Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie,…
Noul OutBraker Brake Power Booster e un rezervor ce se montează pe conductă, reglabil, cu un sistem inteligent ce permite mai mult control asupra puterii frânelor hidraulice. Mai mult, permite reglarea punctului de contact al plăcuțelor. Sistemul funcționează cu orice frână de șosea sau de MTB. Iată modul său de funcționare:
Brake Power Booster e un rezervor secundar adăugat în serie cu sistemul hidraulic al frânei. Pentru MTB se adaugă imediat după manetă iar la șosea deasupra etrierului. Ambele funcționează în același mod.
Sistemul funcționează oferind posibilitatea de a regla cantitatea de lichid existentă în furtun la un anumit moment. Prin rotirea șurubului de reglaj într-o direcție se micșorează dimensiunea rezervorului și se forțează mai mult fluid în furtun, mutând plăcuțele mai mult înspre disc și oferind practic putere mai mare de frânare, deoarece levierul are cursă utilă mai lungă.
Rotit invers, acesta captează mai mult lichid lăsând mai puțin în furtun, astfel că va fi nevoie să se tragă mai tare de manete pentru frânare.
Avantajul vine din posibilitatea de a regla punctul de contact al plăcuțelor. Astfel, poate fi ajustat modul în care se simte maneta și posibil să se crească puterea oferită chiar înainte ca roata să se blocheze și să derapeze. Este de asemenea un mod bun de a ajusta frâna după uzura plăcuțelor, deși cam toate frânele hidraulice au o garnitură care face acest lucru.
Cei care au folosit frâne pe disc mecanice știu că exista un buton rotativ sau un șurub care prin rotire apropia plăcuțele de disc. Practic același lucru face și OutBraker Power Booster. Prin reglarea dimensiunii rezervorului său, acesta adaugă sau ia lichid din furtunul de frână. Dacă e adăugat lichid, plăcuțele se vor apropia de disc și invers.
Care e diferența față de reglajul Free Stroke? Acesta din urmă este o funcție a frânelor de top, reglează doar momentul în care se deschide cilindrul principal. Prin mutarea mai departe de portul cilindrului principal, sistemul permite tragerea unei curse mai mari a manetei înainte ca circuitul să se închidă și lichidul să fie împins prin furtun spre etrier. Deci pentru cei ce doresc, din motive doar de ei știute, ca maneta să se miște fără să facă practic nimic, există modele cum e Shimano XTR care oferă acest reglaj Free Stroke.
Componenta e fabricată din aluminiu și oțel și e compatibilă cu frânele Shimano ; SRAM, Magura, Tektro, Formula (ediția 2) și Hope (ediția Pro). Producătorul zice că puterea este modulată pe o plajă cu 180% mai mare decât cea originală. Greutatea anunțată e de doar 22 g. Prețul e de 179$, sistemul fiind deja disponibil.
Acesta nu e primul sistem de reglaj al puterii frânelor hidraulice produs de companie, dar e mult mai elegant ca cel original și acum e compatibil și cu frânele de șosea. Outbraker produce de asemenea adaptoare pentru montarea a două conducte la o manetă, utile celor cu nevoi speciale, dar și sisteme tip ABS.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.