Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Pentru 2017, pe lângă colecția de MTB, cei de la Salsa oferă iubitorilor de dropbar un număr mare de modele gata de orice aventură nebună. Unele dintre ele nici nu le putem numi cursiere ci sunt biciclete adevărate de munte. Ideea e că totuși dropbar-ul are doar avantaje față de ghidonul drept, exceptând controlul pe teren foarte tehnic, doar MTB-iștii pur-sânge care nu au mers decât ocazional cu cursiera susțin altceva dar și ei se conving după ce își cumpără cursiera proprie. Iar pentru ture lungi cu bagaje, dropbar-ul este mult mai util oferind multe poziții de prindere, toate eficiente și aerodinamice.
Salsa Fargo este construită pentru ture cu bagaje sau pentru plimbări off-road iar în 2017 vine cu posibilitatea de a rula trei tipuri de roți, la alegere: 27.5+, 29 sau 29+, lucru datorat butucilor Boost și cadrului cu spațiu mai mare pentru anvelope.
Cadrul este din oțel Cobra Kai și vine cu o furcă de carbon Firestarter sau una de oțel care includ prinderi triple de portbagaj și posibilitatea de atașare a dinamului și a aripilor. Dropout-urile Alternator permit reglarea în funcție de tipul roților și pot primi atât butuci Boost 142×12 mm cât și butuci clasici de 135 mm cu ajutorul unor adaptori. Mărimea maximă de anvelopă este de 3.0 pe jante de 45 mm.
În afară de mărimea S, toate mărmile pot folosi roți 29+, dar bicicleta vine echipată la alegere cu 29 sau 27.5+. Modelul 27.5+ cu transmisie SRAM Rival 1 va avea prețul de 2.299 USD, cel cu roți de 29 și transmisie SRAM GX 2×10 va costa 1699 USD iar cadrul cu furca vor fi disponibile separat pentru 899 USD.
Modelul Cutthroat recent introdus primește și el îmbunătățiri. Vor exista prinderi pe top-tube pentru gențile EXP și o furcă nouă care va include cablaj intern pentru dinam și prindere centrală pentru far, dar și atașamente triple pentru portbagaj. Cadrul din carbon include sistemul Class 5 VRS de reducere a vibrațiilor, se folosește ax thru la ambele roți iar echiparea Carbon Force 1 hydro din imagini are prețul de 3999 USD, cadrul cu furca fiind disponibile pentru 1999 USD.
Modelul dedicat șoselei și pentru gravel și touring ușor All Road Vaya primește modificări pentru 2017, inclusiv o variantă mai ieftină, la 1099 USD, cu transmisie Shimano Claris 8. Cadrul din oțel vine echipat cu o furcă de oțel sau carbon compatibilă cu orice tip de portbagaj și cu aripi, existând spațiu pentru anvelope de 47 mm și prinderi pentru 3 bidoane. Vor mai exista versiunile cu transmisie Deore și roți tubeless ready la 1399 USD, cu SRAM GX la 1799 USD sau cadrul cu furca la prețul de 799 USD.
Warbird continuă să fie bicicleta gravel de competiție din gamă, cu cadru din carbon sau aluminiu și furcă din carbon. Pentru 2017 atât cadrul cât și furca primesc prinderi pentru aripi. Dimensiunea maximă de anvelope este de 42 mm pentru cadrul din aluminiu și 44 pentru cel din carbon, prețurile variind între 2299 și 3999 USD, cadrul din carbon fiind disponibil la 1999 USD.
Modelul de touring Marrakesh cu drop bar primește o versiune limitată Adventure Cycling Association (ACA), aceasta având grafică specifică și o șa Brooks asortată.
Și modelele standard includ șei Brooks și portbagaj Alternator Low Deck. Cadrele sunt compatibile Rohloff, pot primi cric și acceptă anvelope de maxim 700×50 mm. Prețul este de 1599 USD.
La același preț va fi disponibilă și o versiune cu ghidon drept și cu geometria adaptată.
Pentru mai multe informații consultați pagina producătorului.
Informații preluate de pe Bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.