sub calea de rulare și protecție la pană RaceGuard tot doar sub calea de rulare, lateralul având structura din trei straturi, pentru protecție la tăieturi și snakebite.
Noile modele Nobby Nic și Big Betty
Cu această ocazie Schwalbe a lansat modele noi ale anvelopelor deja legendare Nobby Nic și Big Betty.
A treia generație Nobby Nic, modelul ușor pentru teren dificil, are performanțe mai bune acolo unde a fost proiectat să funcționeze: tour, all-mountain, trail, down country și cross country. Schwalbe l-a dotat cu un profil agresiv, cu crampoane laterale mai pronunțate și mai stabile. Acestea oferă control mai bun la limita aderenței. Per total, noul profil oferă performanță superioară la accelerare și frânare, dar și aderență îmbunătățită în viraje. Proprietățile excelente de autocurățire le fac ideale pe teren ud. Sunt disponibile variantele Super Trail cu compus Addix Soft și Super Ground cu compus Addix Speedgrip.
Cu Big Betty, Schwalbe a adus îmbunătățiri importante. În anii 1990-2000 Big Betty avea o mulțime de fani. Modelul se întoarce cu crampoane imense pe lateral, suprafețe eficiente de frânare și proprietăți excelente de eliminare a noroiului. Modelul e disponbil în variantele Super Downhill sau Super Gravity, cu compușii Addix UltraSoft sau Soft. Campioana Mondială de DH Nina Hofmann a testat prototipurile pentru mai multe luni de zile și e încântată de aderența în vitaje, rulajul cu viteză și de performanțele la frânare. Ea folosește Big Betty în spate și Magin Mary în față.
Noile generații Nobby Nic și Big Betty, precum și restul modelelor din gama Evolution Line MTB cu structură din gama Super vor fi disponibile la distribuitori începând cu luna august. Unele modele cu carcasă Super Race cum ar fi Racing Ralph și Racing Ray vor fi din păcate disponibile doar din octombrie. Prețurile vor fi variabile în funcție de model și dimensiuni.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului și în curând pe pagina importatorului în România.
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.