Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Nu e niciun secret că modelul cu roți mari Santa Cruz V10 a avut câteva participări prin Cupa Mondială. Dar până acum singura metodă să te dai pe una era să fii suficient de bun pentru a face parte din echipa Syndicate. În mod absolut normal, după ce a suferit multe îmbunătățiri pentru cicliștii de elită, Santa Cruz oferă acum modelul pentru toată lumea. Pentru cei ce nu sunt iubitori ai roților de 29 va fi disponibil și un model cu roți de 27.5.
Ca aspect, modelul pe 29 de sus și cel pe 27.5 de jos arată aproape identic. Există câteva diferențe evidente cum ar fi înălțimea monoblocului și aspectul roților propriuzise, dar cifrele geometriei sunt destul de asemănătoare. O mare diferență este că modelul 29 e disponibil în mărimi între M-XL iar cel de 27.5 doar între S-L, deci cei ce au nevoie de S sau XL vor fi forțați la o singură dimensiune de roată, restul putând să aleagă acest aspect după preferințe.
Ambele cadre oferă posibilitatea de a regla lungimea chainstay-urilor pentru a optimiza echilibrul față/spate prin modificarea poziției axului. Axul spate este standard 12×157 mm de DH.
Rutarea cablurilor e o combinație internă/externă, cu furtunul frânei pe exterior în timp ce cablul schimbătorului intrând și ieșind strategic din tuburi.
Santa Cruz spun că o parte din rutarea internă a cablului este cu scopul de a preveni distrugerea cămășii la contactul cu lanțul. Chainstay-ul e protejat de o protecție demontabilă.
Există și o protecție sub monobloc dar și una mai sus sub downtube.
Un chip montat la prinderea inferioară a amortizorului permite modificarea geometriei în poziția Low sau High pentru a personaliza comportamentul după nevoile traseului.
Cadrul are un raport de compresie mai mic pentru a îmbunătăți performanța suspensiei. Bicicletele vor fi disponibile cu amortizor DHX2 Performance Elite Coil sau DHX2 Factory SLS Coil în timp ce cadrul separat va fi disponibil doar cu Factory SLS Coil. Ambele cadre vor avea aceiași cursă de 215 mm oferită de suspensia VPP.
Fiecare cadru va fi oferit în două versiuni de echipare. Modelul mai accesibil DH S va avea prețul de 5999$ în timp ce modelul de top DH X01 va ajunge la 8199$. Cadrul simplu va costa 3699$. Modelele cu roți de 29 vor fi disponibile din februarie 2019 în timp ce modelele cu roți de 27.5 vor fi disponibile doar din aprilie.
Împreună cu noua bicicletă, Santa Cruz relansează și roțile Reserve DH 29. Nu există încă multe detalii dar se pare că sunt aceleași roți cu cele folosite de echipa Syndicate în competiții și sunt produse cu butucii dedicați de la Chris King. Nu se știe încă prețul, dar vor fi disponibile împreună cu modelul V10 29 din ianuarie.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.